Et spørgsmål om stil - og Peugeot 406 2,0 ~
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 01-11-03 22:38

Hej.

Min 406'er skal til foråret have nye "sutter" på, og det behøver ikke
absolut være de originale 195-65-15. Og det gør heller ikke noget at det
samtidigt ser lidt råt ud!

Hvad vil være et fornuftigt valg? (Jeg ikke har lyst til at sænke vognen for
at få det rigtige look idet den står perfekt med campingvognen på trækket)

Kan det betale sig at hente fælge og dæk i Tyskland?

Er der nogen der ved om der i danmark findes ophugger med speciale i
Peugeot? Ikke at min skal den vej, men måske man kunne finde et sæt fælge
til en rigtig pris.

Erik - Odense

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-11-03 22:50

> Kan det betale sig at hente fælge og dæk i Tyskland?

Kig på www.bigwheels.dk.

Alufælgene skal have en hulafstand på 4*108 og max str. er 18". Kig her og
se hvad de har til din bil:
http://www.bigwheels.dk/Nye_Alu/4x108b.html

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Rasmus

Dato : 02-11-03 01:24

"Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der ved om der i danmark findes ophugger med speciale i
> Peugeot? Ikke at min skal den vej, men måske man kunne finde et sæt fælge

De ophuggere jeg har snakket med tror deres alufælge er guld værd(eller også
er de skæve, altså fælgene)...., kig i den blå avis, eller på
www.hi-speed.dk der er tit nogle som har nogle brugte fælge til en peugeot,
til rimelige priser

mvh
Rasmus

Fra : Snusken

Dato : 02-11-03 06:36

Hej.
Mht dæk i Tyskland kan nemt være 500 kr. at spare på 4 kvalitetsdæk til
en 406. Prøv f.eks. point-s.de (Bauer) og få en pris..

Mvh Eric
------------------------------------>

Fra : Gibben

Dato : 02-11-03 11:24

> [...]
>Min 406'er skal til foråret have nye "sutter" på, og det behøver ikke
>absolut være de originale 195-65-15. Og det gør heller ikke noget at det

Det vigtigste er at undgå, at de nye har mindre omkreds end de
originale. - Efter min mening ser det meget kikset ud med flotte
fælge+lavprofildæk, som bare efterlader alt for meget luft i hjulkassen.
Hellere tage dem rigeligt store!

>Hvad vil være et fornuftigt valg? (Jeg ikke har lyst til at sænke vognen for
>at få det rigtige look idet den står perfekt med campingvognen på trækket)

De to typiske alternativer er:
205/55-16 - som er en anelse (0,4%) mindre end orig. Fås fra 6-7000,-
225/45-17 - vil matche originalhjulet nøjagtigt. Fås fra 8000,-

En tredje mulighed er 205/50-17, som har 0,4% større omkreds end de
originale og dem ville *jeg* tage. Det er en usædvanlig størrelse, og
hos din lokale dæk-pusher vil de måske kigge en ekstra gang når du
spørger - og det er ikke sikkert den er billigere end 225/45-17...
Fordelene i fh.t. dette vil principielt være mindre støj, mindre
sporfølsomhed, lavere rullemodstand (= længere på literen).

Du skal efter min mening holde dig fra 215/45-17, som er 1,4% mindre end
orig.

16" er et fornuftigt kompromis, hvor du får et rimeligt udseende og
beholder komforten.
17" vil give tydeligt præcisere køreegenskaber. Og mindre komfort. Og
vil se meget bedre ud!
18" er kun for tilhængere af det ekstreme.
- Smag er forskellig.

Check dækpriser på www.daekonline.dk. Eller ring til Give Dæk, de giver
gerne en go' pris og er hjælpsomme...
--
Simon, 8900 | __o
Men are from here, and women | _`\ \_

Fra : Brian Sørup

Dato : 02-11-03 11:30

"Gibben" <s.kvinJUSTREMOVETHISFILTERTHINGYdal@bigfoot.com> skrev i en
meddelelse news:afk9qvcb8su7fpq2ral0jodfusdf8mj5fu@4ax.com...

> [...]
> 205/55-16 - som er en anelse (0,4%) mindre end orig. Fås fra 6-7000,-
> 225/45-17 - vil matche originalhjulet nøjagtigt. Fås fra 8000,-

225/50- 16 passer også.
--
Brian Sørup
1976 Camaro 305Cui.

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 02-11-03 11:34

"Gibben" <s.kvinJUSTREMOVETHISFILTERTHINGYdal@bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> Fordelene i fh.t. dette vil principielt være mindre støj, mindre
> sporfølsomhed, lavere rullemodstand (= længere på literen).

Hej Simon.

Tak for et virkelig uddybende og seriøst svar! Jeg siger mange tak.
Et enkelt spørgsmål: Hvor meget vil forøgelsen af omkredsen på 0,4% betyde
for spedeometer/kilometer visningen?

Erik

Fra : Brian Sørup

Dato : 02-11-03 11:46

"Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> skrev i en
meddelelse news:r45pb.946$824.834@news.get2net.dk...

> [...]
>
> Tak for et virkelig uddybende og seriøst svar! Jeg siger mange tak.
> Et enkelt spørgsmål: Hvor meget vil forøgelsen af omkredsen på 0,4%

0,4% lavere speedometervisning - dvs. du kører 0,4% hurtigere med samme
speedovisning som de org. hjul - i praksis har det ingen betydning om du
kører 100Km/t eller 100,4Km/t.....

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-03 13:03

> betyde
> >
> 0,4% lavere speedometervisning - dvs. du kører 0,4% hurtigere med samme
> speedovisning som de org. hjul - i praksis har det ingen betydning om du
> kører 100Km/t eller 100,4Km/t.....

Det svare ca. til forskellen på et ny og et slidt dæk (der vel at mærke er
ens).
Bilinspektionen tillader +/- 5 %.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk