OT: men alligevel, hvilket webhotel til mi~
Fra : Erik R.N.

Dato : 30-10-03 00:31

Hej
Min nuværende webudbyder volder mig irriterende småproblemer (MySQL er i en gammel
version og kører ikke brugbart for mig, phpMyAdmin duer ikke altid o.s.v.). Jeg skal
jo bare have nogle genealogiske sider liggende og er ved at opbygge en
onlinedatabase. At finde et webhotel er en jungle, svær at gennemskue. Det behøver
jo ikke at være det aller billigste, bare det kan hvad jeg har brug for (i.e. nyeste
version af MySQL og php, 100-200Mb diskplads, ingen email jeg bruger "gratis" TDC
jeg har jo ADSL). Kan nogen anbefale noget ??
venlig hilsen
Erik RN

Fra : Tom Stryhn

Dato : 30-10-03 02:44

Prøv f.eks:

http://www.b-one.net/ eller http://www.surftown.dk/
Tom Stryhn
stryhn@email.dk
http://www.tom-stryhn.dk
last update / sidst opdateret 16.10.2003

Fra : Gert Krabsen

Dato : 30-10-03 07:54

Thu, 30 Oct 2003 00:30:45 +0100, Erik R.N. <fox44FJERN-DETTE@c.dk> skrev:

> [...]
> "gratis" TDC
> jeg har jo ADSL). Kan nogen anbefale noget ??

Et par, jeg har fornuftige erfaringer med - herunder også php-baserede CMS-
systemer, der er i den langhårede ende.

www.yanet.dk
www.enavn.dk

/Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : A.Bruun

Dato : 30-10-03 09:02

Hvad har det med slægtsforskning at gøre ?? Hvad har disse spørgsmål noget
med denne gruppe at gøre ???

Med venlig hilsen

A.Bruun

newsrxuf37wu76ggyl@news.sunsite.auc.dk...

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 30-10-03 15:36

"A.Bruun" <abruun@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad har det med slægtsforskning at gøre ?? Hvad har disse spørgsmål
noget
> med denne gruppe at gøre ???

De skriver manden jo at det ikke har - så hvorfor brokke?

Den type brok er blot støj uden egentligt formål, der så udvikler sig
til larm og tråde der ikke har nogetsomhelst med hverken gruppen eller
det oprindelige spørgsmål at gøre - og derfor var det måske bedre
vurderet om brokkeriet overhovedet skulle være afsendt.

Føles det alligevel strengt nødvendigt at kommentere sådanne helt
ligegyldige sidestep fra den fundats man henviser til, så kan i det
mindste gøres korrekt, nemlig ved at sætte FUT til den gruppe man mener
spørgsmålet burde være til debat og dermed lukke for støjen.

Det er hermed gjort: FUT: dk.admin.netikette

--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 30-10-03 16:07

On Thu, 30 Oct 2003 15:36:17 +0100, "Poul Erik Jensen"
<noreply@null.dk> wrote:

>De skriver manden jo at det ikke har - så hvorfor brokke?

og hvis man bare på forhånd skriver, at ens indlæg er OT, så er det
helt i orden, og der er ingen grund til at brokke sig?

> [...]

>mindste gøres korrekt, nemlig ved at sætte FUT til den gruppe man mener
>spørgsmålet burde være til debat og dermed lukke for støjen.

Det er dog utroligt, som du kan måle med dobbelt alen. Det er kun fire
dage siden dine gode venner Kurt Hansen og Arne Feldborg fandt det
absolut nødvendigt at påtale et indlæg fra Ole Bielefeldt - et indlæg
som i høj grad havde noget med slægtsforskning at gøre, og som sikkert
var interessant for mange læsere af gruppen. Den gang fandt du det
slet ikke nødvendigt, at kritisere deres brokkeri. Men det er måske
kun dine egne venner, som har lov til at påtale ovetrædelse af
fundatsen?

>Det er hermed gjort: FUT: dk.admin.netikette

Ja, det er godt med dig, hr. netbetjent
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 30-10-03 18:27

"Lars J. Helbo" <lars@helbo.org> skrev i en meddelelse

> Det er dog utroligt, som du kan måle med dobbelt alen.

Nhæ, i den deciplin har du stadig rekorden.

> dine gode venner Kurt Hansen og Arne Feldborg

Ganske vist anser jeg bl.a. disse nævnte for at ligge adskilligt foran
andre i viden om og forståelse af almindelig sund fornuft, men at jeg
skulle tilhøre en bestemt vennekreds er nyt for mig.

> fandt det absolut nødvendigt at påtale et indlæg fra Ole Bielefeldt

Hvad skulle jeg dog også det for - d'herre har sikkert argumenteret
fornuftigt for sagen.

> - et indlæg som i høj grad havde noget med slægtsforskning at gøre,

Det må stå for din personlige vurdering, men netop nævnte har jo, som
du, flere kasketter, der skiftes efter hvad vej vinden blæser.

> som har lov til at påtale ovetrædelse af fundatsen?

Det har både du og jeg - men når du som her overtræder den, så har du
mistet, ja om ikke andet, så din troværdighed.

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 30-10-03 23:00

On Thu, 30 Oct 2003 18:26:34 +0100, "Poul Erik Jensen"
<noreply@null.dk> wrote:

>"Lars J. Helbo" <lars@helbo.org> skrev i en meddelelse

>Det har både du og jeg - men når du som her overtræder den, så har du
>mistet, ja om ikke andet, så din troværdighed.

Takker for tilladelsen, men A.Bruun har altså ikke lov til det?
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 31-10-03 11:43

> Takker for tilladelsen, men A.Bruun har altså ikke lov til det?

Du forplumre debatten ved at stille spørgsmål uden relevans.

For nu at præcicere: Jo, alle har naturligvis ret. Men, når man brokker
sig over reglerne ikke følges, så må man også må man pinedød også følge
disse regler. Og reglerne på usenet siger altså, at du skal sætte
"follow up to" den relevante diskussionsgruppe, når du er "Of Topic" i
den gruppe du skriver.

Det er disse regler der er overtrådt, og som du på din helt egen
asociale facon tilsidesætter gentagende ved at undlade at føre
diskussionen derhen hvor den høre hjemme.

Tidligere tiders maratondebatter har tydeligt vist at emnetråde af denne
karakter og emne er uønsket af det store flertal i gruppen og efter
fundatsen er fuldstændig "Of Topic".

Ved gentagende ikke at respekterer disse usenettets grundregler generer
du gruppens læsere voldsomt - med det tydelige formål at provomere dit
image ud fra devisen: "Dårlig reklame er bedre end ingen reklame".

Derfor har jeg nu som fra første færd, hver eneste gang sat FUT:
dk.admin.netikette hvor emnet kan debatteres.

Når der er sat FUT er fortsat diskussion i gruppen derfor "annoying
behavior".

EOD.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 31-10-03 00:29

Lars J. Helbo <lars@helbo.org> skrev Thu, 30 Oct 2003 16:07:07 +0100

>dage siden dine gode venner Kurt Hansen og Arne Feldborg fandt det
>absolut nødvendigt at påtale et indlæg fra Ole Bielefeldt - et indlæg

Hvorfor interesserer du dig mere for *hvem* der har skrevet noget, end
for *hvad* de har skrevet.?

>som i høj grad havde noget med slægtsforskning at gøre, og som sikkert
>var interessant for mange læsere af gruppen.

Har du også på det punkt skiftet mening, er du nu parat til at acceptere
kommercielle annoncer her i gruppen.?

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 31-10-03 08:01

On Fri, 31 Oct 2003 00:29:10 +0100, Arne Feldborg
<feldborg@haunstrup.dk> wrote:

>Hvorfor interesserer du dig mere for *hvem* der har skrevet noget, end
>for *hvad* de har skrevet.?

Det er sandelig ikke mig, der gør det. Jeg undrede mig såmænd bare
over, at Poul Erik Jensen i et tilfælde (Ole Bielefeldt)
tilsyneladende fandt det helt i orden, at nogen (Kurt Hansen og dig)
påtalte en overtrædelse af fundatsen - og så kun fire dage senere
beklager sig over "Den type brok er blot støj uden egentligt formål,
der så udvikler sig til larm og tråde der ikke har nogetsomhelst med
hverken gruppen eller det oprindelige spørgsmål at gøre", når en anden
tillader sig at påtale en helt sammenlignelig overtrædelse af samme
fundats.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : Arne Feldborg

Dato : 31-10-03 08:57

Lars J. Helbo <lars@helbo.org> skrev Fri, 31 Oct 2003 08:00:40 +0100

>Det er sandelig ikke mig, der gør det. Jeg undrede mig såmænd bare
>over, at Poul Erik Jensen i et tilfælde (Ole Bielefeldt)
>tilsyneladende fandt det helt i orden, at nogen (Kurt Hansen og dig)

I stedet for at svare på mit spørgsmål vedr. kommercielle reklamer
fortsætter du bare med noget personfnidder.

Fra : Sven Trønning

Dato : 31-10-03 09:24

Kære venner

Jeg har i over 4o år også beskæftiget mig med politik og oplevet hvordan
politiker af alle opsevans bag koliserne har skæntes så det nærmes var
korporligt. MEN hvorfor slægtsforsker skal skænnes så det brager har jeg
endnu ikke forstået, ligeledes hvad de skændes over.
Jeg må indrømme at jeg læser det - og undres.

Med venlig hilsen

Svenn Chr. Trønning
PS: Bare hag løs, jeg kan tage det.

Fra : Sven Trønning

Dato : 31-10-03 09:34

Kære vender

Jeg har beskæftiget mig i 40 år med politik lokal som landspolitisk. Jeg har
oplevet at politiker fra alle partier har skændtes også bag kulisserne så
det nogle gange har været næsten korporligt, MEN hvorfor slægtsforsker SKAL
skændes og næsten rive håret af hinanden kan jeg ikke forstå.

Med venlig hilsen

Svenn Chr. Trønning

PS: Bare skyd løs, jeg er ikke sart.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 31-10-03 11:58

"Sven Trønning" <sct@mail.tele.dk> skrev Fri, 31 Oct 2003 09:33:33 +0100

> [...]
>det nogle gange har været næsten korporligt, MEN hvorfor slægtsforsker SKAL
>skændes og næsten rive håret af hinanden kan jeg ikke forstå.

Din fustration er forståelig, og omend jeg ofte selv lader mig rive med
så deler jeg den dybest set. Men det er nu engang den måde tingene
fungerer på i elektroniske fora, hvor man ikke diskuterer ansigt til
ansigt. Det er ikke specielt for gruppen her.

Når alt foregår skriftligt, og der ikke er mulighed for at aflæse mimik
og kropssprog, så opstår misforståelser alt for nemt. Og alt for ofte
opfatter man det skrevne i en lidt anden betydning end det egentlig var
tiltænkt fra skriverens side.

Og når man så sidder helt alene ved computeren, og ikke har nogen
egentlig kontakt med de folk man diskuterer med, og måske er ved at løbe
tør for seriøse argumneter. så sker det ofte at der er nogen - ingen
nævnt, ingen glemt - der springer over hvor gærdet er lavest, og går til
angreb på manden istedet for at forholde sig til emnet.

Sådan har det været lige siden Usenet startede for mere end 30 år siden,
sådan var det også på Fido-net og sådan er det også i diverse
web-baserede fora. Det må man enten leve med eller flygte skrigende
bort, - og dermed miste muligheden for at fange de guldkorn der trods
alt også kommer.

Hele øvelsen går simpelthen ud på at sortere, at fange de ting der
interesser een selv og at ignorere de ting man ikke gider læse (og
egentlig er det vel ikke anderledes end når du læser den daglige avis.?)

P.S.:
Når der lejlighedsvis opstår diskusioner om hvad der må skrives, og hvad
der ikke må skrives, så er det fordi Usenet er ret stramt emneopdelt og
der findes helt klare regler for hvilke emner der må behandles i hvilke
grupper.

Læs evt. mere om dette på: http://www.usenet.dk/

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 31-10-03 13:42

On Fri, 31 Oct 2003 11:57:58 +0100, Arne Feldborg
> [...]

>nævnt, ingen glemt - der springer over hvor gærdet er lavest, og går til
>angreb på manden istedet for at forholde sig til emnet.

Man tør vel ikke håbe at det er ment som selverkendelse?
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : Arne Feldborg

Dato : 31-10-03 14:27

Lars J. Helbo <lars@helbo.org> skrev Fri, 31 Oct 2003 13:41:40 +0100

>Man tør vel ikke håbe at det er ment som selverkendelse?

Nu var det jo altså tænkt som et seriøst svar på mandens spørgsmål, men
selvfølgelig kunne man jo forvente at du ville udnytte det polemisk

Jeg brugte helt bevist udtrykket "man" i stedet for "i" "de" eller "vi"
netop fordi jeg (modsat visse andre) ikke ville udpege nogen syndebukke,
men blot beskrive situationen.

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 31-10-03 06:01

Prøv http://cliche.dk/
Her er flere kombinationsmuligheder og tilmed ikke noget dyrt web-hotel.
Bruger dette selv.

Chris Gade Oxholm Sørensen - www.brotherskeeper.dk

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 31-10-03 17:25

On Thu, 30 Oct 2003 00:30:45 +0100, "Erik R.N."
<fox44FJERN-DETTE@c.dk> wrote:

> [...]
>version af MySQL og php, 100-200Mb diskplads, ingen email jeg bruger "gratis" TDC
>jeg har jo ADSL). Kan nogen anbefale noget ??

Endnu et forslag: www.wannafind.dk
De er meget stabile og ikke dyre - og så er de danske.
Kan varmt anbefales - jeg 'bor' der selv.

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe