Slet ikke OT!
Fra : erik

Dato : 01-11-03 11:02

Det var dog utroligt som nogen har travlt med at gøre sig til herre over
hvad der er vedkommende i denne gruppe og hvad der ikke. Spørgsmål om
webhosts er lige så vedkommende som alt muligt andet vedr. slægtsforskning,
så som information og spørgsmål om andre værktøjer (BK, WinFam, scannere,
mikrokortlæsere m.v.)

Vh

Erik
DK: ret min spam-sikret email ved direkte svar
EN: edit my spam secured email on reply

Fra : Arne Feldborg

Dato : 01-11-03 11:32

"erik" <NOSPAM_epv@get2net.dk> skrev Sat, 1 Nov 2003 11:02:16 +0100

>Det var dog utroligt som nogen har travlt med at gøre sig til herre over
>hvad der er vedkommende i denne gruppe og hvad der ikke.

Og hvad er det så lige du selv gør her:

> [...]
>så som information og spørgsmål om andre værktøjer (BK, WinFam, scannere,

Eftersom der ca. lige så mange meninger om det spørgsmål som der er
brugere af gruppen vil det alt andet lige være nemmere hvis man
simpelthen holder sig til de regler der nu engang gælder for Usenet
generelt og for gruppen her specielt.

http://www.usenet.dk/info/lynvejledning.html
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab.historie.genealogi

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : erik

Dato : 01-11-03 13:00

Get a life man!

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-11-03 13:23

erik wrote:
> Get a life man!

Spørgsmålet er så hvem, der trænger mest til at få sig et liv ?

Dem der prøver at holde lidt orden i gruppen og få andre til at følge de
regler, der nu en gang er ?

Eller dem, der besvidst overtræder disse regler ?

Jan

Fra : erik

Dato : 01-11-03 13:59

Og det er dig og Arne der bestemmer hvad det er relevant for os alle?

Hvorfor kan i ikke bare hjælpe folk med de spørgsmål de har, i stedet for at
være bedrevidende, selvbestaltede overdommere over hvad der er "rigtige"
spørgsmål.

Erik

Fra : Bent Fleron

Dato : 05-11-03 20:46

erik wrote:
> [...]
>
> Hvorfor kan i ikke bare hjælpe folk med de spørgsmål de har, i stedet
> for at være bedrevidende, selvbestaltede overdommere over hvad der er

Nu ved jeg ikke hvor længe du har været her i gruppen, men du har da
været her i et stykke tid og burde derfor vide at netop kombatanterne,
Lars Jørgen Helbo, Arne Feldborg og for den sags skyld også Kurt Hansen
alle besidder en stor erfaring og er meget villige til at øse ud af den.
Rigtige og tilladte emner her i gruppen er skrevet er beskrevet i
gruppens fundats og du vil gøre dig selv en stor tjeneste ved at læse
den igennem.

--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : erik

Dato : 06-11-03 17:56

Det var virkelig vise ord, men ærlig talt så gider jeg ikke starte denne
tråd igen.

"Mod tåber kæmper ......."

Erik

Fra : Arne Feldborg

Dato : 01-11-03 14:05

"erik" <NOSPAM_epv@get2net.dk> skrev Sat, 1 Nov 2003 13:00:03 +0100

>Get a life man!

Som tidligere nævnt:

Hvis der er 117 meninger om en ting, så er det nemmere hvis alle parter
bare forholder sig til et allerede vedtaget - og i sin tid grundigt
gennemdiskuteret - regelsæt. Fremfor at vi hver eneste gang skal starte
fra punkt nul, og diskutere os frem til hvad vi nu kan blive enige om.

Dermed ikke sagt at regelsættet ikke kan ændres, men det er en længere
procedure. Og det gøres ihvertfald ikke ved at en enkelt person bare
tilkendegiver "at jeg mener nu altså sådan og sådan...".

Når bestemte typer af spørgsmål lejlighedsvis henvises til andre grupper
så er det jo ikke af ond vilje - men fordi det jo netop er i de grupper
ekspertisen på det pågældende område findes, og altså også der man har
de bedste muligheder for at få er godt svar.

Follw Up To: dk.admin.netikette
(hvilket betyder at svar på dette indlæg automatisk vil blive sendt til
den nævnte gruppe, hvor den type spørgsmål normalvis diskuteres).