MS Windows
briani 27239
Ny hdd installation win xp?
Fra : Klaus

Dato : 01-11-03 17:29

Hej NG
Jeg har bestilt win xp home på cd sammen med ny computer. Det skal
installeres på den nye hdd til den nye computer. Er det korrekt at win xp
bruger ntfs filsystem og kun det? Jeg har tænkt mig at formatere og
partitionere den nye hdd i p.magic, under nuværende win98, til ntfs og
derefter kan jeg vel boote op fra win cd'en og installere på den nye ntfs
hdd? På forhånd tak

Mvh
Klaus

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-11-03 18:22

On Sat, 1 Nov 2003 17:28:42 +0100, "Klaus" <muellerklaus@ofir.dk>
wrote:

>Hej NG
>Jeg har bestilt win xp home på cd sammen med ny computer. Det skal
>installeres på den nye hdd til den nye computer. Er det korrekt at win xp
>bruger ntfs filsystem og kun det?

Nej. Du kan vælge ntfs eller fat 32. Jeg kører fat32 på denne og ntfs
på den bærbare, begge med win xp.

--
hilsen pl
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Klaus

Dato : 01-11-03 19:10

ok ,jeg syntes bare jeg har set så mange spørgsmål om ntfs og win nt. Men så
er fat32 vel lige så godt? tak for hjælpen

Mvh
Klaus

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-11-03 20:35

On Sat, 1 Nov 2003 19:09:46 +0100, "Klaus" <muellerklaus@ofir.dk>
wrote:

>ok ,jeg syntes bare jeg har set så mange spørgsmål om ntfs og win nt.

Ja, det er måske nok det mest almindelige og det ms anbefaler.

>Men så er fat32 vel lige så godt?

Jeg mærker ingen særlig forskel, men har heller ikke noget stort
sikkerhedsbehov, er eneste bruger.

Fra : Klaus

Dato : 02-11-03 14:22

Tak for hjælpen. Jeg starter med fat32 så kan jeg altid ompartiotionere
senere.