/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
10=44 siger de, hvad så med 173 ?
Fra : Thomas H.


Dato : 01-11-03 12:29


Nu fattede jeg aldrig rigtig, de kampagner med 10=44, men var det ikke noget
med, at hvis man kørte 60 i stedet for 50, og ikke gad at undvige, ville man
ramme en fodgænger med 44 km/t ?
Hvordan ville regnestykket egentlig se ud, hvis man kørte 173 i stedet for
110, inkl. reaktionstid? (bare et tænkt eksempel Kan nogen regne det
ud?


--
Thomas H. www.thhe.dk (med temmelig mange hits i disse dage *G*)



 
 
Kim Voss Schrader (01-11-2003)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 01-11-03 12:31

Hej!

"Thomas H." wrote:
>
> Nu fattede jeg aldrig rigtig, de kampagner med 10=44, men var det ikke noget
> med, at hvis man kørte 60 i stedet for 50, og ikke gad at undvige, ville man
> ramme en fodgænger med 44 km/t ?
> Hvordan ville regnestykket egentlig se ud, hvis man kørte 173 i stedet for
> 110, inkl. reaktionstid? (bare et tænkt eksempel Kan nogen regne det
> ud?

Ville det ikke være smartere med 110km/t ift. 173km/t?

--
Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

"Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"

Thomas H. (01-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 01-11-03 12:36


"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3FA39972.C4B1DA09@tdcadsl.dk...

> Ville det ikke være smartere med 110km/t ift. 173km/t?

Øøhh ..



Kim Voss Schrader (02-11-2003)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 02-11-03 03:49

Hej!

"Thomas H." wrote:
>
> "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3FA39972.C4B1DA09@tdcadsl.dk...
>
> > Ville det ikke være smartere med 110km/t ift. 173km/t?
>
> Øøhh ..

Never mind, jeg kan vist ikke læse *sigh* :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

"Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"

Henrik Mortensen (01-11-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Mortensen


Dato : 01-11-03 12:43


"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:7NMob.1333$d67.619@news.get2net.dk...
>
> Nu fattede jeg aldrig rigtig, de kampagner med 10=44, men var det ikke
noget
> med, at hvis man kørte 60 i stedet for 50, og ikke gad at undvige, ville
man
> ramme en fodgænger med 44 km/t ?
> Hvordan ville regnestykket egentlig se ud, hvis man kørte 173 i stedet for
> 110, inkl. reaktionstid? (bare et tænkt eksempel Kan nogen regne det
> ud?
>

Det er jo et postulat som du aldrigt kan efterprøve når alle de
forudsætninger der er lavet ikke er oplyst. Fortæl mig under hvilke forhold
de 44km/t er lavet så vil jeg fortælle dig hvilken hastighed han rammer med.

Sandsynligvist vil det være de 173km/t også være den hastighed du rammer
med. (tror måske vi snakker lidt forbi hinanden)

Henrik



Thomas H. (01-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 01-11-03 12:53


"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:bo067o$1prl$1@news.cybercity.dk...

> Det er jo et postulat som du aldrigt kan efterprøve når alle de
> forudsætninger der er lavet ikke er oplyst. Fortæl mig under hvilke
forhold
> de 44km/t er lavet så vil jeg fortælle dig hvilken hastighed han rammer
med.
>
> Sandsynligvist vil det være de 173km/t også være den hastighed du rammer
> med. (tror måske vi snakker lidt forbi hinanden)

Nej det er vel ret simpelt.
A kører 110 km/t, bremser maks, og stopper lige foran en børnehaveklasse,
der pludselig kom op af jorden, og stod midt på motorvejen.
B (som i Buksevand) kører 173, og er lige oppe på siden af A i det børnene
kommer op af jorden, de går på bremsen samtidig, hvor hurtigt kører Jacob,
når han rammer flokken.






Carsten Pedersen (01-11-2003)
Kommentar
Fra : Carsten Pedersen


Dato : 01-11-03 13:03


"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:L7Nob.1363$8j7.603@news.get2net.dk...
>
> "Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:bo067o$1prl$1@news.cybercity.dk...
>
> > Det er jo et postulat som du aldrigt kan efterprøve når alle de
> > forudsætninger der er lavet ikke er oplyst. Fortæl mig under hvilke
> forhold
> > de 44km/t er lavet så vil jeg fortælle dig hvilken hastighed han rammer
> med.
> >
> > Sandsynligvist vil det være de 173km/t også være den hastighed du rammer
> > med. (tror måske vi snakker lidt forbi hinanden)
>
> Nej det er vel ret simpelt.
> A kører 110 km/t, bremser maks, og stopper lige foran en børnehaveklasse,
> der pludselig kom op af jorden, og stod midt på motorvejen.
> B (som i Buksevand) kører 173, og er lige oppe på siden af A i det børnene
> kommer op af jorden, de går på bremsen samtidig, hvor hurtigt kører Jacob,
> når han rammer flokken.
>
>
>
>
>
Hvad laver den der børnehaveklasse ude på motorvejen??

Carsten



Thomas H. (01-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 01-11-03 13:06


"Carsten Pedersen" <carsten-trashNOSPAM@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:3fa3a0f3$0$9768$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hvad laver den der børnehaveklasse ude på motorvejen??

Aaaaner det ikke, men det er folk som Jacob der altid snakker om, at der
pludselig ud af den blå luft, kan opstå en fare på en tom motorvej
.....Ja det skulle da lige være en mand i lædertøj, med en laser-gun!



Rasmus Zeuch (01-11-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus Zeuch


Dato : 01-11-03 13:52


"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:L7Nob.1363$8j7.603@news.get2net.dk...


> Nej det er vel ret simpelt.
> A kører 110 km/t, bremser maks, og stopper lige foran en børnehaveklasse,
> der pludselig kom op af jorden, og stod midt på motorvejen.
> B (som i Buksevand) kører 173, og er lige oppe på siden af A i det børnene
> kommer op af jorden, de går på bremsen samtidig, hvor hurtigt kører Jacob,
> når han rammer flokken.

Han ville køre 149Km/t.
Spørg mig ikke hvordan man regner det ud, jeg så det bare i BT i går.


Mvh. Rasmus
Alfa75 Twin Spark



Jonas R. (01-11-2003)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 01-11-03 16:24


"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:7NMob.1333$d67.619@news.get2net.dk...
>
> Nu fattede jeg aldrig rigtig, de kampagner med 10=44, men var det ikke
noget
> med, at hvis man kørte 60 i stedet for 50, og ikke gad at undvige, ville
man
> ramme en fodgænger med 44 km/t ?
> Hvordan ville regnestykket egentlig se ud, hvis man kørte 173 i stedet for
> 110, inkl. reaktionstid? (bare et tænkt eksempel Kan nogen regne det
> ud?

Jeps har regnet det hele ud for dig :)
se
www.skumlern.dk/bremse.doc

Her er en beskrivelse af hele forløbet håber du kan bruge det til noget!

MVH
Jonas R.



Hit (02-11-2003)
Kommentar
Fra : Hit


Dato : 02-11-03 17:16


>
>Jeps har regnet det hele ud for dig :)
>se
>www.skumlern.dk/bremse.doc
>
>Her er en beskrivelse af hele forløbet håber du kan bruge det til noget!
>
>MVH
>Jonas R.
>

Og, med supergode dæk, bremser og ABS (100-0km/t bremselængde på 20
m.), og kan nøjes med en reaktionstid på 0,5 s., så skal min forende
blot være 13 meter bagved 110 km/t vognens forende, så vil jeg også
stoppe før jeg når børnehaven.
Tro mig, jeg har mere end 13 meter forende til forende hvis jeg skal
køre 173 km/t.

Niels

Jonas R. (02-11-2003)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 02-11-03 17:28


"Hit" <hits@hit.com> wrote in message
news:7taaqvsk949rkd75cmbtlq8p75gm3sh90c@4ax.com...
> Og, med supergode dæk, bremser og ABS (100-0km/t bremselængde på 20
> m.)

100-0 på 20 meter, ja så er det ikke en standard vogn du kører, hvilket var
eksemplet jeg gik udfra!

og kan nøjes med en reaktionstid på 0,5 s., så skal min forende
> blot være 13 meter bagved 110 km/t vognens forende, så vil jeg også
> stoppe før jeg når børnehaven.
> Tro mig, jeg har mere end 13 meter forende til forende hvis jeg skal
> køre 173 km/t.

Bilerne ligger ved siden af hinanden og ikke bagved hinanden. Og ja det er
da klart og sådan kunne man jo blive ved med at nævne forskellige ting og
sager. Jeg lavede sådan set bare et generelt eksempel til thomas h, så han
kunne få et begreb om hvordan man regner det ud!




Hit (02-11-2003)
Kommentar
Fra : Hit


Dato : 02-11-03 19:29


>100-0 på 20 meter, ja så er det ikke en standard vogn du kører, hvilket var
>eksemplet jeg gik udfra!

>Bilerne ligger ved siden af hinanden og ikke bagved hinanden. Og ja det er
>da klart og sådan kunne man jo blive ved med at nævne forskellige ting og
>sager. Jeg lavede sådan set bare et generelt eksempel til thomas h, så han
>kunne få et begreb om hvordan man regner det ud!

Det var slet ikke møntet på dig Thomas, men mere på 10=44. Enhver ved,
at ved øget fart, og alt andet er lige, så er standselængden større.
Min pointe er, at alle biler bremser ikke lige godt, reaktionstiden
varierer fra kører til kører, og efter forholdene.

Det er ikke få gange jeg må anvende max bremsning, jeg kører
hovedsagelig til og fra København og ofte i myldertiden, og det er
fornøjelig at se man kommer tættere på den forankørende i en ganske
kort tidsperiode, hvorefter afstanden øges ganske kraftig, og et kik i
bagspejlet gør at man må slække på nedbremsningen for ikke at få buler
i bagenden.

Jeg ved ikke hvordan du gør det, men jeg er utrolig opmærksom, tændt,
begge hænder på rattet og klat til det værste når jeg syntes det går
stærkt, hvorimod hvis der kun står 90 km/t på klokken på motorvej, ja
så kan man slappe lidt af, og der er tid til at stille på radioen,
pille bussemænd eller hvad man nu har behov for.

10=44 er plat, for man kører selvfølgelig aldrig stærkere end man kan
stoppe på den afstand der er tilrådighed.


Ukendt (02-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-11-03 20:48


SNIP
"Hit" <mailto:hits@hit.com> skrev i en meddelelse
"Re: 10=44 siger de, hvad så med 173 ?"

> Det var slet ikke møntet på dig Thomas, men mere på 10=44. Enhver ved,
> at ved øget fart, og alt andet er lige, så er standselængden større.
> Min pointe er, at alle biler bremser ikke lige godt, reaktionstiden
> varierer fra kører til kører, og efter forholdene.
>
> Det er ikke få gange jeg må anvende max bremsning, jeg kører
> hovedsagelig til og fra København og ofte i myldertiden, og det er
> fornøjelig at se man kommer tættere på den forankørende i en ganske
> kort tidsperiode, hvorefter afstanden øges ganske kraftig, og et kik i
> bagspejlet gør at man må slække på nedbremsningen for ikke at få buler
> i bagenden.
>
> Jeg ved ikke hvordan du gør det, men jeg er utrolig opmærksom, tændt,
> begge hænder på rattet og klat til det værste når jeg syntes det går
> stærkt, hvorimod hvis der kun står 90 km/t på klokken på motorvej, ja
> så kan man slappe lidt af, og der er tid til at stille på radioen,
> pille bussemænd eller hvad man nu har behov for.
>
> 10=44 er plat, for man kører selvfølgelig aldrig stærkere end man kan
> stoppe på den afstand der er tilrådighed.

Nu var det jo mig jonas som svarede ´på dit indlæg :) Men jeg kan udemærket godt
følge hvad du siger!

Jonas

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.167.153.234)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste