"Ansvar" for Winkip??
Fra : Flemming Svendsen

Dato : 02-11-03 19:49

Jeg har nu -- for gud ved hvilken gang - - oplevet et nedbrud af WinKip, og
netop som jeg stod og ville sikkerhedskopiere 8000 poster, gik programmet
rabundus, og filen er pist borte . . . .

Kun en brøkdel af indholdet ser ud til at kunne findes . . . .

Det er muligt jeg ved for lidt om EDB, det skal jeg ikke forsøge at
bortforklare, men nu er jeg i knibe.

Filen er en korrekturlæsning af FT Helsingør 1845 og hedder B 2696.

Hvor finder jeg sikkerhedskopien, og hvordan genskaber jeg den ???

WinKip ser ud til ikke at kunne genskabes, med mindre jeg fjerner skidtet og
henter en ny version.

Indrømmet: Jeg er ;-(((

Er der nogen i dag der viderefører programmet og / eller har en slags
"ansvar" for vidunderet?

Hilsen
Flemming Svendsen, Korsør-

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 02-11-03 21:09

"Flemming Svendsen" skrev i en meddelelse

> [...]
> rabundus, og filen er pist borte . . . .
>
> Kun en brøkdel af indholdet ser ud til at kunne findes . . . .

N-e-e-e-j, det var dog rædsomt. Og særlig rædsomt at man ikke kan
sige sådan eller sådan kan du gøre. Det er skændigt, hvis det er fordi
programmet fungerer dårligt.

Ellers kan man kun sige jeg ønsker dig held med at få en melding
fra een som ved et eller andet råd.

Venligste hilsen Ruth Nielsen

Fra : Hans Martin Laustsen

Dato : 02-11-03 22:15

On Sun, 2 Nov 2003 19:49:04 +0100, "Flemming Svendsen"
<zeus2FJERN@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvor finder jeg sikkerhedskopien, og hvordan genskaber jeg den ???
>
>WinKip ser ud til ikke at kunne genskabes, med mindre jeg fjerner skidtet og
Nu hjælper det ikke at slettet WinKip eller det indtastede. Det du
skal gøre er at finde følgende fil i mappen C\WKSIKKOP B2696A.zip
eller B2696B.zip og sende den til laustsen@adslhome.dk så skal jeg
rette den op så du kan importere den ind i winkip igen.

WinKip tager selv et sikkierhedskopi når det lukkes ned og placere den
i mappen C\WKSIKKOP. Det der er nok er gået galt er at der er blevet
trykket på det lille ikon i øverste højre hjørne, det bør man ikke
gørre da dette kan give vansligheder.

Venlig hilsen

Hans Martin Laustsen

Fra : Alf Christophersen

Dato : 02-11-03 23:42

<zeus2FJERN@mail.dk> wrote:

>Jeg har nu -- for gud ved hvilken gang - - oplevet et nedbrud af WinKip, og
>netop som jeg stod og ville sikkerhedskopiere 8000 poster, gik programmet
>rabundus, og filen er pist borte . . . .

Kan høres ut som om det er lenge siden du kjørte en filsjekk på
harddisken. Mest sannsynlig finner chkdsk /f diverse spor av din fil,
men det kan jo være at du manuelt må skjøte den sammen. Er det dog en
binærfil som f.eks en .mdb-fil til access har du dog maksimal utur
men er det en asciifil med fullt lesbar tekst må du sette sammen
restene av de .chk-filer som blir regenerert.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 03-11-03 01:43

"Flemming Svendsen" <zeus2FJERN@mail.dk> wrote in message news:3fa55193$0$45353$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> henter en ny version.
>
> Indrømmet: Jeg er ;-(((
>
> Er der nogen i dag der viderefører programmet og / eller har en slags

hvorfor du ikke laved back up i .csv hver 500 indastning ?

Hugh W

--
http://hughw36.blogspot.com GENEALOGE
http://jorvik.blogspot.com Viking