Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et hurtigt Eos 300D spørgsmål
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-11-03 14:55

Da jeg lige har installeret en ny computer, muligvis ikke-velfungerende,
ville jeg gerne vide om der er noget jeg gør forkert med at forbinde
kameraet via USB. Jeg har indlæst medfølgende software, men kan ikke komme i
kontakt med kameraet. Jeg har sat det til normal kommunikation, sætter det
til og tænder det, men intet sker. Er det USB-systemet der er sygt, eller?
Jeg har desværre ikke andet USB jeg kan prøve af. Hvad er den helt rigtige
'procedure'?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 02-11-03 15:24

Preben Riis Sørensen wrote:

> [...]
> Jeg har desværre ikke andet USB jeg kan prøve af. Hvad er den helt rigtige

Jeg tror det er USB-systemet den er gal med, prøv at checke hvad den
siger under hardwareegenskaber: er usb-interfacet der der, og hævder
egenskabsboksen for det at det virker?

Prøv evt. at fjerne, og geninstallere usb- og kamerasoftware.

prøv evt om du kan komme til at låne en usb-mus til check-formål

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 02-11-03 17:23

Preben Riis Sørensen skrev:

> [...]
> forkert med at forbinde kameraet via USB. Jeg har indlæst medfølgende
> software, men kan ikke komme i kontakt med kameraet.

Jeg har selv et Canon D10, og havde også nogle problemer med at
skabe kontakt mellem kamera og computer.

Mon ikke software og procedure er den samme til 300D?

Iflg. manualen til D10'eren skal softwaren - i grove træk -
installéres sådan:

   1. Installér softwaren
   2. Genstart computeren
   3. Sæt USB-kablet i computeren og derefter til kameraet.
    Sæt hovedknappen til "ON" - og driverinstallationen
    afsluttes.

Det er vigtigt, at man indstiller kameraets autoslukningsfunktion
til "Fra". Hvis ikke mislykkes installationen - måske.

Jeg måtte selv køre proceduren et par gange, for at få det til at
virke - eller næsten. For jeg skal tænde-slukke-tænde for kameraet,
for at overføre billederne.

Håber du får det til at virke

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-11-03 17:46

Svend Erik Bertelsen <nospamtoseb@private.dk> skrev
> Sæt hovedknappen til "ON" - og driverinstallationen
> afsluttes.

Hvordan ses det?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 02-11-03 20:16

Preben Riis Sørensen skrev:

> Hvordan ses det?

Nu er det nogle mdr. siden jeg installerede. Men så vidt jeg
husker, kom der er en hændelsesdialogboks frem, og viste at
installationen var fuldført.

Jeg havde altså en idé om, at drivereninstallationen var ens
for D10 og 300D - sådan er det måske ikke? Jeg kender jo af god
grund bedst D10'eren.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : KNL DtP

Dato : 02-11-03 17:35

> Hvad er den helt rigtige 'procedure'?

Nu ved jeg godt at det ikke hjælper på din nuværende situation, men nu hvor
du har købt EOS 300D, så ta' lige og brug en 100 mand på en kortlæser til
USB 2.0.

Jeg har et EOS 10D og har endnu ikke haft den tilsluttet til computeren.
Når du skal tømme kortet for billeder, står den jo og bruger kameraets
batteri.

Med kortlæseren piller du bare kortet ud, smider den i læseren, kopierer
filerne over i en mappe på computeren og formaterer kortet bagefter. Det
går meget hurtigere, da kameraet ofte er flaskehals. Så er du også fri for
at sidde og fedte med ledninger og alt muligt.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Karl Johan Agesen

Dato : 02-11-03 17:46

Hej Preben!
Du skriver ikke hvilken Windows du har installeret på din nye PC. Hvis det
er en XP burde det køre. Er det en ældre Windows, 98 (95) kan der godt være
problemer. Har du andet USB udstyr på maskinen? Virker dette?

Jeg har selv en Canon EOS 300D; men jeg bruger ikke USB interfacet, idet jeg
synes at en kortlæser er meget lette at håndtere. Dette forklarer dog ikke
at, USB-interfacet burde virke.

Hilsen

Eras

"Are you still wasting your time with spam?...
There is a solution!"

Protected by GIANT Company's Spam Inspector
The most powerful anti-spam software available.
http://mail.spaminspector.com

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-11-03 17:50

Karl Johan Agesen <slet@nesega.dk> skrev i en
> [...]
jeg
> synes at en kortlæser er meget lette at håndtere. Dette forklarer dog ikke

Det er XP, og endnu har jeg ikke andet USB.

Hvor længe tager det at overføre et 256 MB kort med 1)Kamera 2)Kortlæser?
(Når det ellers virker, for ellers tager det lang tid....)
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Allan Olesen

Dato : 02-11-03 22:16

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote:

>Det er XP

Saa bliver jeg noedt til at spoerge dumt:

Er du sikker paa, at du overhovedet havde behoevet installere
software for at snakke med kameraet?

De Olympus-kameraer, jeg har haft med at goere, har alle
fungeret som en ekstern USB-harddisk, som Windows 2000 og XP
(og Linux og vistnok ogsaa Mac) kunne snakke med uden
installation af ekstra software. Der har fulgt noget software
med til Win98, men det ville sikkert have gjort mere skade end
gavn, saa det har jeg aldrig installeret.

Ved laesning hist og pist har jeg faaet det indtryk, at stort
set alle nyere kameraer med USB opfoerer sig paa samme maade.
Er det ikke tilfaeldet for Canon?

--
Allan Olesen, Lunderskov.