ønskes definition for "Equation system" og~
Fra : aimat

Dato : 12-10-03 15:08

Hej

Jeg er ved at læse en artikel, hvor bare overskriften volder mig
problemer.

Artiklen hedder: "Runtime Verification of Timed LTL using disjunctive
normalized equation system".

De fleste af ordene har jeg haft held med at finde en definition på
nettet. Jeg mangler dog "equation system".

Er det et bestemt begreb inden for matematik, og hvad betyder det
egentlig?

Nogle andre begreber som jeg mangler en en definition for:

Formula identifier

Tak på forhånd

Meang Akira Tanak

Fra : Kenneth Johansen

Dato : 12-10-03 16:49

"aimat" <meang@post.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De fleste af ordene har jeg haft held med at finde en definition på
> nettet. Jeg mangler dog "equation system".

Ganske simpelt ligningssystemer

> Er det et bestemt begreb inden for matematik, og hvad betyder det
> egentlig?

Hvis du f.eks. har tre ligninger med tre ubekendte, så har du et
ligningsystem du skal løse!

> Nogle andre begreber som jeg mangler en en definition for:
>
> Formula identifier

I'm lost!

> Tak på forhånd
> Meang Akira Tanak