Siemens ME45 og telefax
Fra : Bjarne

Dato : 02-11-03 14:29

Hej Alle

Er der nogen kloge hoveder her der kan bidrage med oplysninger til, om det
kan lade sig gøre at bruge en alm. telefax maskine i forbindelse med en
Siemens ME45 telefon, jeg har ikke så meget begreb om disse ting.

Jeg har et USB datakabel til PCen. Jeg har nu fuldstændigt droppet fastnet
forbindelsen og bruger Telmore, men har en gang imellem brug for at sende en
telefax, ikke modtage men kun sende.

Er der forøvrigt nogen der ved om ME45 kan bruge og udnytte Telmore's nye
64kb simkort?

På forhånd tak
Bjarne

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-11-03 15:36

"Bjarne" <bjarne.dam@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> telefax, ikke modtage men kun sende.
>
> Er der forøvrigt nogen der ved om ME45 kan bruge og udnytte Telmore's nye

Dav's Bjarne,

Ved ikke hvad den koster, men Siemens HomeStation kunne være en mulighed.
http://www.my-siemens.com/com.aperto/MySiemens/Files/Addon/dn/hq/mw/accmw/inn/accl36880n4501a126_ds_eng.pdf

Mvh
Thomas
www.FaxShop.dk

Fra : Bjarne

Dato : 02-11-03 16:09

"Thomas Jensen" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> >

> Dav's Bjarne,
>
> Ved ikke hvad den koster, men Siemens HomeStation kunne være en mulighed.

Tak for det Thomas, men nu er der lige det at fastnet forbindelsen er
fuldstændig afbrudt, jeg kører Stofanet på nettet. Så det er en forbindelse
Fax-Mobil telefon jeg mangler.

Bjarne

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-11-03 16:54

> Tak for det Thomas, men nu er der lige det at fastnet forbindelsen er
> fuldstændig afbrudt, jeg kører Stofanet på nettet. Så det er en
> [...]

Det er ikke nødvendigt at have fastnet for at benytte boxen.

Fra : JMo.

Dato : 02-11-03 16:35

"Bjarne" <bjarne.dam@mail1.stofanet.dk> wrote in

> [...]
> fastnet forbindelsen og bruger Telmore, men har en gang imellem brug
> for at sende en telefax, ikke modtage men kun sende.

Hvis du vil afsende en fax fra PC'en via mobiltelefonen, burde der ikke
være noget problem.

- Tilslut mobilen til PC'en, via dit datakabel.
- Installer modem-driveren til din mobiltelefon.
- Installer et fax-program.
- Nu burde dit fax-program kunne se din mobiltelefon, og dermed sende fax
gennem den

Hvis du vil afsende fra en almindelig fax-maskine bliver det temmeligt
kompliceret. Enten skal du til at rode med card-modems og mobilfax'er,
eller også skal du rode med dimser der kan lave mobil om til PSTN. Men
begge dele er noget dyrere end at købe en billig scanner og tilslutte til
din pc.