nordlys
Fra : Christoffer

Dato : 26-10-03 19:30

Hej NG

Hvornår kan man se nordlyset som der skulle være her i weekenden? Der er
helt stjernklart her i midtjylland i aften så jeg kunne rigtig godt tænke
mig at se det.

Mvh
Christian

Fra : Martin Kristensen

Dato : 27-10-03 00:18

"Christoffer" <invalid@invalid.invalid> wrote in message
> [...]
er
> helt stjernklart her i midtjylland i aften så jeg kunne rigtig godt

Når det er mørkt. Bare kig mod nord. :)

/Martin

Fra : Christoffer

Dato : 27-10-03 14:09

"Martin Kristensen" <cruzer@gjk.deekay> wrote in message
> "Christoffer" <invalid@invalid.invalid> wrote in message

> er
> tænke
>
> Når det er mørkt. Bare kig mod nord. :)
>
> /Martin

Jamen jeg har været ude og kigge mange gange og kan ikke se en disse
Hvor bliver det af? Er det noget der kommer og pludselig forsvinder igen
eller er det et fænomen der kan vare i lang tid? Jeg synes altid at de siger
at man kan se så meget f.eks. stjerneskud og nordlys, men når man så kigger
efter er der aldrig noget alligevel (er lidt skuffet for det var 100%
stjerneklart i nat, og nu er der overskyet)

Mvh
Christian

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-10-03 20:02

Christoffer <invalid@invalid.invalid> > Jamen jeg har været ude og kigge
> [...]
> efter er der aldrig noget alligevel (er lidt skuffet for det var 100%
> stjerneklart i nat, og nu er der overskyet)

Der kom ikke noget, så kan man heller ikke se det Men når det er der er
det en betagende oplevelse, og varer lang tid. Sidst det var rigtigt flot,
det flotteste jeg nogensinde har set, måtte jeg kigge mod syd for at se det
hele.

Stjerneskud er noget opreklameret, men væn dig til at kigge op nogle
minutter når lejlighed byder sig, om efteråret, så vil du nok se en del.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 28-10-03 00:01

Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> skrev:
> [...]
>
> Stjerneskud er noget opreklameret, men væn dig til at kigge op nogle
> minutter når lejlighed byder sig, om efteråret, så vil du nok se en del.

Stjerneskud kan være utroligt flotte, synes jeg - hvis man er heldig. Har
til tider også set nogle store nogle, som gav en lang lysende streg ned over
himlen synlig i få sekunder. Engang jeg var på Santorini i det græske øhav,
så jeg et stjerneskud om dagen, der endte i en eksplosion tæt på havets
overflade - man kunne endda høre braget. Det var noget af en oplevelse!

Jeg har desværre aldrig oplevet nordlys - endnu. Men glæder mig til jeg gør!

Mvh. Bjarke

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 27-10-03 00:26

Christoffer wrote:
> Hvornår kan man se nordlyset som der skulle være her i weekenden? Der er
> helt stjernklart her i midtjylland i aften så jeg kunne rigtig godt tænke
> mig at se det.

DMI kan hjælpe dig med dit spørgsmål. Se f.eks.
<http://www.dmi.dk/vejr/aktuelt/200310241400/sunspot2.html>

--
Jonas Kongslund