automatisk opdatering af valgboks
Fra : Michael Petersen

Dato : 01-11-03 13:36

Hvordan kan jeg lave en side, så den automatisk opdater side, når man
klikker i en valgboks/tjekboks?

--
Med venlig hilsen/Best regards
Michael Petersen

Fra : Lobais

Dato : 01-11-03 15:00

Michael Petersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvordan kan jeg lave en side, så den automatisk opdater side, når man
> klikker i en valgboks/tjekboks?
Hvis det er en knap eller en tjekbox, så brug:
onclick="location.reload()" Hvis det er en formular, skal du nok bruge
onfocus="location.reload()"

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Petersen

Dato : 01-11-03 15:54

> Hvis det er en knap eller en tjekbox, så brug:
> onclick="location.reload()" Hvis det er en formular, skal du nok bruge
> onfocus="location.reload()"

Det er en formular, se
http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=&cMain=&cSub=&action=kurv

Hvordan sender man brugeren videre til opdater.asp? Normal ser linie sådan
her ud.

<INPUT TYPE="checkbox" VALUE="1" NAME="forsikring" <% if forsikring=15 then
%> CHECKED <% end if %>%>

Hvordan skal overstående linie se ud med onclick="location.reload()"?

Hilsen
Michael

Fra : Lobais

Dato : 01-11-03 17:04

> Det er en formular, se
> http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=&cMain=&cSub=&action=kurv
>
> Hvordan sender man brugeren videre til opdater.asp? Normal ser linie sådan
> her ud.
Hvis det er det du vil, kan du bare bruge et billede i steddet for en
afkrydsnings knap. Billedet lægger du så bare i et normalt a.

Fra : Michael Petersen

Dato : 03-11-03 09:24

> Hvis det er det du vil, kan du bare bruge et billede i steddet for en
> afkrydsnings knap. Billedet lægger du så bare i et normalt a.

Det forstår jeg ikke, kunne skal kunne vælge feltet og hvad mener du med et
normal a?

-Michael

Fra : Lobais

Dato : 03-11-03 16:52

> man

> sådan
> >
> Det forstår jeg ikke, kunne skal kunne vælge feltet og hvad mener du med et
> normal a?
a er et tag man bruger til at lave links, fx. <a
href="http://www.igang.dk">Besøg Igang.dk!</a>

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 04-11-03 15:53

Sat, 1 Nov 2003 15:53:48 +0100, Michael Petersen <michael@hifi-import.dk>
skrev:

> [...]
> then
> %> CHECKED <% end if %>%>
>
> Hvordan skal overstående linie se ud med onclick="location.reload()"?

Sådan her:
<INPUT onclick="location.reload()" TYPE="checkbox" VALUE="1"
NAME="forsikring" <% if forsikring=15
then %> CHECKED="checked" <% end if %>%>

Kan ikke lige idéen med dette. Hvis "forsikring=15" vil man ikke kunne slå
checkboksen fra, og hvis "forsikring <> 15" så kan man ikke slå den til,
hvis det er planen, så kan du benytte disabled="disabled", ved
selvfølgelig ikke helt hvad idéen er med det du laver.

--
Ryan Kristensen