Kæmpeskib
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 09-10-03 14:09

Jeg så på et tidspunkt på Discovery en udsendel om et KÆMPE skib
som man overvejede at bygge. Det skulle være et omsejlende
samfund til tusinder af beboere. Der skulle være et
"traditionelt" samfund med arbejdspladser, handelsgader osv.
Skibet skulle sejle langsomt rundt mellem kontinenterne, og bl.a.
have egen havn

Jeg kan ikke huske hvad projektet hedder - kan du? Findes der et
link til det?

Lars

Fra : Peter Makholm

Dato : 09-10-03 14:22

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@flexcom.dk> writes:

> Jeg kan ikke huske hvad projektet hedder - kan du? Findes der et
> link til det?

Det kan have været:
http://www.freedomship.com/

Jeg mener dog at der er 2-3 andre lignende projekter.

--
Peter Makholm | I laugh in the face of danger. Then I hide until
peter@makholm.net | it goes away

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-10-03 15:10

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> Det kan have været:
> http://www.freedomship.com/

Hvor morsomt. For det første ligger Hirtshals, Thisted og Ringkøbing i
Norge. For det andet, så undrer det mig hvordan de vil få et skib af
den størrelse ind i bunden af Limfjorden. Efter de andre stop at
dømme, så vil de ind mellem Agger og Thyborøn. Det glæder jeg mig
altså til at se.

http://www.freedomship.com/freedomship/voyage/route.shtml

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 10-10-03 17:06

Trine Kornum Christiansen wrote:

> [...]
> den størrelse ind i bunden af Limfjorden. Efter de andre stop at
> dømme, så vil de ind mellem Agger og Thyborøn. Det glæder jeg mig

Hvordan det skal kunne komme ind i Ringkøbing fjord er ubegribeligt.

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 09-10-03 19:45

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse

| Det kan have været:
| http://www.freedomship.com/

Det var lige den jeg havde i tankerne - takker

Lars