Skærme
Fijala 3554
flad skærm eller ikke
Fra : Ricko.

Dato : 02-11-03 08:51

hej jeg står og gerne vil købe en flad skærm , men nu siger en ven at det
skal jeg holde mig fra , det skulle ikke være godt at se billeder på , det
er en 19 tommer , hvad siger i til det.

--

Ricko. Fjern Hot Ved mail
Du skal ikke bedrive hor medmindre du har lyst.

Fra : Ricko.

Dato : 02-11-03 08:54

"Ricko." <Ricko@hotlivsnyter.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er en 19 tommer , hvad siger i til det.
>
> -- glemte at skrive at han også siger, at står man lidt skævt på skærmen
kan man ingenting se på den ????

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-11-03 09:21

> kan man ingenting se på den ????

jeg har osse kun foragt tilovers for dem - uden egentlig at have set en
ordentligt - mit problem er at jeg gerne vil spille og har hørt at farverne
er noget lort - noget med de dårligt kan nå at opdatere (eller noget i den
stil) - og på min nabos bærbare, som er ret ny, skal man stort set være lige
foran den for at se ordentligt - so far køber jeg en samsung crt skærm
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Christian Spøer

Dato : 02-11-03 10:09

> [...]
lige
> foran den for at se ordentligt - so far køber jeg en samsung crt skærm

Ignorenter! Prøv at følge med i gruppen. Hvis i læser bare 2-3 dage tilbage
vil i finde ud af, at nutidens S-IPS paneler ikke "trailer". Desuden er
betragtningsvinklerne blevet ret gode.
Min Bærbare Thinkpad T40 er væsentligt rarere at læse på end min CRT.

Mvh
Christian

Fra : Ricko.

Dato : 02-11-03 10:13

> [...]
>
> Mvh
> Christian
>
> Du må godt lige sende dato og tid på det som du nævner , for jeg kan sku
ikke se en skid af det du der omtaler

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 02-11-03 11:00

> tilbage

> ikke se en skid af det du der omtaler

Så er du den eneste der ikke kan se en "skid". Ergo må det være op til dig
at løse _dit_ problem.

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : Christian Spøer

Dato : 02-11-03 12:52

> tilbage

Post, person, dato og tid:
"Viewsonic VP181 - mit indtryk. Jesper Rasmussen. 01-11-2003 21:25":
"Nu har jeg haft skærmen i 4 dage og jeg har bestemt ikke fortrudt
købet.
Skærmen står helt skarpt og dejligt lysstærkt (har faktisk måtte justere
lidt ned på brightness), har ingen pixelfejl, ingen DVI problemer (via
ATi Radeon 8500) og jeg oplever ingen problemer med betragtningsvinklen.
Farverne er flotte og mættede - MEGET bedre end TFT-skærmen i min
bærbare IBM T23 (der trods alt kun er et par år gammel) og IPS-panelets
krystalagtige overflade ses kun ved store ensfarvede flader, men virker
i mine øjne ikke generende og hvis man ikke vidste bedre ville man nok
næppe opdage effekten."

"Mht. spilbarheden: Tja - nu er jeg ikke den store "hardcore-gamer", men
jeg har da lige prøvet lidt Unreal Tournament, hvor der er masser af
hurtige bevægelser osv. Jeg synes ikke der er nogen problemer med
ghosting eller trailing - og det selvom spillet ikke kører i skærmens
"native" opløsning."

"Orion eller Blackview 17" TFT skærm? Andrew. 26-10-2003 15:50":
Svaret fra Tarec 27-10-2003 22:37
"Jeg har selv den blackview du nævner (købt hos dataworld. i roskilde).
Den er glimerende, pænt design, hurtig response time osv.
Jeg bruger den pt til 3d animation, spille Max payne 2 og se film. Den
kan
klart anbefales hvis man vil ha en god skærm til billige penge."

"Re: Sony TFT? Tobias Nielsen. 26-10-2003 14:11":
"Jeg har en Sony x-82 og er meget glad for den. Er ikke ekspert på
området,
men oplever meget stabilt billede og føler den absolut også kan følge
med
når det drejer som om 3dspil."

"Re: Hvordan oplever I trailing på VP181s? ehj. 25-10-2003 19:28":
Svaret fra Kasper Garnæs 27-20-2003 09:16
"Den kører Unreal Tournament 2003, uden jeg kan se den traile..."

Det er jo sjovt nok min egen påstand, og jeg har ingen "beviser". Men her er
tid og dato: 2. nov. 2003 kl.: 10:09

> ikke se en skid af det du der omtaler

Lad være med at råbe op når dine udsagn ikke kan holde vand:
"jeg har osse kun foragt tilovers for dem - uden egentlig at have set en
ordentligt"
Det svarer nogenlunde til:
"jeg har hørt ham Hitler ikke skulle være så slem endda - uden egentligt at
have læst en eneste historie bog"

"mit problem er at jeg gerne vil spille og har hørt at farverne
er noget lort - noget med de dårligt kan nå at opdatere (eller noget i den
stil)"
Opdateringen har ikke meget at gøre med farverne. Det er kontrasten der
siger noget om det.

"og på min nabos bærbare, som er ret ny, skal man stort set være lige
foran den for at se ordentligt"
Aha, det lyder som en god skærm. Min ThinkPad T40 kan betragtes fra store
vinkler med fint resultat.

Når man leder med lukkede øjne kan man ikke forvente at finde noget.

Mvh
Christian

Fra : Ricko.

Dato : 02-11-03 13:22

> Når man leder med lukkede øjne kan man ikke forvente at finde noget.
>
> Mvh
> Christian
>
> Slettede alle mine news grupper og kan nu se alle svar igen (underligt )
men helt rart at høre at jeg sagtens kan investere i en fladskærm, vil vælge
en 17 tommer , en meget god ven mener at en 19 tommer vil blive for stor ,
kun grafikere vil virkelig får glæde af den , ved spil bliver en 19 for
uoverskuelig ( bare hans mening)
Ricko

Fra : Ricko.

Dato : 02-11-03 13:50

> [...]
> uoverskuelig ( bare hans mening)
> Ricko
>
> Har kikket på disse, så kom med en mening
http://www.pc-netto.dk/default.asp?ProductGuid=S26361-K907-V150&referrer=kelkoo

Og så også en amitech fladskærm model 615 , prisen er den samme så jeg ved
ikke riktig hvad , ?
http://www.amitech.dk/

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-11-03 14:43

> [...]
> ordentligt"
> Det svarer nogenlunde til:
> "jeg har hørt ham Hitler ikke skulle være så slem endda - uden egentligt

Hvis du kigger ordentligt efter selv vil du opdage en lille smiley bagved -
har du aldrig selv haft en opfattelse af noget du ikke ved så meget om? -
jeg gav jo ikke den oprindelige poster besked om at holde sig fra
fladskærme - jeg skrev blot en bemærkning.
Desuden er den Hitler sammenligning da helt fantastisk - den holder

> [...]
> stil)"
> Opdateringen har ikke meget at gøre med farverne. Det er kontrasten der

ok - så blev jeg det klogere

> "og på min nabos bærbare, som er ret ny, skal man stort set være lige
> foran den for at se ordentligt"
> Aha, det lyder som en god skærm. Min ThinkPad T40 kan betragtes fra store
> vinkler med fint resultat.

fint nok

> Når man leder med lukkede øjne kan man ikke forvente at finde noget.

lad mig lige slå fast at jeg ikke har ledt efter noget