En af de der pusleopgaver.....
Fra : Allan Jensen

Dato : 21-10-03 19:16

Hej.

Jeg har fået følgende opgave af en, og jeg prøver at se om jeg kan tegne den
her:

Tekst: Man har en elpære på 1. sal af et hus. Der er 3 kontakter i kælderen
og kan derfor ikke se om pæren tænder ved tryk på kontakterne. Man skal
derfor gå ovenpå for at se efter. Man må kun gå ovenpå en gang for at kikke,
og skal således være sikker anden gang man går op.
Der er 3 kontakter i kælderen.
Jeg fik opgaven med den information at man ved kun at måtte trykke på én af
kontakterne ad gangen var HELT sikker på at man havde den rigtige senest 2.
gang man gik op for at se efter, men det må da være umuligt.

Jeg, samt dem jeg har forelagt opgaven for, er kommet til den koklusion at
man må trykke på 2 ad gangen. Men hvordan er kombinationen, så man er sikker
2. gang ???

Opstilling:

1. sal (~) <-- elpære

--------------------------- <-- gulv
Kælder K1 K2 K3

Mvh.

Allan
--
SELECT * FROM users WHERE clue > 0 ;
0 rows returned

Fra : Niels L. Ellegaard

Dato : 21-10-03 19:30

"Allan Jensen" <allan.jensen_guess_what_to_remove@post.tdcadsl.dk> writes:

> Tekst: Man har en elpære på 1. sal af et hus. Der er 3 kontakter i kælderen
> og kan derfor ikke se om pæren tænder ved tryk på kontakterne.

Spoiler:
http://rec-puzzles.org/new/sol.pl/real-life/three.switches

--
Niels L Ellegaard http://dirac.ruc.dk/~gnalle/

Heat is the self-restoration of matter in its formlessness, its
liquidity the triumph of its abstract homogeneity over specific
definiteness, its abstract, purely self-existing continuity, as
negation of negation, is here set as activity. - Hegel

Fra : Allan Jensen

Dato : 21-10-03 19:41

Perfekt.....

Takker mange gange...

Mvh..

Allan

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-10-03 20:41

"Allan Jensen" <allan.jensen_guess_what_to_remove@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har fået følgende opgave af en, og jeg prøver at se om jeg kan tegne den
> her:

Den opgave var her sidst 8. juli

Mvh
Martin

Fra : Allan Jensen

Dato : 21-10-03 20:58

Hum!!!

Så langt tilbage kan jeg ikke hente headers, og jeg har ikke læst her i
gruppen før.

Jeg er ked af hvis jeg har stillet et spørgsmål som nogle er træt af at
se... Sorry.....

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 21-10-03 23:19

Allan Jensen wrote:
> Så langt tilbage kan jeg ikke hente headers

Men du kan læse/søge her:
http://groups.google.com/groups?group=dk.videnskab

Fra : Allan Jensen

Dato : 22-10-03 20:35

Korrekt, men jeg kan også spørge her

Skulle selvfølgelig have søgt.

Mvh.

Fra : Bo Bach Jensen

Dato : 26-10-03 10:23

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
> "Allan Jensen" <allan.jensen_guess_what_to_remove@post.tdcadsl.dk> skrev i
> [...]
8 . juli siger du .. hmm .. det er den dag EUC skolerne starter, og sjovt
nok, min kontaktlærer på EUC stak os netop den opgave, så gad vide om det er
noget der er foregået andre steder også :)

//Bo Jensen