100000 kr. spm.: Hvilken familiebil, altså~
Fra : Snusken

Dato : 02-11-03 10:31

Hej.

Har I her gruppen gode bud på en 4 dørs familiebil i ca. 4,5 meters
længde med skub i og gerne med lidt legetøj til far, altså ikke ligefrem
en kedelig udgave (ej Opel Rekord til blød hat osv). Den skal helst være
rimelig billig for hjemmemekanikeren at skrue på og ikke koste for meget
over 100000 kr. !

mvh Eric

Fra : Thomas Krath

Dato : 02-11-03 11:02

> ligefrem en kedelig udgave (ej Opel Rekord til blød hat osv). Den
> skal helst være rimelig billig for hjemmemekanikeren at skrue på og
> ikke koste for meget over 100000 kr. !

Jeg ville ha' sagt Ford Sierra RS Cosworth 2wd fra 1988-1989, men du kan
ikke få en sjov bil med skub i som samtidig skal være billig i rep. og
forsikring!!!

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 02-11-03 11:13

"Snusken" <snusken@REMOVETHISpc.mu> skrev i en meddelelse
> [...]
være
> rimelig billig for hjemmemekanikeren at skrue på og ikke koste for

Ford Scorpio Cosworth 24v
Opel Omega 3000 24v
Mercedes 300 E (benzin)
Toyota Camry V6

Der er sikkert flere.......
--
Brian Sørup
1976 Camaro 305Cui.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 02-11-03 11:17

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Ford Scorpio Cosworth 24v

> Opel Omega 3000 24v
Min umiddelbare vinder i dét selskab. - KANON bil!

> Mercedes 300 E (benzin)
> Toyota Camry V6

-M

Fra : Thomas Krath

Dato : 02-11-03 11:20

^^^^^^^^^^
^^^^^^
Ovenstående hænger ikke sammen med de biler du lister op!

Fra : Brian Sørup

Dato : 02-11-03 11:25

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> ^^^^^^^^^^
> ^^^^^^
> Ovenstående hænger ikke sammen med de biler du lister op!

Det kommer da an på hvad man lægger i ordet "rimelig" - ift. Porsche og
Ferrari er de nærmest gratis at servicere

Og jeg har vanskeligt ved at forestille mig at en Sierra Cosworth er
*så* meget billigere i stumper end en Scorpio ditto.....

Fra : Claus Fabritius

Dato : 02-11-03 11:31

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> wrote in message

> Og jeg har vanskeligt ved at forestille mig at en Sierra Cosworth er
> *så* meget billigere i stumper end en Scorpio ditto.....

Thomas skriver jo også, at man ikke kan få en hurtig bil, som er billig at
holde kørende.

Måske kunne en Vectra A V6 gøre det. Den er selvfølgelig ikke lige så
hurtig, men mon ikke den er noget billigere at holde på vejen?

--
/Claus Fabritius
Going in circles in a Hachi-Roku

Fra : Thomas Krath

Dato : 02-11-03 11:33

> Thomas skriver jo også, at man ikke kan få en hurtig bil, som er
> billig at holde kørende.

Netop!!

> Måske kunne en Vectra A V6 gøre det. Den er selvfølgelig ikke lige så
> hurtig, men mon ikke den er noget billigere at holde på vejen?

Den er lige så dyr som Omega'en vil jeg tro.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 02-11-03 12:26

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Netop!!

Men hvis man er til sådan noget er det alle pengene værd... Ikk'? :)

> Den er lige så dyr som Omega'en vil jeg tro.

Tror du ikke at den deler de fleste stumper på nær motor og transmission med
de mindre Vectraer?

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-03 14:06

"Claus Fabritius" <mailto:usenet2@fabritius.nu> skrev i en meddelelse
"Re: 100000 kr. spm.: Hvilken familiebil, altså med lidt skub og legetøj ???"

> Tror du ikke at den deler de fleste stumper på nær motor og transmission med
> de mindre Vectraer?

Det samme er tilfældet med Omega'en!

Mvh Mogens
'91 Omega 3000 24V (til salg)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.63.4.42)

Fra : Brian Sørup

Dato : 02-11-03 11:36

"Claus Fabritius" <usenet2@fabritius.nu> skrev i en meddelelse
> "Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> wrote in message

> Thomas skriver jo også, at man ikke kan få en hurtig bil, som er
billig at
> holde kørende.

Har jeg set efter jeg læste *hele* hans indlæg

> Måske kunne en Vectra A V6 gøre det. Den er selvfølgelig ikke lige så
> hurtig, men mon ikke den er noget billigere at holde på vejen?

Yes, eller Mondeo V6, Mazda 626 V6, Mitsubishi Galant/Sigma V6, Xantia
V6.

Hvad med en Chevrolet Caprice med let trimmet smallblock og EFI ?

Fra : Jonas R.

Dato : 02-11-03 11:45

> Hvad med en Chevrolet Caprice med let trimmet smallblock og EFI ?

Eller en audi rs2 :) der er en til salg for 340tkr hos www.mla.dk ! Så skal
han bare lige have forklaret konen at der skal bruges 240tkr men så får de
også ringe på bilen og far kan virkelig more sig :)

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-11-03 12:05

Snusken wrote:

> [...]
> en kedelig udgave (ej Opel Rekord til blød hat osv). Den skal helst være
> rimelig billig for hjemmemekanikeren at skrue på og ikke koste for meget

Du skal da have fat i en velholdt Alfa 75 med 3.0 V6. Den er ikke
billig at få serviceret autoriseret og den er ikke udpræget nem at
skrue på, men hvis du er ferm nok til at klare opgaven alligevel
skulle den ikke være specielt dyr. 100000 rækker til et
"entusiasteksemplar" der er kørt og holdt efter alle
foreskrifterne.. Den dyre service skyldes ikke at stumperne er
urimeligt dyre (okay, det er ikke Fiat Punto niveau) men at det
ofte er ret tidskrævende at servicere bilen, fx. er det at ordne
bremser bagi noget af en kamp fordi hele lortet sidder oppe i
kardantunnelen og oven i købet er justerbart så man skal fedte med
søgerblade og den slags..

En 164'er er mere "konventionel" med motor og gearkasse ude foran
hvor man forventer det, samt forhjulstræk, bremser ude ved hjulene
og den slags. Mit indtryk er dog at den er langt mere
"elektroniseret" end 75'eren, så selv om det mekaniske er enklere,
så risikerer du som hjemmemekaniker at knække halsen på
elektronikken. Om mit indtryk har hold i virkeligheden skal jeg
ikke kunne sige..
En 164'er er lige nummeret dyrere end 75'eren, så jeg er lidt i
tvivl om de 100000 rækker til "perlen" eller om budgettet tvinger
dig til at købe en der er lidt mere "slidt"..

Begge biler har plads til 4 og er "legetøj til far"..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-11-03 14:45

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en
meddelelse news:3FA4E4EE.FA4F1879@carftp.com

> En 164'er er mere "konventionel" med motor og gearkasse
> ude foran hvor man forventer det,

Jeps, sådan en gammel Volvo er nu ikke helt ved siden af )))

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - Masser af video's
Highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 02-11-03 22:16

On Sun, 02 Nov 2003 12:05:18 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Du skal da have fat i en velholdt Alfa 75 med 3.0 V6.

De koster ikke i nærheden af 100.000 kr.

>Den er ikke billig at få serviceret autoriseret og den er ikke
>udpræget nem at skrue på, men hvis du er ferm nok til at klare
>opgaven alligevel skulle den ikke være specielt dyr.

Ah, det ved jeg sgu ikke. Vi kastede os da ud i "projekterne"
alligevel inkl. en motordemontage (vi er min mekaniker og jeg).
Stumperne var ikke vanvittigt dyre.

>100000 rækker til et "entusiasteksemplar" der er kørt og holdt
>efter alle foreskrifterne..

Nix - dét koster de ikke mere.

> [...]
>bremser bagi noget af en kamp fordi hele lortet sidder oppe i
>kardantunnelen og oven i købet er justerbart så man skal fedte med

Ikke det nemmeste...
Til orientering var min en tunet '92 AR 75 3.0 V6

>En 164'er er mere "konventionel" med motor og gearkasse ude foran
>hvor man forventer det, samt forhjulstræk, bremser ude ved hjulene
>og den slags.

Jow, jow - eller 4x4

>Mit indtryk er dog at den er langt mere "elektroniseret" end 75'eren,

Dét har du fuldkommen ret i :)

>så selv om det mekaniske er enklere, så risikerer du som hjemmemekaniker
>at knække halsen på elektronikken. Om mit indtryk har hold i virkeligheden
>skal jeg ikke kunne sige..

Jeg må sige, at der skal mere end almindelig kundskab til at fejlsøge
på en 164'er. Man får en del hjælp gennem klubben, ligesom eksperterne
i landet er kendte. Nogle forhandlere har testudstyr, der klarer noget
af elektronikken.

>En 164'er er lige nummeret dyrere end 75'eren, så jeg er lidt i
>tvivl om de 100000 rækker til "perlen" eller om budgettet tvinger
>dig til at købe en der er lidt mere "slidt"..

Årgang og stand er meget afgørende i den forbindelse

>Begge biler har plads til 4 og er "legetøj til far"..

LOL - dét har du fuldkommen ret i
Bilerne kører fremragende og lyder forrygende (V6).

Som man ved i denne NG, har jeg tidligere ejet en '93 164 QV 24V m/232
hk, og har netop erhvervet mig en '95 164 Q4 m/232 hk, 6 trins gear og
4-hjulstræk. Du bli'r stærkt afhængig, hvis du prøver sådan een

/Mogens
'95 Alfa Romeo Q4
'91 Opel Omega 3000 24V (til salg)

Fra : Thomas Krath

Dato : 02-11-03 22:43

> Nix - dét koster de ikke mere.

Det største problem vil være at finde en flot _rød_ Alfa 75 3,0 V6 uden
rust, årgang 1992 (galvaniseret) og med få km... dem er der ikke mange af i
Europa.

> Som man ved i denne NG, har jeg tidligere ejet en '93 164 QV 24V m/232
> hk, og har netop erhvervet mig en '95 164 Q4 m/232 hk, 6 trins gear og
> 4-hjulstræk. Du bli'r stærkt afhængig, hvis du prøver sådan een

Samt en tunet Alfa 75 3,0 V6 ;) ... så lidt til de biler Strandvaskeren
skriver om, kender du da til.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 03-11-03 15:51

Mogens Knudsen wrote:

> Ah, det ved jeg sgu ikke. Vi kastede os da ud i "projekterne"
> alligevel inkl. en motordemontage (vi er min mekaniker og jeg).
> Stumperne var ikke vanvittigt dyre.

Det jeg mente er, at tingene ikke er monteret der hvor de er mest
servicevenlige, de er monteret der hvor de giver bedst funktion.
Jeg mener der var noget med at der skulle en masse ting afmonteres
på brormands bil for at komme til en defekt olietryksmåler.
Selvfølgelig kan det lade sig gøre at fikse tingene alligevel..

> Nix - dét koster de ikke mere.

...så 100000 rækker??

> Jow, jow - eller 4x4

Jo, men så snakker vi ikke 100.000 længere, ihvertfald ikke hvis
den skal være velholdt..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-11-03 16:17

On Mon, 03 Nov 2003 15:51:19 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Det jeg mente er, at tingene ikke er monteret der hvor de er mest
>servicevenlige, de er monteret der hvor de giver bedst funktion.

Jep - bilen er konstrueret udelukkende ud fra et hensyn til
køreegenskaber. Det er derfor, den kører så eventyrlig godt!

>..så 100000 rækker??

LOL. Hvis manden har 100 kkr til sit projekt, skal han jo ikke nøjes
med at anvende det halve

Btw:
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111127562267&top=11&

> men så snakker vi ikke 100.000 længere, ihvertfald ikke hvis
> den skal være velholdt..

Nix - korrekt. Der har vi passeret med en faktor >1,5

/Mogens

Fra : Thomas Krath

Dato : 03-11-03 18:20

> Btw:
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111127562267&top=11&

Hehe... hvem smider dog sådan et billede i en salgsannonce (med nr. på
siden) :)

Den skulle ha' været rød og med Ronal fælge. Den årgang er den
galvaniseret??

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-11-03 18:41

On Mon, 3 Nov 2003 18:20:28 +0100, "Thomas Krath"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Hehe... hvem smider dog sådan et billede i en salgsannonce (med nr. på
>siden) :)

LOL => Citat: "keine Zulassung möglich..."

>Den skulle ha' været rød og med Ronal fælge. Den årgang er den
>galvaniseret??

Jow, jow - klassisk:

/Mogens

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 03-11-03 21:57

Mogens Knudsen wrote:

> LOL. Hvis manden har 100 kkr til sit projekt, skal han jo ikke nøjes
> med at anvende det halve

Hvis der kommer en velholdt 75'er ud af det halve, så kan jeg ikke
se problemet.. Alternativt må han bruge resten på frække stumper,
selv om den kører fint som udgangspunkt er der alligevel ting der
kan forbedres..

> Btw:
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111127562267&top=11&

Jep, med farveskift og det hele..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 02-11-03 12:20

Snusken wrote:
:: Hej.
::
[...]

Hér er nogle muligheder:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=468100031
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=618900013
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=158800219
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=204700016

M.v.h.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-11-03 14:47

> [...]
> Rekord til blød hat osv). Den skal helst være rimelig
> billig for hjemmemekanikeren at skrue på og ikke koste

Mit bud ville være en Scorpio Cosworth.
Hvis man henter en selv i Tyskland, så kan det gøres for langt under
100000,- og så er der jo lidt til at gejle for også

Fra : Linux

Dato : 02-11-03 15:40

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> "Snusken" <snusken@REMOVETHISpc.mu> skrev i en meddelelse

Hej alle sammen

Hvad er der galt med VW familien

de kan peppes op
de er rimlige billige at forsikre
de verse reserve dele er da også pænt billige
og de er lige til at gå til for " hjemme " mekanikeren

og for 100,000 fx. kan du få en mercedes der er fra max 1990 og har kørt
400,000 Ja øv ????
og hvis det ikke er noget havd så med en ( og lad nu være med at grine )
en Volvo 850 T5 det er den der er ( creme gul )
og det er en familie bil m. læder stue og den har ca 200 hk

alt det som XZ 70 har ( Volvos) nye super øse !!!

mvh Linux

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-11-03 17:23

Linux wrote:

> Hvad er der galt med VW familien

Nu skrev manden jo "ikke ligefrem kedelig" og "ej blød hat"..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Rasmus

Dato : 02-11-03 15:50

"Snusken" <snusken@REMOVETHISpc.mu> wrote in message
> [...]
> en kedelig udgave (ej Opel Rekord til blød hat osv). Den skal helst være
> rimelig billig for hjemmemekanikeren at skrue på og ikke koste for meget

Jeg ville se om man kunne få en Passat VR6 til den pris, jeg har dog kun set
dem som stationcars i Danmark

mvh
Rasmus

Fra : Martin P.

Dato : 02-11-03 17:45

> [...]
> en kedelig udgave (ej Opel Rekord til blød hat osv). Den skal helst være
> rimelig billig for hjemmemekanikeren at skrue på og ikke koste for meget

Nissan Maxima!

http://bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=326232
http://bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=528400451

Hvis du vil have en bil som er spækket med udstyr, 200HK og som ikke går i
stykker.

- Martin

Fra : Snusken

Dato : 02-11-03 18:50

Hej.
Tak for alle svarene. Før familetiden (med små børn) var det Golf GTI og
BMW 3,0 SI, der var sjove. Jeg vil nu kigge jeres forslag igennem..

mvh Eric

Fra : Rasmus

Dato : 03-11-03 09:02

> [...]
> en kedelig udgave (ej Opel Rekord til blød hat osv). Den skal helst være
> rimelig billig for hjemmemekanikeren at skrue på og ikke koste for meget

Evt: 406 2.0 turbo. 147 hk standart,
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=501000185

Eller en 306 2.0
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=109600679