Dagens gæt : Hvor lang tid tager det at s~
Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-11-03 18:05

Tid til en lille gætteleg ;)

Hvor lang tid tage det at :

Pille en bærearm af donor bil
pille en bærearm af brugs bil
sætte bærearmen på brugsbilen

http://www.dkfritidbil.dk/debat/baerearm/baerearm.htm

--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Olesen

Dato : 02-11-03 18:14

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Pille en bærearm af donor bil

30 minutter

> pille en bærearm af brugs bil

25 minutter

> sætte bærearmen på brugsbilen

45 minutter ?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-11-03 18:42

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>30 minutter
>25 minutter
>45 minutter ?

Nope til alle 3 gæt

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-11-03 18:25

jan@stevns.net wrote:
> Tid til en lille gætteleg ;)
>
> Hvor lang tid tage det at :
>
> Pille en bærearm af donor bil
> pille en bærearm af brugs bil
> sætte bærearmen på brugsbilen

....næppe længere tid end at finde et forhjulsnav til Kadetten en
søndag...

....nå, for at være lidt seriøs: det tar ca. 2½ six-packs (jeg kan se
katten er løbet med målet; derfor tillægstid)...
Hans

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-11-03 18:44

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev :

>...næppe længere tid end at finde et forhjulsnav til Kadetten en
>søndag...

Har du ikke en donorbil ved hånden ?

>...nå, for at være lidt seriøs: det tar ca. 2½ six-packs (jeg kan se
>katten er løbet med målet; derfor tillægstid)...

Nu ved jeg ikke lige hvad six-packs svarer til i tid.... men lad mig
sige det sådan her .... de bolte sidder edderfast

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-11-03 18:58

jan@stevns.net wrote:

> Har du ikke en donorbil ved hånden ?

....nope!

> Nu ved jeg ikke lige hvad six-packs svarer til i tid

....én 0,33 Hansa-pilz i timen!

>.... men lad mig
> sige det sådan her .... de bolte sidder edderfast

....hæ hæ - gruede lidt for min bærekugle i går, men efter 3 lag tæsk
blev den "selvstændig"...

....har du "bland-gas"?
Hans

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-11-03 20:05

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev :

>...hæ hæ - gruede lidt for min bærekugle i går, men efter 3 lag tæsk
>blev den "selvstændig"...

>...har du "bland-gas"?

Niks - Brutal kraft, og lidt hukommelse fra fysiktimerne om
vægtstangs-princippet, det klarer de fleste stride mø'er

Øehh mø-trikker ;)

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-11-03 20:11

jan@stevns.net wrote:

> Niks - Brutal kraft, og lidt hukommelse fra fysiktimerne om
> vægtstangs-princippet, det klarer de fleste stride mø'er

....havde osse fat i Det Store Vandrør i går for at tvinge nederste
bærearm fri af fjederbenet - vupti værsåartig!...
Hans

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-11-03 18:45

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Hvor lang tid tage det at :
>
> Pille en bærearm af donor bil

Hmmm, det kan skisme maks. tage et kvarter. Der er ikke taget højde for at få
bilen på bukke m.v. - kun selve arbejdet!

> pille en bærearm af brugs bil

Et kvarter til :)

> sætte bærearmen på brugsbilen

Det tager så lidt længere tid pga. en knækket bolt. 30 minutter...

Fra : Allan Møller

Dato : 02-11-03 19:46

> Tid til en lille gætteleg ;)

Jeg tør ikke gætte med - men vil gerne spørge dig lidt om en Scorpio da det
lader til at du kender "lidt" til netop denne bil.
Vi skal bruge en ekstra bil som en "konebil / reservevogn / shoppevogn" -
You name it !
I den forbindelse kigger jeg lidt på disse 3 her :

http://makeashorterlink.com/?R15425A66

http://makeashorterlink.com/?O67421A66

http://makeashorterlink.com/?N28426A66

Hvad skal men specialt være opmærksom på ? Rust hvor ?
Hvad med motor der er jo 2.0 - 2.4 og en 2.9 - Hvilken er mest driftsikker ?
Automatgear - er der flere km i dem ?

Mvh. Allan

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-11-03 20:08

"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev :

> [...]
>You name it !
>I den forbindelse kigger jeg lidt på disse 3 her :

94'er, 180kkm 2.9i aut mørkegrønmetallic

>http://makeashorterlink.com/?O67421A66
94'er Hvid - Ydrrrkkk 220kkm, men stationcar

>http://makeashorterlink.com/?N28426A66
2.oi DOCH stationcar

Glem den - for lille motor

På trods af den hvide farve, taler stationcar højt i min vægtning,
omvendt er den første den pæneste af dem alle

>Hvad skal men specialt være opmærksom på ? Rust hvor ?

De er ikke specielt hærgede af rust, men vangerne bagi, og
skærmkanterne

>Hvad med motor der er jo 2.0 - 2.4 og en 2.9 - Hvilken er mest driftsikker ?

det er nok 2.9'eren - med automat er den nærmest usårlig

>Automatgear - er der flere km i dem ?

tjaehhhh - når man kører med pløre, kører man jo typisk lidt mere
afslappet - det tæller noget på levetiden

Jeg ville nappe den første - den ligner min egen ;)

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-11-03 19:56

On Sun, 02 Nov 2003 18:05:07 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Tid til en lille gætteleg ;)
>
>Hvor lang tid tage det at :
>
>Pille en bærearm af donor bil
>pille en bærearm af brugs bil
>sætte bærearmen på brugsbilen

2,5 timer i alt?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Uffe Ravn

Dato : 03-11-03 01:32

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev

> 2,5 timer i alt?

Jeg snyder lidt, og gætter på 3 timer.

Mvh.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-11-03 20:41

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> [...]

Med på det ur Jan bruger, så er mit gæt:
-2,75 timer
Er uret da ikke et 'Back to the future' ur?

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-11-03 20:52

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Med på det ur Jan bruger, så er mit gæt:
>-2,75 timer

Hehe ........ Uffe Ravn havde svaret, med lidt snyd, da han gav mig
et fif, med at sætte et træklods i den ene bil, og liste den ud af
værkstedet - altså den bil der manglede bærearm/fjeder

>Er uret da ikke et 'Back to the future' ur?

Næehhh..... jeg tror nogle engang kaldte det et Århus-ur

Fra : Uffe Ravn

Dato : 04-11-03 01:28

<jan@stevns.net> skrev

> Næehhh..... jeg tror nogle engang kaldte det et Århus-ur

Går det baglæns?

Mvh.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-11-03 07:20

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

><jan@stevns.net> skrev

>Går det baglæns?

Ja - alt er bagvendt ;)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-11-03 22:39

> Næehhh..... jeg tror nogle engang kaldte det et Århus-ur

Molbo-ur
Tror næsten det står på urskiven.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC