Tager ikke gassen, dykker, staller.....
Fra : Ukendt

Dato : 02-11-03 15:09

Hej Alle,

Lige et søndags puzzle ...

Den kære bil er begyndt at slå knuder. Den kan køre fint i tomgang, men så
snart man så meget som kigger på speederen, hopper og danser hele molevitten
for så at gå i stå.

Jeg har checket følgende :

Benzinpumpen
Tænding
Karburator
Vaccum

Det virker som om den enten trækker falsk luft et sted fra, eller at den får
for meget benzin, men jeg kan ikke umiddelbart justere det væk, og det kom
meget pludseligt.

Jeg er efterhånden desparat, min kone starter på arbejde tirsdag, og hun
møder kl 0630, og gæt hvem der skal køre hende hvis ikke hendes dyt
virker........ Håber på en masse løsningsforslag.

mvh

David

Fra : Torben Madsen

Dato : 02-11-03 15:22

Hvad er det for noget bil, der her er tale om?

mvh
Torben Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-03 15:26

"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> wrote in message
> Hvad er det for noget bil, der her er tale om?

Det er vist en detalje jeg har faet udeladt i skyndingen

Det er en Audi 80 1.8S fra 1988.... den er tysk importeret, og har
autmatgear... dermed har den en Keihin Karburator...

mvh

David

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-11-03 15:28

>Det er en Audi 80 1.8S fra 1988.... den er tysk importeret, og har
>autmatgear... dermed har den en Keihin Karburator...

Monstro noget karburatoris driller , eller den famøse flange på
indsugningsmanifolden, som nogle nævner ??

--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-03 17:05

<jan@stevns.net> wrote in message

> Monstro noget karburatoris driller , eller den famøse flange på
> indsugningsmanifolden, som nogle nævner ??

Jeg har været på den, og den er skiftet for nylig, men godt bud..... jeg
tror nu også selv mest på at karburatoren er syg, men hvad fejlen skidtet
da.....?

David

Fra : alexbo

Dato : 02-11-03 17:11

"DrPepper" skrev

> Den kære bil er begyndt at slå knuder. Den kan køre fint i tomgang, men så
> snart man så meget som kigger på speederen, hopper og danser hele
> [...]

Hvordan har du tjekket den?
For mig lyder som om den kan køre på tomgangsdysen, men ikke på hoveddysen.
Den lider muligvis af forstoppelse.
Hvis du gasser op samtidig med at du sprøjter bensin fra en oliekande ned i
karburatoren, så skulle du kunne få en ide om problemets løsning.

Hvis ikke du har en oliekande så giv den nogle sjatter med en flaske, brug
ikke reservedunken, 5l brændende bensin er ingen spøg.
Stil en spand vand ved siden af.

mvh
Alex Christensen

Fra : David Bjergsø

Dato : 03-11-03 09:20

Hej Alle,

Tak for idéer til projektet... kl 23:47 i går aftes fik jeg en åbenbaring,
og prøvede bare for sjov at skrue udstødningen af, da den i forvejen så lidt
træt ud...... og ser her se......kat´en var klappet sammen, og nu kunne
dytten pludselig tage gassen igen..... så nu er det ud og finde en
udstødning til en fornuftig pris...

Takker

/David