Valg af motherboard
Fra : Jesper Lindhardt

Dato : 02-11-03 14:24

Hej,

Jeg er igang med at sætte en ny computer sammen, da min gamle efterhånden er
ved at stå af i svinget.

Indtil nu har jeg været trofast ASUS tilhænger og betalt ekstra for et ASUS
kort fremfor et mere tilfældigt mærke.

Men.. efterhånden er jeg gået fra at bruge tiden på at skille computeren ad
så ofte og over til mere at bruge den til arbejde, film, musik og internet..
helst på en gang.

Derfor overvejer jeg om det kan svare sig at ofre de ekstra 1000 kroner for
at få et godt ASUS kort fremfor et mere tilfældigt mærke. Jeg skal ikke
overclocke eller have en highend computer. Men stabilt!

Jeg har tænkt mig at købe en P4 2.4 eller 2.6 (comments?) og skal have et
passende motherboard til. Fra ASUS overvejer jeg deres P4C800 kort, men hvis
jeg kunne nøjes med et ECS P4S5A/DX ville jeg kunne spare 1.400 .. og dét er
jo også en slags penge!

Jeg vil meget genre høre jeres tanker omkring valget af motherboard. Også
meget gerne jeres favorit og hvilket i ville vælge!

Iøvrigt - hvis i kan sige nogle kloge ord om valg af RAM type vil jeg være
yderst taknemmelig, da jeg helt er tabt på dét område.

På forhånd tak :)

Jesper

Fra : Leony

Dato : 03-11-03 13:49

"Jesper Lindhardt" <jesper@dreamer.dk> skrev i en meddelelse

> Derfor overvejer jeg om det kan svare sig at ofre de ekstra 1000
> kroner for at få et godt ASUS kort fremfor et mere tilfældigt mærke.

Helt så mange penge er det nok ikke.

> [...]
> kort, men hvis jeg kunne nøjes med et ECS P4S5A/DX ville jeg kunne
> spare 1.400 .. og dét er jo også en slags penge!

Prøv at lave en søgning på ECS eller K7S5A her i gruppen. Efter at have
læst overskrifterne, overvejer du så stadig et ECS?
Bevares du kan da være heldig

> Jeg vil meget genre høre jeres tanker omkring valget af motherboard.
> Også meget gerne jeres favorit og hvilket i ville vælge!

Producenten ville være Abit, Asus, Gigabyte eller Soyo.
Da jeg ikke skal have nyt mobo, endnu, kan jeg ikke komme med nogen
model.

> Iøvrigt - hvis i kan sige nogle kloge ord om valg af RAM type vil jeg
> være yderst taknemmelig, da jeg helt er tabt på dét område.

Samsung, Crucial eller Corsair så er du på rette vej.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : JK

Dato : 03-11-03 14:12

On Sun, 2 Nov 2003 14:23:49 +0100, "Jesper Lindhardt"
<jesper@dreamer.dk> wrote:

> [...]
>
>Iøvrigt - hvis i kan sige nogle kloge ord om valg af RAM type vil jeg være
>yderst taknemmelig, da jeg helt er tabt på dét område.

Hej

Hvis du ikke er til OC, hvorfor så ikke overveje et bundkort fra asus
med sis chipset
P4S800 til 595 kr.

http://usa.asus.com/products/mb/socket478/p4s800/overview.htm

som navnet siger understøtter det en fsb800 cpu og hyperthreading.

benchmarks:
http://www.myworldhardware.com/v3/review.asp?ID=54

hvis ikke dette passer dig, så ville jeg købe et bundkort med intel
865pe chipset til ca. 8-900 kr.

Ram ?
noget pc3200 ram, f.eks. AData, evt. deres pc4000 ram.

mvh

John

Fra : Rado

Dato : 03-11-03 21:00

>Derfor overvejer jeg om det kan svare sig at ofre de ekstra 1000 kroner for
>at få et godt ASUS kort fremfor et mere tilfældigt mærke. Jeg skal ikke
>overclocke eller have en highend computer. Men stabilt!

Kig evt. på ASRock. De er meget billige (typisk 3-500 kr) og har ry
for høj stabilitet.
http://www.asrock.com

--
Rado