Kan der køres spil på ECS K7SOM
Fra : Mikael

Dato : 01-11-03 19:32

Jeg har nogle dele til at ligge som jeg skal have flikket sammen til en pc
til
min søsters børn, dog mangler jeg bundkort og cpu. De har så selv en
bekendt der har et ECS K7SOM til, at ligge, som de kan købe for 100,- kr.
Nu skal det ikke være det helt vilde (bl.a. pga. økonomi), hvilket det jo
heller
ikke bliver med dette bundkort.

Bundkortet har onboard cpu og vga. Jeg har 128 mb DDR ram til at ligge,
hvoraf
jeg regner med bundkortets vga skal bruge de 32 mb, men er der nogle der ved
om
man kan køre børnespil på det? Jeg mener at have erfaringer for, at der er
visse
bundkort med onboad vga, som har problemer med 3D spil.

Børnene er 5 og 6, så det er ikke de helt vilde store spil de kører, men den

dog alligevel gerne kunne køre spil med krav ca. op til følgende:

7-800 MHz, 96MB ram, 32 mb grafikkort.

Mikael
mj@city.danmark
Lav danmark om til dk i min mail

Fra : Christian Mygind

Dato : 01-11-03 22:27

Mikael wrote:
> [cut] er der nogle
> der ved om
> man kan køre børnespil på det?

Det kan du sagtens.

> Jeg mener at have erfaringer for, at
> der er visse
> bundkort med onboad vga, som har problemer med 3D spil.

Sandt - de er "typisk" heller ikke ret godt til egentlige 3D-spil, men
Pixeline m.m. kræver jo heller ikke megen 3D-evne. Skal du alligevel bruge
3D kan du jo smide et 3D-grafikkort i, model PCI.

Et GF2MX400 koster 425 (nypris) og TNT2-kort koster 250. Brugtpriserne
ligger nok omkring halvdelen. (3D-PCI-kort er lidt dyrere end AGP-kort pga.
det lave udbud af den slags kort)

/Chr

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 02-11-03 02:08

"Mikael" <mj@city.danmark> skrev i en meddelelse

> 7-800 MHz, 96MB ram, 32 mb grafikkort.

Et spil der kræver et 32MB grafikkort er 100% sikkert et 3d spil (eller også
er specifikationerne meningsløse), og til det er det bundkort ikke meget
bevendt.

Hvis du skal bygge en billig PC til børnene vil jeg anbefale sådan et
bundkort som det her:

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264667908

Skal bare have et billigt AGP kort, så er du kørende.

Eller endnu bedre, et Nforce2 IGP, de har indbygget geforce4mx.