Dø TvDanmark (The Matrix 1 Spoiler)
Fra : Ronny Nielsen

Dato : 01-11-03 21:03

Har I set reklamerne for The Matrix som Tvdk sender i næste uge?

De afleverer lige en kæmpespoiler lige i hovedet på dem som ikke har set den
endnu.

Jeg ved godt det ikke er mange, men jeg kan da selv huske hvor fed
overaskelsen er, når man får forklaret at det ikke er den virkelige verden
Thomas Andersen har levet i.

Fra : pizza

Dato : 01-11-03 21:10

Du har lidt selv været ude om det...den kan jo lejes alle mulige steder for
en slik.

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 01-11-03 21:20

"pizza" <pizzaaa@pizzaaaaa.com> skrev i en meddelelse
> Du har lidt selv været ude om det...den kan jo lejes alle mulige steder
for
> en slik.

Øh, jeg har skam selv forlængst set den.. Jeg snakker om dem der ser den
første gang.

Fra : Jim Andersen

Dato : 03-11-03 12:55

Ronny Nielsen wrote:

> Øh, jeg har skam selv forlængst set den.. Jeg snakker om dem der ser
> den første gang.

Ja, det er altid bedst at blive forarget på andres vegne

/jim

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-11-03 21:11

Ronny Nielsen wrote:

> [...]
>
> Jeg ved godt det ikke er mange, men jeg kan da selv huske hvor fed
> overaskelsen er, når man får forklaret at det ikke er den virkelige verden

Gjorde den oprindelige trailer ikke også det?

/David

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 01-11-03 21:20

> Gjorde den oprindelige trailer ikke også det?

Kan jeg ikke tro, for dengang blev vi da alle overrasket...

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-11-03 22:07

Ronny Nielsen wrote:

> Kan jeg ikke tro, for dengang blev vi da alle overrasket...

Hmmmm. Det er jeg ikke sikker på. Jeg vidste da godt hvad den handlede
om da jeg gik ind og så den.

/David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-11-03 21:30

David Rasmussen escribió / skrev

> Gjorde den oprindelige trailer ikke ogs† det?

dunno, men jeg kan huske at teksten bagpå DVDen hernede i Spanien
fortalte præcis de samme. Flot Warner!

Fra : Morten DH

Dato : 01-11-03 22:00

> dunno, men jeg kan huske at teksten bagpå DVDen hernede i Spanien
> fortalte præcis de samme. Flot Warner!

Fox er da heller ikke for snedige - tjek coveret på den originale Planet of
the Apes... så kan man tale om spoilers

Fra : Anette

Dato : 02-11-03 02:38

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> wrote:
> David Rasmussen escribió / skrev

> dunno, men jeg kan huske at teksten bagpå DVDen hernede i Spanien
> fortalte præcis de samme. Flot Warner!

Nogle af de originale trailere kan ses på Imdb.
http://uk.imdb.com/title/tt0133093/

/ Anette

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 02-11-03 02:45

"Anette" <anette@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogle af de originale trailere kan ses på Imdb.
> http://uk.imdb.com/title/tt0133093/

Tak!

Jeg fandt ikke nogen der spoilede. Det ville også være dybt debilt...

Fra : Svend Emil

Dato : 01-11-03 22:04

"Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har I set reklamerne for The Matrix som Tvdk sender i næste uge?

Da de to (Neo og Mr. Andersen ?) løber mod hinanden i regnvejret fra hver
sin side, ser man dem hver for sig, men alligevel står regnen ind på dem
begge!

Er dette en "spoof" ??

Håber i forstår hvad jeg mener... :)
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 01-11-03 22:12

Svend Emil skrev:

> Da de to (Neo og Mr. Andersen ?) løber mod hinanden i regnvejret fra
> hver sin side, ser man dem hver for sig, men alligevel står regnen
> ind på dem begge!

Hvis du har ret, virker det ganske rigtigt lidt spøjst. I samme scene
undrede jeg mig over, at man ikke kan se Neo, når man ser Agent Smith
bagfra løbe mod ham.

> Er dette en "spoof" ??

Du mener nok "goof", der betyder fejl. En "spoof" er en parodi.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Kan du forestille dig, at man har opfundet et fint ord som 'hekto' til

Fra : Svend Emil

Dato : 01-11-03 22:15

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bagfra løbe mod ham.

> Du mener nok "goof", der betyder fejl. En "spoof" er en parodi.

Ok :)
Prøv at se efter det næste gang du ser den, og se om du giver mig ret (jeg
har selv kun set den en gang, men bed mærke i den goof).
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Lars Petersen

Dato : 01-11-03 22:24

"Svend Emil" <svendFJERNemil @ hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Da de to (Neo og Mr. Andersen ?) løber mod hinanden i regnvejret fra hver
> sin side, ser man dem hver for sig, men alligevel står regnen ind på dem
> begge!

Du må da mene Neo og Agent Smith

/lars

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-11-03 03:09

[spoiler space]

Ja, det er fint med at skrive en spoilervarsel i overskriften, men hvad
hjælper den når spoileren bliver blæst op lige i de første linjer og
dermed spoileren kommer uanset hvad?

Ronny Nielsen wrote:

> Jeg ved godt det ikke er mange, men jeg kan da selv huske hvor fed
> overaskelsen er, når man får forklaret at det ikke er den virkelige verden
> Thomas Andersen har levet i.

Anders_o_n.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Mennesket er det eneste pattedyr, der er nået

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-11-03 03:29

Carsten Riis escribió / skrev

> Ja, det er fint med at skrive en spoilervarsel i overskriften, men
> hvad hj‘lper den n†r spoileren bliver bl‘st op lige i de f›rste
> linjer og dermed spoileren kommer uanset hvad?

Kunne du ikke batr lade være med at åbne indlægget?

Fra : Mark

Dato : 02-11-03 09:30

On 2 Nov 2003 02:29:27 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

>Carsten Riis escribió / skrev

>Kunne du ikke batr lade være med at åbne indlægget?

Ja, det vil jeg godt nok også mene!

Fra : Allan Olesen

Dato : 02-11-03 10:42

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Kunne du ikke batr lade være med at åbne indlægget?

Vil det sige, at man forventes at sidde og pusle med listen
over indlaeg og plukke dem ud, man vil laese?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Mark

Dato : 02-11-03 11:48

On Sun, 02 Nov 2003 11:42:22 +0200, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Vil det sige, at man forventes at sidde og pusle med listen
>over indlaeg og plukke dem ud, man vil laese?

Øhm, ja. Bare en lille smule omtanke er tilrådeligt. At læse en
overskrift før indhold forekommer da uendeligt naturligt.

Derudover læser folk oppefra og ned, og man skal nogle linjer ned
inden spoileren er beskrevet.

Jeg synes altså for ofte at der er en stor grad af ansvarsfritagelse
af læserne, især når der nu også kan være brok over et indlæg med
spoiler i subjekt.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-11-03 11:54

Allan Olesen escribió / skrev

> Vil det sige, at man forventes at sidde og pusle med listen
> over indlaeg og plukke dem ud, man vil laese?

Hvis man vil undgå en matrix spoiler så er det da for dumt at åbne et
indlæg hvor der står "The Matrix 1 Spoiler" i subject. Hvad er problemet
i det?

Fra : Allan Olesen

Dato : 02-11-03 22:33

> [...]

>Hvis man vil undgå en matrix spoiler så er det da for dumt at åbne et
>indlæg hvor der står "The Matrix 1 Spoiler" i subject. Hvad er problemet

Problemet i det burde vaere nemt at forstaa, naar man har
laest mit spoergsmaal.

Det er absolut ikke alle, der foerst kigger paa overskrifter
og vaelger de indlaeg, de vil aabne.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : David T. Metz

Dato : 03-11-03 00:14

Allan Olesen skriblede:
> Det er absolut ikke alle, der foerst kigger paa overskrifter
> og vaelger de indlaeg, de vil aabne.

Så må de jo til det eller lade være at tude.

David
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-11-03 11:21

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> escribió

> Det er absolut ikke alle, der foerst kigger paa overskrifter
> og vaelger de indlaeg, de vil aabne.

Det er så deres egen fejl

Fra : PerX ...

Dato : 02-11-03 23:43

In article <Xns942723B7B4E9intercambiodvdPUNTOc@130.133.1.4>,
lars@intercambiodvd.com says...
> Carsten Riis escribió / skrev

> Kunne du ikke batr lade være med at åbne indlægget?

Ok, så prøver vi en gang til for lars oles bedstemor:

Der er mange newsreadere, som når man har læst det sidste indlæg i en
gruppe, hopper videre til næste gruppe og viser det første ulæste indslag
i den gruppe.

Derfor fandt hensynsfulde mennesker på at indføre tomme linier så andre
ikke får noget at vide som de helst var fri for. Uanset undskyldninger,
så er der et ikke så svært at indføre lidt tomt plads.

Fra : E. O. karlsdatter

Dato : 03-11-03 08:40

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
> In article <Xns942723B7B4E9intercambiodvdPUNTOc@130.133.1.4>,
> lars@intercambiodvd.com says...

> Ok, så prøver vi en gang til for lars oles bedstemor:

HOV HOV - bland mig udenom!!

Ebba Oline Karlsdatter

Fra : Mark

Dato : 03-11-03 11:15

On Sun, 2 Nov 2003 23:43:13 +0100, PerX ...
<hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote:

> [...]
>
>Der er mange newsreadere, som når man har læst det sidste indlæg i en
>gruppe, hopper videre til næste gruppe og viser det første ulæste indslag

Nu erfarede jeg jo ellers bare at usenet ikke altid tager hensyn til
alverdens newsreadere, da jeg påpegede at der kunne være problemer med
at ændre navn i subjekt.

Da jeg så opdagede at _jeg selv_ kunne foretage en enkelt manøvre for
at undgå problemet, og dermed indså at problemet mildest talt var af
beskeden omgang undskyldte jeg mit brokkeri overfor gruppen.

På samme måde har jeg lidt svært ved at se det rimelige i at brokke
sig over den her tråd.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-11-03 11:23

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> escribió

> [...]
en
> gruppe, hopper videre til næste gruppe og viser det første ulæste

Så må man jo lige bruge et nanosekund på at kigge op i emnelinien
inden man kigger ned i selve indlægget. Det kan da ikke være så
svært.

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-11-03 18:39

"PerX ..." wrote:

> [...]
> ikke får noget at vide som de helst var fri for. Uanset undskyldninger,
> så er der et ikke så svært at indføre lidt tomt plads.

Enig!

Fra : TBC

Dato : 02-11-03 03:36

> Jeg ved godt det ikke er mange, men jeg kan da selv huske hvor fed
> overaskelsen er, når man får forklaret at det ikke er den virkelige verden
> Thomas Andersen har levet i.

Hvornår bliver den vist på TV-Danmark ? (deres hjemmeside er til igen nytte
i den forbindelse). Jeg har en kollega (på den lukkede sikrede psykiatriske
afdeling) som jeg vil anbefale at se den, så hun bedre kan forstå hvorfor
nogle af patienterne snakker så meget om den

TBC

Fra : TBC

Dato : 02-11-03 04:26

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> afdeling) som jeg vil anbefale at se den, så hun bedre kan forstå hvorfor
> nogle af patienterne snakker så meget om den

Eftersom der ikke var mange afterparty folk at finde i gruppen på dette
tidspunkt Lørdag nat (måske de fester endnu?), fandt jeg selv frem til at
det er på tirsdag kl. 21.

TBC

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 02-11-03 17:45

> Har I set reklamerne for The Matrix som Tvdk sender i næste uge?
>
> De afleverer lige en kæmpespoiler lige i hovedet på dem som ikke har set
den
> endnu.

Du nævner det selv. De har ikke set den endnu. Ergo ved de ikke det er en
spoiler. Når de så kommer i gang med filmen har 98% glemt det de så i
reklamen. Derfor vil en reklame som den du nævner sjældent opleves som en
spoiler.

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : darkh

Dato : 03-11-03 04:17

> [...]
>
> Jeg ved godt det ikke er mange, men jeg kan da selv huske hvor fed
> overaskelsen er, når man får forklaret at det ikke er den virkelige verden

Er det du kalder "spoiler" der hvor de skriver "kommer snart" lige inden
reklamerne?

mvh
Jesper

Fra : Robert Eriksen

Dato : 03-11-03 16:51

darkh wrote:

> den

> Er det du kalder "spoiler" der hvor de skriver "kommer snart" lige inden
> reklamerne?

Er "Kommer snart" spot'sene ikke en reklame for at Revolutions snart
kommer i biograferne?

Det har jeg egentlig hele tiden troet... dumme mig

Fra : darkh

Dato : 04-11-03 00:36

> Er "Kommer snart" spot'sene ikke en reklame for at Revolutions snart
> kommer i biograferne?
>
> Det har jeg egentlig hele tiden troet... dumme mig

Det er det også, men jeg har ikke set andet på TV Danmark som kan have
startet denne her diskussion om en Matrix 1 spoiler.

mvh
Jesper