Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A80
Fra : Schebye

Dato : 01-11-03 20:30

Er der nogen, som ved hvor på nettet man kan finde en dansk eller engelsk
manual til ovenstående ?

Fra : Jens Lundtofte

Dato : 01-11-03 21:13

Den er lige her.
http://www.powershot.com/powershot2/a80/index.html

Mvh Jens

Fra : Chr. L.

Dato : 02-11-03 00:12

"Jens Lundtofte" <jens_lundtofte@mail.tele.dk> wrote in message
> Den er lige her.
> http://www.powershot.com/powershot2/a80/index.html
>
> Mvh Jens
> "Schebye" <libr@image.dk> skrev i en meddelelse

www.powershot.com har vist kun op til A70 manualer..A80 er kun brochure

www.canon.ca den Canadiske canon side har hele manualen som PDF.Her
http://www.canon.ca/english/index-customersupport.asp?pid=253 har selv lige
købt en A80...

Chr.

Fra : Schebye

Dato : 02-11-03 14:31

Tak for hurtig respons !

Chr.L - har du forøvrigt nogle dårlige erfaringer med kameraet ? Jeg er helt
ny her og tilskriver billedkvaliteten dette - men inden dørs billeder bliver
ikke så skarpe som jeg havde forventet.

Fra : Chr. L.

Dato : 02-11-03 17:02

"Schebye" <librFJERN@image.dk> wrote in message
> [...]
helt
> ny her og tilskriver billedkvaliteten dette - men inden dørs billeder

uha jeg har kun haft det en dags tid!...men indedørs billeder blive en smule
'røde',hvilket jeg også læste i en test, men brug Program 'P' (som hedder
program AE for automatic exposure) og leg lidt med lys osv. mht kvalitet
bruger du flash?, og se også om 'camera shake' advarsels lampen lyser!.

chr

Fra : Torben R

Dato : 03-11-03 11:19

Hej Christian,

Har selv kig på A-80'eren og ville sætte stor pris på om du kunne fortælle
lidt om dine erfaringer med den.

Jeg har selv lidt erfaring fra A-60'eren (ikke min egen) og er temmelig varm
på A-80'eren.

Hvilket CF-kort har du købt ekstra (hvis nogen) ?

Mvh Torben Ravnkilde

Fra : Chr. L.

Dato : 03-11-03 17:49

"Torben R" <ilac@DUERIKKEinet.uni2.dk> wrote in message
> [...]
varm
> på A-80'eren.
>
> Hvilket CF-kort har du købt ekstra (hvis nogen) ?

jeg købte et 256Mb det kan holde ca 220 billeder i højeste opløsning og
'fine' i kvalitet,det eneste jeg er lidt lunken på er den svingbare skærm,
det virker ret godt,-men det er mere om det holder! (canon har jo erfaring
fra G serien)

da jeg kun har haft det et par dage, så er mit første indtryk at det tager
helt fine billeder, og Auto funktionen er helt ok, dog får man nogle gange
lidt bedre billeder ved selv at sætte lys etc.

Jeg er helt sikker på at hvis du kan lide A60'eren så vil du også lide
A80'eren,-Toms hardware siger kort 'The A80 is for all intents and purposes
the ideal compact camera.'

her er link til nogle tests af kameraet..alt i alt kommer det ret god ud af
dem!.
http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_a80-review/index.shtml
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a80.html
http://www.tomshardware.com/consumer/20030904/index.html

Chr.

Fra : Torben R

Dato : 04-11-03 09:18

> [...]
> det virker ret godt,-men det er mere om det holder! (canon har jo erfaring

Virker det som "kram" eller plastic-agtigt ?

> [...]
>
> Jeg er helt sikker på at hvis du kan lide A60'eren så vil du også lide
> A80'eren,-Toms hardware siger kort 'The A80 is for all intents and

Jeg har læst allesammen tidligere, men der er jo også rart at høre en "1st.
hand impression"
af en her i gruppen "som har haft det i hånden". Anmeldelserne er alle pænt
positive
og jeg tror det er det bedste køb i klassen kr. 3-3.500,00.

Hvilket mærke valgte du i CF-kort ? og hvor hurtig er A-80 til at gemme
billede når du har
trykket på knappen. Jeg synes A-60 er lidt langsom (fra knappen trykkes ned,
til kameraet
har fokuseret og billedet er lagret).

Mvh og tak for dine kommentarer.

--
Torben Ravnkilde

Fra : Chr. L.

Dato : 04-11-03 21:29

> Virker det som "kram" eller plastic-agtigt ?

Lågen til CF kortet og selve batteri dækslet er plastic agtige, mens flere
dele af kameraet er metal,-på mig virker
det som kram, dog skal man selvfølgelig ikke smide rundt med det,-og jeg
skal da også have en taske til det!.

> [...]
> billede når du har
> trykket på knappen. Jeg synes A-60 er lidt langsom (fra knappen trykkes

ang. focus så syntes jeg det er hurtigt til at finde focus, ca den samme tid
det tager mit SLR EOS3000 at autofokusere,-at tage selve billedet virker
også hurtigt, jeg har selv bemærket det 'lag' der er fra man trykker til
billedet bliver taget på andre digital kamera, og jeg er ret tilfreds med
A80 mht. til dette, jeg ser frem til at teste dens 'fast shutter' mode med
ting der bevæger sig hurtigt.

fra http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_a80-review/index.shtml
Shot-to-shot speed is very good: under 1.5 seconds pass before you can take
another shot, assuming you turned off the post-shot review feature. If you
have the review feature turned on, half-pressing the shutter release will
ready the camera for another shot.

Jeg har e CF kort Sandisk som ikke er kendt for at være hurtige

jeg har testet kameraets 'drive mode' der er to til muligheder
1. holde knappen nede og den viser hvert et billede på skærmen (default tid
er 2 sek. hvert billede bliver vist.
2. kameraet tager billeder så hurtigt det kan UDEN at vise det på
skærmen,-det har en buffer og hvis jeg kigger på mit ur og tager 5 sek. så
kan det klare følgende, jeg tror ikke den re-fokusere mellem hver billede?

4-5 billeder med flash på 5 sek. (2.4 billede pr sek. ifg. manualen)
6-7 billeder uden flash på 5 sek.

efter de 5 sek begynder det at tage billederne langsomt, bufferen er nok
fuld, og det er CF kortet som er flaskehals.

Chr.