Lige et par s55 spørgsmål.... ;-)
Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 02-11-03 21:19

Hej.

Jeg har et par Siemens S55 spørgsmål.....

1. Er det kun mig der syntes at der er utrolig dårlig/kort standby-tid på
denne telefon ??
Sammenlignet med min S/E T68i er det ca. det halve på Siemens´en.....
(Samme udbyder og samme brugsmønster)

2. Er der ikke batterivedligeholdelse på en S55 som der er på
(ihvertfald) både C35, M35 og C45....?

3. Er det kun min S55, eller er det generelt at "signalstyrke meteret"
ikke kan vise fuldt signal overhovedet ??
På min er en streg under max, det maximale den kan vise selv når jeg
står lige ved siden af en TDC mast,
men der er dog utrolig god dækning i forhold til eks. min T68i
telefon, så det gør ikke så meget, det irretere bare mit øje......
(Er det en softwarefejl ??)

4. Hvordan ser jeg for øvrigt hvilken software der er i telefonen, og er
det rigtigt at man selv skal kunne opdatere softwaren ??
(Det har jeg nemlig på en eller anden måde fået forståelsen af....)

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : Mark

Dato : 02-11-03 22:42

"Peter @ Team-PsHdO" <nokia9902@spamfilter-get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> denne telefon ??
> Sammenlignet med min S/E T68i er det ca. det halve på

Synes ikke den er ringe, den er fin, plejer at ligge på 3dage med et sms
forbrug på 20sms og lidt samtale.

> 2. Er der ikke batterivedligeholdelse på en S55 som der er på
> (ihvertfald) både C35, M35 og C45....?

Ved jeg ikke, kigget i manualen?

> [...]
> men der er dog utrolig god dækning i forhold til eks. min T68i
> telefon, så det gør ikke så meget, det irretere bare mit øje......

Har jeg aldrig bemærket, synes det var ganske udemærket, min T610 svinger
rigtig meget.

> [...]
> det rigtigt at man selv skal kunne opdatere softwaren ??
> (Det har jeg nemlig på en eller anden måde fået forståelsen af....)

Det kan du, kig på my-siemens.com
Datakabelet kan fås for omkring 150 med porto på mobil-kabler.dk

Jeg var iøvrigt ret tilfreds med den, dejlig hurtig i menuem, T610 kan ikke
være med det :'(
Men skærmen var det største minus for mig, men den er jo heller ikke så dyr.

Mvh
Mark

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 02-11-03 23:38

Hej.
Tak for jeres svar.....

@Mark

> Ved jeg ikke, kigget i manualen?

Ja, jeg har kikket, og der står intet.....

@David Holm

> Det burde der ikke være idet den har lithium batteri som kan "sjat" lades

Min S/E T68i har svjv. også lithiúm batteri, men max. standby-tid blev altså
aligevel kortere og kortere når man sjat-ladede den.
(Ifølge informations-siden i telefonen)
Derfor begyndte jeg at køre den helt flad inden opladning ved at tænde
lyset, bluethooth og IR, samt tænde for radio´en i mit håndfri sæt.
På den måde kunne jeg holde S/E´en oppe på ca. 320 timers standby-tid.
(Ifølge informations-siden i telefonen)

> Min M55 holder ca. 2 dage med blandet brug

Sammenlignet med min SE T68, der holder ca. en uge, holder Siemens S55 "kun"
i 3-4 dage.......

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : David Holm

Dato : 02-11-03 22:45

*#06# tryk info der kan du se SW-version. Nyeste til S55 er 16
Se her:
http://www.my-siemens.com/com.aperto/MySiemens/Files/Specials/hq/s55_s57_upgrade/main.html

mvh

David

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 02-11-03 23:23

"Peter @ Team-PsHdO" <nokia9902@spamfilter-get2net.dk> writes:
> [...]
>på
>denne telefon ??
> Sammenlignet med min S/E T68i er det ca. det halve på

Jeg har faktisk lidt samme oplevelse, men har en mistanke om, at det måske
kan skyldes, at jeg har Bluetooth kørende konstant på telefonen. Så jeg
har slået mig til tåls med det. Men ingen tvivl om, at den faktisk har
kortere batteritid end min tidligere Ericsson T39m - i hvert fald med BT
tændt.

Mange hilsner

Kasper Hyllested