Min mor...
Fra : ZUM

Dato : 14-04-01 00:02

....er altså kommet på Stofanet nu.

Jeg kunne jo så installere ZoneAlarm eller lignende på hendes pc, men
der kommer jo 20 spørgsmål til professoren hver gang den opdager noget
der ligner et program der kan kommunikere. :-|
....og min mor er ingen professor på dette område.
Jeg vil derfor gerne lukke pc'en for mest mulig indkomne trafik, uden
at det forhindrer hendes egen trafik (IMAP+POP3+HTTP+HTTPS, osv)...

Hvad er det absolut mest simple program til dette?
Det mest simple giver naturligvis ikke den bedste sikkerhed, men det
er vistnok bedre end ingenting.

mvh Jan

Fra : Kent Friis

Dato : 14-04-01 09:36

Den Sat, 14 Apr 2001 01:01:43 +0200 skrev ZUM:
> [...]
>
>Hvad er det absolut mest simple program til dette?
>Det mest simple giver naturligvis ikke den bedste sikkerhed, men det

Luk for nfs, httpd, inetd, eller installer windows 9* og slå fjern
bindingen mellem fildeling og TCP/IP.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr - sidste billede: planets.png

Fra : ZUM

Dato : 14-04-01 13:09

Den kører Win98...

Fra : Mikkel Haugstrup

Dato : 23-04-01 14:37

"ZUM" <zum@mail.flashmail.com> wrote in message

> Jeg kunne jo så installere ZoneAlarm eller lignende på hendes pc, men
> der kommer jo 20 spørgsmål til professoren hver gang den opdager noget
> der ligner et program der kan kommunikere. :-|

Jeg kører Norton Personal Firewall, og der er det kun ved første kørsel af
et
program at der konfigureres en regel derefter kører det uden at der kommer
alarmer, gætter på det også virker sådan i ZoneAlarm.

> ...og min mor er ingen professor på dette område.
> Jeg vil derfor gerne lukke pc'en for mest mulig indkomne trafik, uden
> at det forhindrer hendes egen trafik (IMAP+POP3+HTTP+HTTPS, osv)...

Hvis hun ikke bruger andre programmer(porte) er det jo bare at sætte det op
en gang for alle, husk at åbne alle portene for sikker http/ssl og hvad det
nu
ellers hedder, da disse ikke bliver konfigureret ved IE køres

> Hvad er det absolut mest simple program til dette?
ZoneAlarm burde klare den opgave fint

> Det mest simple giver naturligvis ikke den bedste sikkerhed, men det
> er vistnok bedre end ingenting.
Klart 8")

/Mikkel