MS Windows
briani 27239
HD-skuffe og XP
Fra : Thomas

Dato : 01-11-03 18:05

hej

Jeg har en 2 HD'er i min PC. Den ene er på 80Gb og sidder i en HD-skuffe.
Jeg fik af vide at der er muligt at deaktive disken i XP og der efter fjerne
den mens PC'en køre!

jeg har gjort som følger:

kontrolpanel -> system -> enhedshåndtering -> fundet den harddisk det
omhandler -> under fanbladet "Politikker" ->

Nu er der 2 indstillinger som jeg IKKE kan vælge (skriften er mørkegrå) og
så er en cachelagring jeg kan aktivere/deaktivere, men hvad skal jeg gøre
for at det er mulig at vælge "Optimer for ydelse"....???

Ville jo gerne have et lille ikon jeg kan trykke på, hvorefter Windows
fortæller at det nu er sikkert at fjerne enheden.

Mvh Thomas

Fra : Jens

Dato : 01-11-03 18:59

"Thomas" <Thomas-Andersen@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse

> Ville jo gerne have et lille ikon jeg kan trykke på, hvorefter Windows
> fortæller at det nu er sikkert at fjerne enheden.

Lávær med det.......
Det´kræver "hotswap" diske, det er almindelige ide diske ikke, alene dety
bump strømforsyningen giver kan få bundkortet til at strejke fremover......

Mvh Jens

Fra : webfactor

Dato : 01-11-03 19:09

Du kan gøre noget så er det lukke IDE port IDE ATA/ATAPI controllers i
enhedshådtering.
Men jeg ved også at jeg sidder her men en broucure på Harddisk Mobile Rack
af mine egne
When the red LED indicator is on,do not remove the rack
S-ATA diske tåler Hot plug det gør din ATA sikkert ikke så om du skulle
slukke først ved brug,mere om bundkortet vil have godt af det.
www.webfactor.dk

Fra : Hans

Dato : 02-11-03 04:19

"webfactor" <webfactor@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> S-ATA diske tåler Hot plug det gør din ATA sikkert ikke så om du skulle
> slukke først ved brug,mere om bundkortet vil have godt af det.

Det er så igen et område med gråzoner. Det er muligt at SATA normen
specificerer Hot plug, men på et populært bundkort som f.eks. Asus P4P800
kan man så læse i manualen, at SATA kontrolleren ikke understøtter Hot plug,
og så er man jo lige vidt.

/ Hans

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 02-11-03 09:22

Smid din HD over i et USB kabinet i stedet, så kan du gøre det