Antikorrission.
Fra : Pcman

Dato : 23-10-03 21:17

Hej kloge hoveder.
Min mor er naturlæge og påstår at hvidløg kan anvendes til rustbeskyttelse
og antikorrision af køretøjer??? Har i hørt noget om det? Hun mener at have
set det over et engelsk tvprogram der hedder Discovery.
Mvh
Jarl - der måske godt kunne se en fidus i at dyrke hvidløg i baghaven
--
VW autocamper 2.0 boxer 1980
Maico 250 B 1960

Fra : Jakob M

Dato : 24-10-03 11:51

Pcman wrote:
> Hej kloge hoveder.
> Min mor er naturlæge og påstår at hvidløg kan anvendes til
> rustbeskyttelse og antikorrision af køretøjer??? Har i hørt noget om
> det?

Aldrig, før nu. Hvilken type korrosion skulle det beskytte mod, våd og/eller
tør ?. Hvordan skal hvidløg anvendes før at beskytte ?.

Mvh
Jakob

Fra : Jakob M

Dato : 24-10-03 11:56

> Hvordan skal hvidløg anvendes før at beskytte ?.

Ups, skulle selvfølgelig have været:

Hvordan skal hvidløg anvendes for at beskytte ?.

Fra : Pcman

Dato : 24-10-03 15:32

"Jakob M" <fandens@klog.dkXXX> wrote in message

> [...]
og/eller
> tør ?. Hvordan skal hvidløg anvendes før at beskytte ?.

Hej Jakob.

Jeg ved ikke mere end det som jeg har skrevet i mit første indlæg. Fruen
herhjemme og jeg har iøvrigt prøvet på nettet, om vi kune finde nogle
oplysninger uden held, derfor stillede jeg spørgsmålet her.

Er der egentlig flere slags hvidløg? Jeg troede at hvidløg var hvidløg.

Ellers nogle bud?
Mvh
Jarl

Fra : Ivar

Dato : 24-10-03 22:11

Pcman skrev:

> Min mor er naturlæge og påstår at hvidløg kan anvendes til rustbeskyttelse
> og antikorrision af køretøjer???

Hvis hvidløg her regnes for et naturlægemiddel kan det godt være rigtigt.
Naturlægemidler skal ikke have en dokumenteret virkning.

Ivar

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-10-03 22:28

Ivar <did@[nozpam]oncable.dk> skrev i en

> Hvis hvidløg her regnes for et naturlægemiddel kan det godt være rigtigt.
> Naturlægemidler skal ikke have en dokumenteret virkning.
>

> Ivar

Er vi ikke ved at være ovre i afdelingen for hvid(e) løg(ne)?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen