Hvor er jeg nervøs
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 01-11-03 12:29

Her sidder jeg og har det faktisk lidt træls med at Cheeta skal ned og
neatraliseres på torsdag. Ved egentlig ikke hvorfor for jeg har en dygtig
dyrlæge som jeg har stor tiltro til. Men jeg er bare så nervøs for at noget
går galt. Hun er jo kun en lille pige . Hvordan foregår en
neatralisering?

Hilsen Linda

Fra : Louise Viborg

Dato : 01-11-03 13:23

Hej Linda!
Det er helt naturligt at være nervøs når ens kat skal i narkose. Jeg
har prøvet det tre gange, og hver gang siger jeg til min dyrlæge at
han skal passe godt på hende/ham. Selvom jeg udmærket godt ved at det
gør han og han er en fantastisk dygtig dyrlæge Første gang jeg fik
min hunkat neutraliseret gik jeg bare rundt derhjemme og kunne bare
ikke tænke på andet, og der faldt en sten fra mit hjerte da jeg fik
afvide at det var gået godt
Når mine katte skal i narkose får jeg altid en tid hvor jeg selv kan
komme ind med katten og sidde med den mens den falder i søvn, og så
kommer vi og henter den når den er ved at vågne op og siger godmorgen
Så har væres kat slet ikke opdaget at vi har været væk Jeg har
meget svært ved bare at aflevere min kat og så gå igen. Men det er jo
ikke alle der er ligeså pylrede som jeg er
Jeg vil sige første gang jeg så min kat blive lagt i narkose var det
emget skræmmende. Jeg kunne bare mærke hvordan hun faldt mere og mere
hen. Jeg fik næsten helt tårer i øjnene

Nå, men hvordan fåregår sådan en operation så....
Dyrlægen lægger et lille snit nede ved kattens underliv og tager
livmoder og æggestokke ud, og så bliver katten syet pænt sammen igen,
som regel med noget tråd der opløses af sig selv.

Sikke dog et langt svar jeg kunne få bikset sammen til sådan et lille
spørgsmål *G*

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte