Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dia-fremkaldelse
Fra : Agelby

Dato : 14-04-01 07:44

Halløj, Gruppe!

Jeg har indtil nu brugt min lokale PhotoCare til fremkaldelse af mine
diasfilm.

Nu er min tålmodighed imidlertid opbrugt. Stort set hver eneste gang får jeg
filmene tilbage med dybe ridser, som pålægger mig et enormt
retoucheringsarbejde, når billederne scannes.

Jeg ved, at PhotoCare sender filmene til fremkaldelse på et laboratorie i
Tyskland, hvor parolen 'Ordnung muss sein' ikke er fremherskende.

Jeg er blevet anbefalet fotokæden Kvik, men fremkalder de selv kundernes
dias eller sender de også filmene til Tyskland??

Alternativt kunne jeg bruge Foto C's professionelle laboratorie??

Er der nogen der har erfaringer med Kvik, Foto C eller andre??

V.h.

Henrik Agelby
www.agelby.dk

PS - jeg skulle måske lige indskyde en bemærkning om, at jeg IKKE har
faciliteter og muligheder for at fremkalde filmene selv

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-04-01 09:38

Agelby wrote:

> Jeg har indtil nu brugt min lokale PhotoCare til fremkaldelse af mine
> diasfilm.

Brug dog er proff. laboratorium, de laver kvalivaren, de bruger nemlig
ikke gennemløbsmaskiner, hvor filmen bliver påvirket af en masse valser.

Alle de proff. filmlaboratorier anvender dyppemaskiner, hvor filmen
hænger ned i badene, og der er aldrig ridser på de film som er fremkaldt
på den måde.

Jeg kan anbefale Colorcopy A/S, Sankt Pedersstræde 34A, 1453 København
K, Tel.: 33 14 93 11 - de laver E6 og C41 fremkaldelser på 4 timer, de
kan også bruges via post, hvis ikke bor i København, vær dog opmærksom
på, Colorcopy's fremkaldelser er kalibreret efter Kodak's proff. film,
men de kan fremkalde alle fabrikater E6 diafilm.

PS: Tjek lige dit kamera, det er før set, at ridser i film stammer fra kameraet.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Erik Aalund

Dato : 14-04-01 10:49

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:
> [...]
> på, Colorcopy's fremkaldelser er kalibreret efter Kodak's proff. film,
> men de kan fremkalde alle fabrikater E6 diafilm.

Mai-coler i Århus er også MEGET anbefalelses værdig.
--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Poul Petersen

Dato : 14-04-01 09:42

"Agelby" <agelby@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tyskland, hvor parolen 'Ordnung muss sein' ikke er fremherskende.
> >
> Alternativt kunne jeg bruge Foto C's professionelle laboratorie??

Undertegnede brugte for nogle år siden Farvelaboratoriet ApS i
Kronprinsessegade 54,
Her fremkalder man selv - og jeg har aldrig modtaget film med skader.
Mvh. P. Petersen.

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 14-04-01 10:42

Hej

Jeg bruger PhotoCare i Silkeborg og har aldrig haft disse problemer (eller
andre). Jeg har derimod haft nogle problemer ved Interphoto i Silkeborg.

Findes der et "proff" laboratorie i Silkeborg/Århus?

Martin

Fra : Rune Baess

Dato : 14-04-01 11:51

> [...]
gang får jeg
> filmene tilbage med dybe ridser, som pålægger mig et enormt
> retoucheringsarbejde, når billederne scannes.

En scanner med DigitalICE kan i så fald anbefales ...

> [...]
> dias eller sender de også filmene til Tyskland??
>
> Alternativt kunne jeg bruge Foto C's professionelle laboratorie??

Jeg bruger FOTO/C's prof-lab. på gasværksvej (vesterbro, København),
som leverer et lydefrit resultat hver eneste gang.

De er også rimeligt billige; hvis du køber et "klippekort" til 10
fremkaldelser for du det til 30 kr. pr film, og køber 25 fremk.
daler prisen til 25 kr/film... Prisen er uanset om det er C41 eller
E6 og er inkl. evt. push fremkaldelse. Og så laver de det på 2 timer

Rune

Fra : Agelby

Dato : 14-04-01 14:49

Hejsa!

Tak for jeres svar!

Jeg prøver om ikke FOTO C kan løfte opgaven for mig.

V.h....og fortsat god påske

Henrik Agelby
www.agelby.dk

Fra : Poul Reib

Dato : 15-04-01 10:53

Hej

Prøv Colourgruppen Esplanaden og glem alt om billige fremkaldelser. Jeg har
gode erfaringer med nævnte firma, som arbejder seriøst med tingene. (Jeg er
ikke ansat).

Poul Reib

Fra : Niels J Larsen

Dato : 17-04-01 08:54

Jeg har ikke haft problemer med indlevering til Japan Foto ( jeg aner
ikke om de fremkalder selv)

Niels Jørgen