Bios alarm på soltek SL-75KAV
Fra : Arnold

Dato : 02-11-03 11:58

Hej!
Har forgæves forsøgt at finde en forklaring af denne lydkode, så nu håber
jeg, at der er een i gruppen der ved det?
Problemet er kommet pludselig og uden installation af ny hardware.
computeren har kørt med systemet i nogle måneder uden prblemer.
Systemet ser således ud:

bundkort: SL-75KAV
Graffikkort: Innovision Geforce2 mx400
Ram: 3 stk.133 mhz 256 mb

Computeren bipper korte bip i en uendelighed...
Håber på lidt hjælp - på forhånd tak

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 02-11-03 14:25

"Arnold" <smeds@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Graffikkort: Innovision Geforce2 mx400
> Ram: 3 stk.133 mhz 256 mb
>
> Computeren bipper korte bip i en uendelighed...

Tjek dine ram og dit grafikkort sidder 100% fast i soklen....og tjek din
cpu-temperatur...kan være den er sat til at bippe fra bios ved en given
temp.

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 02-11-03 15:45

"[SANTA]-Cinnober" <123@456.78> skrev i en meddelelse

> Tjek dine ram og dit grafikkort sidder 100% fast i soklen....og tjek din
> cpu-temperatur...kan være den er sat til at bippe fra bios ved en given
> temp.

Det kan også være CPU køleren der er faldet under den RPM man har sat
alarmen til (eller helt er stoppet).

Fra : Arnold

Dato : 02-11-03 19:34

hej igen!
Den bipper når computeren skal starte op, altså når den er kold. Hvis jeg
prøver 3-4 gange kan den starte op uden problemer. Den gør det dog næste
gang jeg starter computeren igen.
Hvis det var tilfældet, at der var løse dele på bundkortet, ville den vel
bippe hver gang?
Det undrer mig også, at den bipper hele tiden. Ikke noget med et bestemt
antal gange, men mange gange hver gang. Heller ikke noget med en bestemt
rytme i bipperiet. (De 40 - 50 gange jeg nu gider høre på)
Kan det skyldes lavt batteri på bundkortet?

Man aner snart ikke sine levende r...

nogle gode råd, please

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 03-11-03 15:39

> [...]
> rytme i bipperiet. (De 40 - 50 gange jeg nu gider høre på)
> Kan det skyldes lavt batteri på bundkortet?

..

Du bliver nok nødt til at allierede dig med en makker som har en masse
hardware som du/ I ved virker 100%.

Det er nok udelukkelses metoden du skal have gang i.

Hiv alt hardware ud og sæt det i igen og sørg for at det sidder 100% korrekt
(ram,grafik)
Sæt bios indstillinger til Default (reset cmos)
Start med kun Cpu, 1 ramblok og grafik kort evt. hd
Prøv så enkeltvis at skifte hver del ud indtil den stopper med at bippe.

Hvis du har både cpu,ram grafikkort og hd sat i på samme tid og som du ved
virker 100% er det nok bundkortet der er defekt.

Det er pisse bøvlet/træls at skulle sidde og skifte hver enkelt del ud,men
det er tit den eneste måde at finde fejlen på.....

Held og lykke...

PS. er det et gammelt board??
De første der kom frem af denne model havde ikke et så godt ry....

Fra : Ove Juel Hansen

Dato : 03-11-03 17:35

Hej Arnold,

> [...]
jeg
> prøver 3-4 gange kan den starte op uden problemer. Den gør det dog

For mig er der ingen tvivl:
Din BIOS er sat forkert.
i SMARTDOC ANTI-BURN SHIELD
sæt CPU Warning Temp til f.eks. 55
sæt Shutdown For Temp til f.eks. 65
sæt CPUFan Warning Speed til f.eks. 2500

det afhænger selvfølgelig af hvilke køleenheder du anvender, men
ovenstående er det jeg selv bruger på mit SL-75KAV-X som har tjent mig
godt i ca. 2 år - tiden begynder dog at indhente kortet, mon ikke det
fornyes inden for 1 år fra nu.

Hilsen Ove

Fra : jonbn

Dato : 21-11-03 09:44

http://www.kandu.dk/

Fra : jonbn

Dato : 21-11-03 09:47

> [...]

> Graffikkort: Innovision Geforce2 mx400
> Ram: 3 stk.133 mhz 256 mb
>
> Computeren bipper korte bip i en uendelighed...

Problemet er at din køler starter for langsom op.bundkortet tror ikke
der er køler på
gå ind i bios om slå alarmen fra

http://www.kandu.dk/