Krager.
Fra : Thomas & Sanne

Dato : 01-11-03 14:50

Har været på kragejagt og skudt nogle krager.
Så var det jeg kunne huske der for nogen tid siden var en opskrift på krager
her inde, men nu kan jeg ikke finde den. Skulle der være en der kan huske
den eller sende den til mig??

Mvh
Thomas

Fra : Winther

Dato : 02-11-03 00:28

"Thomas & Sanne" <thomasb@johansen.tdcadsl.dk:)> skrev i en meddelelse
> [...]
krager
> her inde, men nu kan jeg ikke finde den. Skulle der være en der kan huske

Gå op under søg foroven, skriv kragejagt, så vælter indlæggene frem. Også
den med opskriften.

Vh. Winther

Fra : Aske

Dato : 02-11-03 16:54

Hej Thomas Jeg har altid syntes det var sjovt at servere, noget som gæsterne
kunne prøve at gætte.

Wass ist Dass ?
4 pers.
brystkød fra 4 krager
æg og rasp
salt, peber og knust timian
1 dl. bouillon
smør

krydret puré
4 groft revne spiseæbler
2 groft revne løg
2 flåede tomater i tern
1 spsk. smør
salt, timian, sukker
Filetterne bankes let og vendes i sammenpisket æg og derefter i rasp som er
tilsat salt, peber og knust timian.

Filetterne brunes i smør på panden, og lægges i et ildfast fad med 1 dl.
bouillon, Snitzlerne steges i ovn 25 - 30 minutter ved 175 grC.
Æbler, løg og tomater svitses i fedtstoffet på panden til de er møre og let
mosede. Puréen smages til med salt og sukker og fordeles ovenpå snitzlerne
og steger videre i 5 minutter.
Serveres med pommes saute, små kartofler kogt og pillet dagen i forvejen, og
som varmes op en gryde med brunet smør med masser af klippet persille.

det smager dejligt og de gætter det aldrig, alternativt kan bruges unge
måger,