Forslag til projekt
Fra : Anders

Dato : 27-10-03 20:24

Hej!
Jeg skal lave kemiprojekt(niveau B) om syrer og baser. I den forbindelse
skal jeg have et emne, men jeg er fuldstændig blank! Nogen, der har et
forslag?

Projektet skal handle om hvordan man bruger syrer og baser samt pH i
industrien, fx i forbindelse med kontrol af virksomhedens produktion.

//Anders

Fra : Allerup

Dato : 28-10-03 09:56

Hvad med noget med fjernvarme, og regulering af pH i forbindelse med
korrosionsbeskyttelse af rørene, eller vandbehandling generelt, der må da
være uanede muligheder for at finde noget at skrive om...

Fra : Anders Lund

Dato : 29-10-03 10:55

> [...]
> Jeg skal lave kemiprojekt(niveau B) om syrer og baser. I den forbindelse
> skal jeg have et emne, men jeg er fuldstændig blank! Nogen, der har et

Hvad med noget om styring af pH via pufferopløsninger. Kan ikke huske om det
er b-niveau, da vi havde noget syre-base som lå udover pensum. Men det er i
hvert fald et emne der er let at relatere til industrien, og man kan lave
mange gode forsøg.

Mvh
Andes Lund