Bløder
Fra : Helle

Dato : 02-11-03 18:03

Hejsa.

Jeg fik mig en ubehagelig oplevelse i går formiddags da Sylvester skulle på
bakken. Jeg stod og fjernede klumper i bakken og som sædvanlig, skal han
lige en tur op i bakken og lave det ene eller andet. Her står jeg så pænt og
venter på at han er færdig (jeg står ved siden af bakken). Han sætter som
han skal lave pølser og det prutter og sprutter. Åh nej tænker jeg: er den
tynde mave nu vendt tilbage igen?! Det har skiftet en del på det sidste pga.
ombygning for lidt over en mdr. siden. Han var ved dyrlægen og det har så
været alm. pølser og få gange tynd mave. Nå, men jeg kigger og hvad ser jeg?
der kommer knald rødt blod ud!! En lille smule brunligt væske (afføring) og
så eller rødt blod. Portionen med afføring/blod fylder en lille smule mere
end en 5 krone. Hold da op hvor blev jeg bange - røg ind til nettet og
spurgte en god katteveninde til råds - hun mente jeg skulle ringe til
dyrlægevagten hvilket jeg gjorde omgående.
Jeg forklarer hvordan det er med katten og dyrlægen spørger til hvordan
katten opfører sig. Sylvester er glad, leger, snakker og suser rundt og
virker på ingen måde mærket af det. Dyrlægen beder mig se tiden an og bliver
Sylvester dårlig, skal jeg ringe igen. Det er nu søndag aften og Sylvester
har lavet alle de ulykker han plejer, været kælen, snakket og leget - helt
normalt.

Da jeg stod op til morgen var der to små dryp frisk rød blod på
badeværelsesgulvet, få dryp på mit skrivebord og få dryp på sofabordet. Når
jeg kigger ham bagi (hvad jeg nu sådan umiddelbart kan ved bare at løfte
halen) så kan jeg ikke se noget forkert.

Dyrlægen sagde at katten nemt kan bløde efter en periode med diarre men hvad
kan jeg gøre udover at give ham ensartet kost som dyrlægen rådede mig til?
har I andre oplevet noget ligesådan og hvad gjorde I? Sylvester er jo ganske
frisk og glad.

Kæresten har prøvet at berolige mig med, at så længe blodet er helt rødt og
frisk så er det bagi den er gal og ikke inde i maven for så ville det være
sort. Men alligevel....han er jo min lille skat...mit barn...kan ikke klare
når kattene fejler noget. Mange griner af mig men jeg ér altså pylret med
mine katte

Gode råd søges.

Mvh Helle

__________________________________________________________________ Helle
Nielsen ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 02-11-03 19:18

In article <3fa538b9$0$95043$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Helle
<krammemusen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> har I andre oplevet noget ligesådan og hvad gjorde I? Sylvester er jo ganske

Det lyder lidt som dengang Donna havde tyktarmskatar. Jeg ved
selvfølgelig ikke om det er det , men det lyder ligesådan, det er vist
ikke så ualmindeligt..
Hun blev behandlet med aloe vera juice, og det hjalp
Jeg har beskrevet forløbet en masse gange, så jeg skal lige have rodet
lidt rundt og fundet mine gamle udgydelser, så vender jeg tilbage

Ja, her..
Har fundet nogle af de gamle tråde, måske du kan se om noget lyder
bekendt:
http://makeashorterlink.com/?L19362A66

http://makeashorterlink.com/?B4A321A66

Fra : Kim Bengtsson

Dato : 02-11-03 20:55

Hej

Jeg skrev for et par måneder siden herinde da jeg havde samme problem med
min hun kat. Der kom flere besvarelser, bla også om tarm katar. Jeg ved ikke
om man kan finde de gl indlæg, det er ikke på listen her mere. Overskriften
var blod i afføringen.

Jeg har nok ikke kendskab nok til at kunne hjælpe med et godt råd. Men jeg
kan sige at jeg var hos dyrelægen 2 gange med katten og de fandt aldrig
noget galt.

Der var en dengang jeg havde det indlæg i der havde været ude for det samme,
de fandt ud af hendes kat havde spist isolering.

Du må endelig ikke opfatte dette som et råd til at du ikke skal foretage dig
noget mht katten. Men kan du finde det gl indlæg kan det være der er noget
hjælp der.

Mvh Kim

Fra : Louise Viborg

Dato : 02-11-03 21:33

Hej Helle!
Jeg har tænkt på jer idag hvordan det mon gik me dham. Men det er da
altid noget at han stadig er ved godt humør
Jeg synes ogsåd et lyder som tyktarmskatar, men hvis jeg var dig ville
jeg få en tid hos dyrlægen imorgen.

Held og lykke!

Knus Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Hunkilling salgsklar fra d. 4/11-03

Fra : Helle

Dato : 02-11-03 22:58

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> wrote in message
> [...]
> altid noget at han stadig er ved godt humør
> Jeg synes ogsåd et lyder som tyktarmskatar, men hvis jeg var dig ville

Hej Louise.

Jamen han har såmænd væltet diverse ting, dyrket fræs og snakket i tiiiimer
i dag så han er jo frisk
Han har det fint men jeg er bekymret for de bloddryp. Vi andre kan jo også
bløde bagi hvis vi har haft dårlig mave men jeg vil lige prøve at se det an
i morgen med og er der ikke bedring, så prøver jeg lige at ringe til
dyrlægen og få en tid.
Med bedring mener jeg: finder jeg stadig bloddryp i morgen så ringer jeg.

Tak for hjælpen.

Mvh Helle

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 02-11-03 23:27

In article <3fa57dee$0$95050$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Helle
<krammemusen@hotmail.com> wrote:

> Jamen han har såmænd væltet diverse ting, dyrket fræs og snakket i tiiiimer
> i dag så han er jo frisk

Præcis hvad Raiku Sarvå sagde - katten er upåvirket ved tyktarmskatar

At jeg så opdagede små ting, der ændrede sig bagefter, er en anden
ting. F.eks. var hun pludselig vild med at blive nusset på maven igen,
da vi fik styr på problemet - noget hun ellers var "vokset fra".
Derfor tror jeg alligevel Donna havde ondt i maven, men hun var osse
syg længe .-(