SMC trådløs printserver kan ikke ses på ne~
Fra : K.S.Andersen

Dato : 02-11-03 16:11

Jeg har to laptops forbundet til Internet ADSL via et Netgear Access point.
Begge bærbare har trådløst PC card også fra Netgear.
Nu forsøger jeg at få en SMC trådløs printserver til at fungere - men trods
utallige forsøg kan jeg ikke se den. Den benytter et trådløst PCcard også
fra Netgear. Protocol 802.11b, ingen kryptering, ingen firewall. Heller ikke
i ad hoc fungerer det.
Er der mon nogle hjælpende forslag?
KSA

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-11-03 16:20

"K.S.Andersen" <ksa@lite.dk> wrote in message
> [...]
> utallige forsøg kan jeg ikke se den. Den benytter et trådløst PCcard også
> fra Netgear. Protocol 802.11b, ingen kryptering, ingen firewall. Heller

Du skal vel heller ikke kunne "se" den nogen steder... Ofte skal man manuelt
tilføje printeren via en TCP/IP port via den computer man vil printe ud fra.

Fra : K.S.Andersen

Dato : 02-11-03 17:06

Jo, hvis jeg bruger Guiden i XP Tilføj Netværksprinter. Guiden viser
arbejdsgruppen MSHOME - men kan ikke finde printeren.
KSA

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-11-03 17:29

> Jo, hvis jeg bruger Guiden i XP Tilføj Netværksprinter. Guiden viser
> arbejdsgruppen MSHOME - men kan ikke finde printeren.
'
Virker sikkert hvis du bare søger efter lokal printer... så søger den og
finder ikke noget.. så vælger du under " CREATE A NEW PORT" standart TCP/IP
port. så trykker du næste, og skriver IP adressen på printserveren ind under
printer name. portnummer finder den vist selv ud af.

Sådan gjorde jeg bare ved en en gammel HP printserver