DosBox
Fra : arc@na

Dato : 01-11-03 01:04

Hej - er der nogen af jer, der har erfaring med DosBox?

Det er et udenlandsk program, der virker som shell for gamle DOS-spil (og
applikationer), og jeg kan fan**** ikke finde ud af, hvilket tegnsæt den
bruger.

Hvordan i Poul Nyrups navn laver man en backslash (\)???? Og hvordan sætter
man den op til en anden codepage?

arc@na

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 01-11-03 01:17

In news:3fa2f86c$0$30085$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
arc@na <this.is@n.invalid.adress.com> carefully typed:
> [...]
> tegnsæt den bruger.
>
> Hvordan i Poul Nyrups navn laver man en backslash (\)???? Og hvordan
> sætter man den op til en anden codepage?

Fra DOSBox forummet på http://vogons.zetafleet.com/ :

Common Problems

Q) I have a German, Spanish, or other non-English keyboard, and / doesn'
t work in DOSBox.
A) Simply use the \ instead. Or, go to the Control Panel->Regional &
Language Options->Language Tab and set the Keyboard to United States -
International.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : arc@na

Dato : 01-11-03 03:00

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in news:bnutnb$iu3$1
@news.cybercity.dk:

> A) Simply use the \ instead. Or, go to the Control Panel->Regional &

Jamen for hulen - \ virker jo ikke. Heller ikke <, som er \ på et US
keyboard, og jeg gider altså ikke skifte codepage for at spille et gammelt
skod-spil...

DOS-box er altså yt for alle andre end amerikanere eller desperados...

arc@na

Fra : Mic Holm

Dato : 02-11-03 01:56

Prøv at holde Alt nede, og skriv 92 på det numeriske keyboard. Slip så Alt
knappen, og mon der så ikke kommer et \ ?

//M

Fra : arc@na

Dato : 02-11-03 02:45

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> wrote in

> Prøv at holde Alt nede, og skriv 92 på det numeriske keyboard. Slip så
> Alt knappen, og mon der så ikke kommer et \ ?

Nix - der sker nada.

arc@na
"I hate words." "Words suck." "If I wanted to read, I'd go to school."
Beavis & Butthead

Fra : Kasper

Dato : 02-11-03 03:19

On 01 Nov 2003 02:00:03 GMT, "arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com>
wrote:

> [...]
>skod-spil...
>
>DOS-box er altså yt for alle andre end amerikanere eller desperados...

Ikke nødvendigvis. Du kan lave en genvej der mounter en mappe som et
bestemt drev, og derved undgå at skulle få brug for backslash i selve
programmet. F.eks:

dosbox.exe -c "mount c f:\spil"

Som laver mappen f:\spil om til C:\ i DosBox, og så smider du bare
alle dine dos spil ind i f:\spil og bruger de gængse dos-kommandoer
som "cd (mappenavn)" og "cd.." til at skifte mellem undermapperne.

--
Kasper

Fra : arc@na

Dato : 02-11-03 05:02

Kasper <nospam@thanks.com> wrote in

> Ikke nødvendigvis. Du kan lave en genvej der mounter en mappe som et
> bestemt drev, og derved undgå at skulle få brug for backslash i selve
> programmet. F.eks:
> dosbox.exe -c "mount c f:\spil"

Tak for tipset - det skal prøves. Du er en guttermand!