simpsons reg 1 eller 2
Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-11-03 09:50

jeg har 1. sæson i reg 1 - er reg 2 ikke nøjagtigt magen til, bortset fra
tekster seføli?
hvis ja er det så ikke osse tilfældet med alle de andre sæsoner der er
udgivet? - jeg vil da gerne have reg 1 hvis det er samme indhold, lyd etc. -
de er jo en del billigere - hva syns i andre?
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-11-03 11:56

sniper_Nolight escribió / skrev

> hvis ja er det s† ikke osse tilf‘ldet med alle de andre s‘soner der
> er udgivet? - jeg vil da gerne have reg 1 hvis det er samme
> indhold, lyd etc. - de er jo en del billigere - hva syns i andre?

reg2 har DD5.1 og kommentatorspor på alle episoder, jeg mener ikke at
reg1 har mere eller bedre indhold.

Er jeg den eneste der mener at mpeg2 komprimeringen på simpson skiverne
er alt for hård? Måske er det fordi det er tegnefilm, men jeg kan
tydeligt se komprimeringen på mine skiver. Det ligner nærmest en SVCD i
billedkvalitet.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jan Richardy

Dato : 01-11-03 12:54

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> [...]
> er alt for hård? Måske er det fordi det er tegnefilm, men jeg kan
> tydeligt se komprimeringen på mine skiver. Det ligner nærmest en SVCD i

Du er ikke den eneste. Jeg har lige set et par afsnit fra sæson 3 og tit
krummer man helt tæer over det. Især når de viser still-billeder et par
sekunder, f.eks. atomkræftværket oppefra og lignende.

Men det kan næsten ikke være pga. pladsmangel. På x-files DVD'erne er der 4
afsnit af ca. 45 minutter i god kvalitet, hvilket jo er en del mere end 6
simpsons afsnit.

Så enten må det være fordi det er tegnefilm, som du siger, eller også ligger
problemet måske i kildematerialet. Det er ihvertfald synd.

--

Jan Richardy
http://www.richardy.dk

Fra : Sparre

Dato : 01-11-03 13:41

> Så enten må det være fordi det er tegnefilm, som du siger, eller også
ligger
> problemet måske i kildematerialet. Det er ihvertfald synd.

Jeg tror helt bestemt det er tegnefilmen der gør det, måske kombineret med
at kilden måske ikke har færet perfekt, kunne forestille mig at det ses
bedre pga. de man "tydelig" streger som en tegnefilm består af...

--
Sparre

Fra : Ole Kofoed

Dato : 05-11-03 09:04

> reg2 har DD5.1 og kommentatorspor på alle episoder, jeg mener ikke at
> reg1 har mere eller bedre indhold.

Region 1 har det originale stereo lydspor, det mangler region 2 udgaverne.
Der er også en del "ghosting" når der er bevægelser på region 2 udgaven - om
det også findes på region 1 udgaven eller skyldes NTSC->PAL konverteringen
ved jeg endnu ikke, men der kommer en sammenligning op hos
http://www.dvdbeaver.com/ om et par dage.

Mvh.

Ole

Fra : Jens Thomsen

Dato : 05-11-03 10:20

"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det også findes på region 1 udgaven eller skyldes NTSC->PAL konverteringen
> ved jeg endnu ikke, men der kommer en sammenligning op hos

Nice. Det glæder jeg mig til. "Ghosting" er desværre tit tegn på en direkte
overførsel mellem formaterne, så det bliver spændende at læse.

MVH
Jens

Fra : ML-78

Dato : 01-11-03 12:15

> jeg har 1. sæson i reg 1 - er reg 2 ikke nøjagtigt magen til, bortset fra
> tekster seføli?

Jo, det er samme indhold og kvalitet. R1 er en del billigere. Til gengæld må man
undvære danske undertekster, men der er selvfølgelig engelske. Hvis man vil købe
Family Guy, skal man derimod holde sig fra R2-versionerne. De er meget ringere
end R1.

ML-78

Fra : Anders W. Grau-Chris~

Dato : 01-11-03 17:43

In news:bo04j2$1o2i$1@news.cybercity.dk,
ML-78 <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> typed:
> engelske. Hvis man vil købe Family Guy, skal man derimod holde sig
> fra R2-versionerne. De er meget ringere end R1.

Jeg har Reg2 og de er utrolig grimme i billedet. Er R1 bedre?
Mere ekstramateriale også?

mvh Anders

--

Kill the goldfish to reply...
"Your eyes are like two big, fat steaks!"

Fra : ML-78

Dato : 03-11-03 16:13

> Jeg har Reg2 og de er utrolig grimme i billedet. Er R1 bedre?
> Mere ekstramateriale også?

Nemlig. R2's grimme billeder skyldes sandsynligvis, at der blot er lavet en
dårlig NTSC-til-PAL-overførsel. R1 har både bedre billeder samt lidt
ekstramateriale i form af enkelte kommentarspor og nogle "bag
scenerne"-kortfilm.

ML-78

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-11-03 16:25

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> escribió en el mensaje

> [...]
lidt
> ekstramateriale i form af enkelte kommentarspor og nogle "bag

De samme kommentatorspor og kortfilm ligger på reg2 og det dårlige
billede ligner mere noget med edge enhancement og mpeg2s
begrænsninger.
MEd venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : ML-78

Dato : 03-11-03 16:57

> De samme kommentatorspor og kortfilm ligger på reg2

Er du sikker? Jeg har selv Sæson 1, og der er ikke noget. Alle anmeldelser jeg
har læst siger, at der heller ikke er noget ekstramateriale på Sæson 2 og 3.

ML-78

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-11-03 17:10

> Er du sikker? Jeg har selv Sæson 1, og der er ikke noget. Alle
anmeldelser jeg
> har læst siger, at der heller ikke er noget ekstramateriale på
Sæson 2 og 3.

Den med ekstramatrialet på sæson 1 er jeg sikker på, den står hjemme
i min samling med kommentatorspor på samtlige episoder. Jeg kiggede
også lige på specs til sæson 2 og 3 og der er ligeledes
komentatorspor på.
Mine udgaver er vel og mærke købt i Spanien, men det skulle da undre
mig meget at kommentatorsporene er fjernet fra den danske udgave.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : ML-78

Dato : 03-11-03 17:19

> [...]
> Mine udgaver er vel og mærke købt i Spanien, men det skulle da undre
> mig meget at kommentatorsporene er fjernet fra den danske udgave.

Øh, er det også Family Guy, du taler om? Den er slet ikke udkommet på dansk, og
den engelske R2 har intet ekstramateriale. R1 har ikke engang kommentarspor på
*samtlige* episoder, kun nogle enkelte udvalgte. Enten taler vi forbi hinanden,
eller også er den spanske da markant anderledes end andre udgivelser.

ML-78

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-11-03 17:23

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> escribió

> Øh, er det også Family Guy, du taler om?

Argh. Det er jo nemt at blive uenige når vi snakker om to forskellige
serier Jeg snakker fortsat om Simpsons hehehe.

Fra : Morten DH

Dato : 04-11-03 17:05

> jeg har 1. sæson i reg 1 - er reg 2 ikke nøjagtigt magen til, bortset fra
> tekster seføli?

Jeg har selv R1 udgaverne og har ikke set R2; men Simpsons er jo oprindelig
optaget i NTSC video og dette skal derfor konverteres til PAL video i R2 -
det er normalt noget skidt (især hvis det ikke gøres ordentligt)... Det er
lidt nemmere med film-baseret materiale, så jeg ville vogte mig for at købe
R2 udgaverne...

Fra : ML-78

Dato : 04-11-03 18:21

> [...]
> lidt nemmere med film-baseret materiale, så jeg ville vogte mig for at købe

Simpsons er faktisk optaget på film og overføres først derefter til NTSC-video.
Man kunne altså godt have lavet en rigtig PAL-version fra filmmaterialet, men
tilsyneladende har man valgt bare at konvertere fra NTSC-videoen. Jeg har set
nogle af R2-versionerne, og de problemer der måtte være som følge af
konverteringen hører til i småtingsafdelingen. Det er kun ved Family Guy jeg har
set billeder forringes i en grad, hvor det bliver distraherende. Men ja, R1 er
nok generelt det bedste valg ved disse udgivelser.

ML-78

Fra : Morten DH

Dato : 04-11-03 19:23

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
R1 er
> nok generelt det bedste valg ved disse udgivelser.

Er du sikker på de er optaget på film?

Fra : Jens Thomsen

Dato : 04-11-03 19:35

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på de er optaget på film?

Alt andet ville i hvert fald være usædvanligt. Du kan stort set ikke finde
noget amerikansk fiktions-tv, der *ikke* er optaget på film (eller som nyt
alternativ i et HD-format). Video er til sport, nyheder, game- og
realityshows. Fiktion optages på film, fordi det dels er mere holdbart, dels
netop gør det nemmere at konvertere til det store udenlandske marked.

MVH
Jens

Fra : Jens Thomsen

Dato : 04-11-03 19:40

> [...]

men
> tilsyneladende har man valgt bare at konvertere fra NTSC-videoen.

Det er forholdsvist nemt at tjekke. Hvis spilletiderne er identiske på begge
versioner, så har man blot konverteret fra det ene format til det andet (her
højst sandsynligt fra NTSC til PAL). Hvis ikke, så har man lavet særskilte
overførsler, som man bør.

MVH
Jens

Fra : Morten DH

Dato : 05-11-03 17:14

"Jens Thomsen" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
(her
> højst sandsynligt fra NTSC til PAL). Hvis ikke, så har man lavet særskilte

Et godt eksempel er den nye Chaplin Collection DVD box - her er R1 udgaven
blot en NTSC konvertering af den PAL master der blev lavet til R2
udgivelsen... så her får man det værste af begge videosystemer, forkert
hastighed og lavere opløsning - en kæmpe kvajer fra Warner Bros