Tele2 : Dataflow ?
Fra : Ronni

Dato : 02-11-03 17:02

Hejsa alle i NG

Jeg har siden jeg modtog min Tele2ADSL 1024/256 haft et noget ustabilt
dataflow.

Det er målt med DU Meter (http://www.dumeter.com), hvor man kan se
dataflowet gennem sit netkort. Dette er ikke det samme som vises af Windows
når man
downloader eks. DU Meter med Internet Explorer!

Mit dataflow kan ses på http://ideon.dk/tele2/

Som det ses hopper hastigheden op og ned i intervallet 0 - 260 kb/s
Det har resulteret i at downloads af eks. Debian image fra sunsite.dk er
gået i stå.

Jeg har kontaktet Tele2 angående dette, og min linie er tre gange blevet
fejlmeldt. De vender dog aldrig tilbage med svar, selv om dette er lovet
flere gange.
Forrige gang den blev fejlmeldt gav supporteren mig ret i at det så meget
mystisk ud og at han ikke selv havde set sådan noget før.
I dag ringede jeg så og rykkede fra svar fra i sidste uge. Manden siger ikke
meget, mumler mest for sig selv eller er helst stille, som om han kan se et
eller andet, men
ikke må sige det. Efter et stykke tid får jeg dog ud af ham at TDC havde
testet bla bla.
og jeg fik det jeg skulle have.

Det undre mig bare at mit dataflow er som det ses på http://ideon.dk/tele2/
, for sådan så det ikke ud da jeg i sin tid sad på en TDC 512/128.

Nogen der kan fortælle hvorfor mit dataflow ser ud som det gør ?

Er der nogle som ville være så venlige at downloade et eller andet gennem
Internet Explorer eks. fra Tucows.dk (Cybercity's), og samtidig måle
dataflow med DU Meter, tage et
screenshot og sende det til mig rofe (a) mailme.dk ?

Jeg vil gerne vide om jeg er den eneste der har et sådanne dataflow eller om
andre Tele2 kunder også har ? For det ser efter min mening meget mystisk ud!

Håber I kan hjælpe

Med venlig hilsen
Ronni Feldt

Fra : Nic

Dato : 02-11-03 17:56

Jamen så svarer jeg da også her...

> Mit dataflow kan ses på http://ideon.dk/tele2/

Hvor suger du fra? Prøv at hente flere STØRRE filer fra tucows.
Hvad siger en tracert til tucows.com?

Paste den her...

Fra : Ronni

Dato : 02-11-03 18:13

> Hvor suger du fra? Prøv at hente flere STØRRE filer fra tucows.
> Hvad siger en tracert til tucows.com?
>
> Paste den her...
C:\>tracert tucows.cybercity.dk

Tracing route to mirrors.cybercity.dk [212.242.42.40]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 15 ms 15 ms 16 ms v6.li51.adsl.tele2.apl.uni2.net
[129.142.192.1]

3 15 ms 14 ms 14 ms atm2-0--0-aal5layer.val2-core.bb.uni2.net
[130.2
27.255.137]
4 13 ms 14 ms 14 ms srp1-0.val8-core.bb.uni2.net
[130.227.247.88]
5 15 ms 15 ms 14 ms pos2-0.ro2-dix.ip.cybercity.dk
[212.242.27.1]
6 15 ms 15 ms 16 ms pos2-1.cr2-khk.ip.cybercity.dk
[212.242.6.21]
7 16 ms 17 ms 16 ms pos1-0.cr1-khk.ip.cybercity.dk
[212.242.6.29]
8 16 ms 16 ms 16 ms atm1-0.er1-espl.ip.cybercity.dk
[212.242.6.62]
9 17 ms 17 ms 16 ms fxp0.fnord2-esp.ip.cybercity.dk
[212.242.4.18]
10 18 ms 17 ms 17 ms mirrors.cybercity.dk [212.242.42.40]

Trace complete.
Det er der jeg henter fra. Det skal siges, at der ingen forskel er i
dataflowet uanset hvor i verden jeg henter fra. Om det er fra Afrika,
Australien, USA, Danmark, Sverige, Tyskland osv. det gør ingen forskel.

Billede nummer 5 fra toppen (02-11-2003), henter to filer samtidigt.
Ovenstående tracert lavet lige efter.
http://ideon.dk/tele2/

Med venlig hilsen
Ronni

Fra : Nic

Dato : 02-11-03 18:14

Din traceroute ser meget fin ud - du skal helt sikkert have større hastyighed - prøv at hente et par iso'er eller lign
fra tucows eller sunsite...

Fra : Ronni

Dato : 02-11-03 18:25

Hej Nic

Det er ikke hastighed jeg er ude efter. Det er dataflow.
Som mit data kommer ind nu, er det meget ujævnt.
Eksempel af download på 15 sekunder, hvert tal ét sekund.
10 kb/s
125 kb/s
110 kb/s
3 kb/s
50 kb/s
103 kb/s
47 kb/s
0 kb/s
165 kb/s
133 kb/s
19 kb/s
21 kb/s
95 kb/s
78 kb/s
109 kb/s

Sådan er det ikke tilfældet andre steder jeg har testet incl. mit arbejde,
RUC, og tre venner på henholdsvis 256/128 TDC, 2048/256 Tele2, 10mBit
Webpartner (kollegie).

/Ronni

Fra : Jan Larsen

Dato : 02-11-03 18:00

Kan du ikke anvise noget som fylder 20-30 mb så dumeter kan nå at
registrerer det jeg hentede noget på 3.6 mb men den når dårlig nok at sætte
noget af i dumeter.