Dagens Buksti
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-11-03 12:56

Kom kørende ad Roskildemotorvejen.

Lagde an til en langsom overhaling, da den bil jeg ville passere kørte lidt
langsommere end mig.

Ude i ydersporet ser jeg en fartdjævel i bakspejlet, og lægger mig tilbage i
indersporet, til min kones forundring.

"Der kommer lige en trafikminister", røg det ud af mig.

Jesper

Fra : Mikael L

Dato : 02-11-03 13:07

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indersporet, til min kones forundring.
>
> "Der kommer lige en trafikminister", røg det ud af mig.

Nu er det heldigvis et stykke tid siden han var trafikminister.....

Mikael

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-11-03 13:22

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote in message

> "Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> lidt

> Nu er det heldigvis et stykke tid siden han var trafikminister.....
>
> Mikael

Nu ved jeg godt at udtrykket lige skal pudses af lidt, men jeg vil sikkert
bruge den fremover, som

"Der kommer en tidl. trafikmininster" eller bedre

"Der kommer en Buksti" eller blot "Der kommer Buksti"

Jesper

Fra : alexbo

Dato : 02-11-03 14:06

"Jesper Nielsen" > skrev

> Ude i ydersporet ser jeg en fartdjævel i bakspejlet, og lægger mig tilbage
> indersporet, til min kones forundring.

Du skulle have vinket da han kørte forbi, det var sikkert een her fra NGèn,
de fleste herinde kan selv håndtere høje hastigheder, det er kun når andre
kører stærkt, at forargelsen breder sig.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas H.

Dato : 02-11-03 14:29

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de fleste herinde kan selv håndtere høje hastigheder, det er kun når andre
> kører stærkt, at forargelsen breder sig.

Hold kæft hvor er du dog dum at høre på !
Du fatter ikke at folk er forarget?

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 02-11-03 15:07

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> NGèn,
>
> Hold kæft hvor er du dog dum at høre på !
> Du fatter ikke at folk er forarget?

GGG
Der var nok en der følte sig trådt over tæerne.........

Fra : Kisser

Dato : 02-11-03 16:19

Thomas H. wrote:
> "alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> NGèn,

> Hold kæft hvor er du dog dum at høre på !
> Du fatter ikke at folk er forarget?

Buksti´s troværdighed har selvfølgelig fået et gevaldigt knæk, og det er
kun rimeligt, at vi er forargede.

Ikke desto mindre er Alexbo inde på noget ...

Der lader til at herske den opfattelse hér i gruppen, at det er i orden
at køre lidt for stærkt ... - bare man kører efter forholdene.

Men hvor hastighedsgrænser jo er absolutte, så er begreber som "lidt" og
"efter forholdene" jo i høj grad subjektive/individuelle.

Muligvis har Buksti kørt "efter forholdene" .... - bare ikke din version
af dem

mvh og med håb om større trafiksikkerhed
/Kisser

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 02-11-03 16:30

On Sun, 02 Nov 2003 16:19:04 +0100, Kisser <sprogblomster@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>"efter forholdene" jo i høj grad subjektive/individuelle.
>Muligvis har Buksti kørt "efter forholdene" .... - bare ikke din version

Kisser! Forskellen er jo dén, at tilhængere herinde ikke løber rundt
og dunker andre folk oveni hovedet med, hvor fartgale alle andre
"idioter" er for efterfølgende selv at køre som død og helvede.

Man skal bevist hænge noget i, hvis man skal holde 173 ægte km/t i en
2 liters Xsara.

/Mogens

Fra : alexbo

Dato : 02-11-03 16:46

"Mogens Knudsen" skrev

> Kisser! Forskellen er jo dén, at tilhængere herinde ikke løber rundt
> og dunker andre folk oveni hovedet med, hvor fartgale alle andre
> "idioter" er for efterfølgende selv at køre som død og helvede.

Næsten, der er ikke næppe en dag ,hvor ikke der bliver luftet en
klaphathistorie, der er en hel del der mener, at de har set lyset, og
nærmest har patent på korrekt køremåde.

Der er mange klaphatte derude, ingen tvivl om det, men de er ikke kun
derude.

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter G C

Dato : 02-11-03 17:21

In news:2k8aqv8vor0q3h7ahsab5altqf2vnp80gj@4ax.com,
Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> typed:

[klip]

> Kisser! Forskellen er jo dén, at tilhængere herinde ikke løber rundt
> og dunker andre folk oveni hovedet med, hvor fartgale alle andre
> "idioter" er for efterfølgende selv at køre som død og helvede.

Helt enig.

> Man skal bevist hænge noget i, hvis man skal holde 173 ægte km/t i en
> 2 liters Xsara.

Ahhh - så galt er det nu ikke

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 02-11-03 20:13

On Sun, 2 Nov 2003 17:21:05 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Ahhh - så galt er det nu ikke

Jow, det er.
Vi har lige været en tur inde i byen og på vej hjem ville vi prøve at
lege Buksti. Man kører ikke uden videre 173 km/t - heller ikke i min
motorvejsexpres :)

/Mogens

Fra : Peter G C

Dato : 02-11-03 20:18

In news:molaqvsd5g3tdb19i2dtq1i9smvrcpvbkn@4ax.com,
> [...]

> Vi har lige været en tur inde i byen og på vej hjem ville vi prøve at
> lege Buksti. Man kører ikke uden videre 173 km/t - heller ikke i min

OK - på den måde. Vi havde nok ikke det samme senarie i tankerne.

/Peter

Fra : alexbo

Dato : 02-11-03 16:34

"Thomas H." skrev

> Du fatter ikke at folk er forarget?

Næh, ikke over en mand der, på en øde motorvej, kører 173kmt. i en bil der
fra fabrikken har en tophastighed på 210kmt.
Jeg kører selv jævnligt der, det er nærmest umuligt at køre 110kmt.

Med hensyn til at sige een ting, og gøre en anden så har jeg ingen problemer
med det.
Man kan sagtens have de rigtige meninger og gøre noget andet.

Vores ven Thomas H., som rigtigt har ført sig forarget frem, har f.eks.
hugget et billede, sat en tekst på, og da så en anden gør det samme, så
brokker Thomas sig.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas H.

Dato : 02-11-03 18:05

> [...]
> fra fabrikken har en tophastighed på 210kmt.
> Jeg kører selv jævnligt der, det er nærmest umuligt at køre 110kmt.

Som sagt, du forstår slet ikke pointen, hvilket jeg synes er meget
skræmmende :o|
Måske andre gider at forklare det for dig, jeg synes det er så indlysende,
at det ikke burde være nødvendigt...

> Vores ven Thomas H., som rigtigt har ført sig forarget frem, har f.eks.
> hugget et billede, sat en tekst på, og da så en anden gør det samme, så
> brokker Thomas sig.

Heller ikke her fatter du det? Hvad sker der for dig?

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 02-11-03 16:55

> Hold kæft hvor er du dog dum at høre på !

Tal dog pænt :-/

> Du fatter ikke at folk er forarget?

Jeg kan udmærket godt fprstå at folk er forarget men ikke pga af at han
kørte hurtig, men mere pga at han er en kæmpe hykler. 99% af dem her inde
køre også for stærkt, det bliver bare dækket ind under at det er efetr
forholdene.

Fra : Torben E

Dato : 02-11-03 14:41

> [...]

> de fleste herinde kan selv håndtere høje hastigheder, det er kun når andre
> kører stærkt, at forargelsen breder sig.

Næ, det er kun når det er en ef de største hyklere nord for alperne
der kører for stærkt, ka´ du se forskellen.

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 02-11-03 16:02

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> "alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> NGèn,
>
> Næ, det er kun når det er en ef de største hyklere nord for alperne
> der kører for stærkt, ka´ du se forskellen.

Jeg ved ikke om forskellen er så stor

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : Jonas R.

Dato : 02-11-03 16:02

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> de fleste herinde kan selv håndtere høje hastigheder, det er kun når andre
> kører stærkt, at forargelsen breder sig.

Hmmm du skal nok ikke skære alle over en kam!

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-11-03 16:59

alexbo wrote:
> [...]
> de fleste herinde kan selv håndtere høje hastigheder, det er kun når andre
> kører stærkt, at forargelsen breder sig.

Forskellen er at han har solgt stemmeflæsk på hykleriet.
Hvis jeg bliver stoppet for at køre stærkt betaler jeg bare bøden.
Det er heldigvis ikke sket endnu :)

Roberto