MS Windows
briani 27239
opstartdisk
Fra : Søren

Dato : 02-11-03 10:11

Jeg havde win me, jeg lavede opstartdisk.
Nu har jeg win xp pro. hvordan laver opstartdisk.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-11-03 10:33

Søren wrote:
> Jeg havde win me, jeg lavede opstartdisk.
> Nu har jeg win xp pro. hvordan laver opstartdisk.

Boot på windowscdrommen i stedet for diskette.
WinXp er meget forskellig fra WinMe med boot.
Hvis du er tvunget til at boot fra diskette kan du op
www.bootdisk.com eller Microsoft hente en fil der
laver 6 disketter til at boote op til WinXp.
Bootdisk.com linker blot vidre til Microsoft.

Hvis du har styresystemet til at ligge på en FAT32
parartion og du vil have formateret for at lægge
styresystemet om kan du bruge vilken somhelst
startdiskette fra Win98 eller WinMe. Har du NTFS
parationer skal du være opmærksom på at dem
kan Win98/me disketterne ikke se og flytter rundt
på drevbogstaverne.

Så jeg gentager mig selv:
Boot på windowscdrommen i stedet for diskette.

mvh
Henning

Fra : Søren

Dato : 02-11-03 12:26

TAK

Fra : hcma

Dato : 02-11-03 12:59

"Søren" <es@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg havde win me, jeg lavede opstartdisk.
> Nu har jeg win xp pro. hvordan laver opstartdisk.

Hvis du er i tvivl om hvordan og hvorledes, er der en vejledning her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm
m v h
hc