Dele stofanet
Fra : Anders pedersen

Dato : 01-11-03 10:10

Vi har igår fået svar fra stofa hvad der følger med i en familieopkobling
til stofanet.
Det står der at man skal købe et net kit til 599.
Men da vi har net kortene har vi ikke noget at bruge to ekstra til.

Mit spørgsmål er så
Om jeg bare skal købe en billig switch jeg har fundet på edbpriser til 124
kr.
Samt 30 meter kabel til 77kr.
Kan jeg bare sætte det på.
Prisen for det til sammen ca. 200kr +fragt
Hvordan skal det så sættes op.

Anders B Pedersen
ved epost fjern NOSPAM.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-11-03 10:38

"Anders pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote in message
> Vi har igår fået svar fra stofa hvad der følger med i en familieopkobling
> til stofanet.

Men hvorfor vælge en sfamillie opkobling, som koster 300 i oprettelse og 25
ekstra om måneden. Når man lige så godt kan sætte en router på forbindelsen?

> Det står der at man skal købe et net kit til 599.

der står vel ikke ligefrem at man SKAL købe det?

> [...]
> Samt 30 meter kabel til 77kr.
> Kan jeg bare sætte det på.
> Prisen for det til sammen ca. 200kr +fragt

Ja, det kan du nøjes med til famillie opkoblingen.. Men jeg ville altså
hellere købe en router... De fås helt ned til 250,- med indbygget switch

> Hvordan skal det så sættes op.

Det kan man vel læse på stofasiden.. men modem skal sættes i switch, samt
computerne.. Men router løsningen sættes kablet i WAN og computer i switch.
og så skal det nok lige sættes op til DHCp klient

Fra : Anders pedersen

Dato : 01-11-03 10:51

On Sat, 1 Nov 2003 10:38:15 +0100, Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> ekstra om måneden. Når man lige så godt kan sætte en router på forbindelsen?
Nej, man skal have en familie opkobling
For ellers må der kun sætte en computer på.

> der står vel ikke ligefrem at man SKAL købe det?
Nej det gør der ikke

> Ja, det kan du nøjes med til famillie opkoblingen.. Men jeg ville altså
> hellere købe en router... De fås helt ned til 250,- med indbygget switch
Hvad ville køre bedst
har du et link til en router.

> Det kan man vel læse på stofasiden.. men modem skal sættes i switch, samt
> computerne..
Det har jeg også selv tænkt på.
Nu ved jeg ikke om man selv kan sætte det på eller der skal komme en
teknikker og sætte det på.

Anders B Pedersen
ved epost fjern NOSPAM.