Så skete det.....Skidt skidt
Fra : Flemming Hansen

Dato : 13-04-01 21:00

Jeg synes lige jeg ville dele min lille "overraskelse med jer"

I formiddags hørte jeg et mærkeligt smeld i stuen...Hmmm, det var nok et
eller andet der faldt ned...

Da jeg kom ind i stuen 2 timer senere, var det så hyggeligt at mit akvarie
synes jeg skulle have vasket gulv....Vandet sev stille og roligt ud af
akvariet, og på et par timer var der røget ca. 10-15 liter ud af
akvariet...Nårh, men nu er alle fiskene flyttet over i et 54 L, så kan de
også lære hinanden at kende lidt bedre...Mit 180L akvarie er tømt, så i
morgen vil jeg rende ud og finde et nyt akvarie istedet...

Det var sådan set bare lidt det jeg ville berige jeres påske med...

FOrtsat god påske

Mvh (Med Våd Hilsen)
Flemming Hansen
unlimited@get2net.dk

Fra : Madsen

Dato : 13-04-01 22:31

"Flemming Hansen" <unlimited@get2net.dk> skrev:

> Det var sådan set bare lidt det jeg ville berige jeres påske med...
>
> FOrtsat god påske

Jo, men i lige måde trods alt. :}
Det samme skete for mig sidste år ved nogenlunde samme tid.
Godt nok ikke på een gang, men i løbet af natten var der stille og
roligt løbet ca. 150 ltr. af mit 530 ltr. ud på stuegulvet.
Jeg tør nok sige at jeg lige fik mig »en skriger.« så naboerne
vågnede og solsorten på fuglebrædtet flygtede i vild panik. ;)
Det viste sig at være limen der havde opgivet livet og sluppet
langs med hele forruden ved bunden.
Fiskene gik en uge i badekarret indtil det var blevet limet ved
en prof.

En bekendt jeg har var mere uheldig. Han var lige faldet i søvn
ved foden af hans nye 750 ltr. hjemmebyggede akvarium da en
sten væltede og lavede et hul på størrelse med en fodbold i
bagruden, så vandet væltede ud på under et minut. Han boede
forøvrigt i lejet værelse på anden sal, så jeg tror egentlig han tog
en større skriger end jeg gjorde, og med god grund.
Træls måde at blive vækket på!

Hans fisk klarede ikke turen.

Go´nat og sov godt ;)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Carsten Bøhrk

Dato : 21-04-01 14:47

On Fri, 13 Apr 2001 23:31:10 +0200, "Madsen" <madsens@whomail.dk>
wrote:

> [...]
>forøvrigt i lejet værelse på anden sal, så jeg tror egentlig han tog
>en større skriger end jeg gjorde, og med god grund.

Skete der nogen permanent skade på boligen ?

Hvad med forsikring - blev der brug for det ?

\carsten
------
Fjern xxx ved mail.

Fra : Madsen

Dato : 21-04-01 14:58

"Carsten Bøhrk" <boehrkxxx@skjoldhoej.dk> skrev:

> Skete der nogen permanent skade på boligen ?
>
> Hvad med forsikring - blev der brug for det ?

Jeg ved det faktisk ikke. Såvidt jeg ved så lovede han udlejeren
at han aldrig mere ville holde akvarie i den lejlighed. Udlejeren kender
jeg som en meget rolig og flink ældre herre, så jeg kan ikke forestille
mig at der har været de store problemer. Jeg kan huske noget om
at der sev en masse vand ned i underboens lejlighed og ødelagde
vist også en del inventar, fordi han var ude at rejse på det tidspunkt.

Hvordan de rent faktisk har klaret det forsikringsmæssigt kan jeg
ikke sige. Jeg kender ikke engang forsikringsreglerne når det
gælder akvarier og vandskader. Heldigvis var der intet der tog skade
da mit eget blev utæt.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 21-04-01 15:22

> [...]
> ikke sige. Jeg kender ikke engang forsikringsreglerne når det
> gælder akvarier og vandskader. Heldigvis var der intet der tog skade

Det er selvfølgelig afhængigt af forsikringen.

Men jeg ved min Inbo dækker for pludseligt udtrængende vand på mindst 50
liter.

Så en langsom udsivgning dækkes der ikke for,

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Madsen

Dato : 21-04-01 15:40

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> skrev:

> Det er selvfølgelig afhængigt af forsikringen.

Ja det er det vel.

> Men jeg ved min Inbo dækker for pludseligt udtrængende vand på mindst 50
> liter.
>
> Så en langsom udsivgning dækkes der ikke for,

Ja og så har forsikiringsselskabet jo igen dækket sig ind med regler
der kan tolkes som man har lyst til! Der kan jo diskuteres til hudløs-
hed om noget er en langsom eller hurtig udsivning IMHO.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Jan Boegh

Dato : 21-04-01 18:43

"Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote in message

> Ja og så har forsikiringsselskabet jo igen dækket sig ind med regler
> der kan tolkes som man har lyst til! Der kan jo diskuteres til hudløs-
> hed om noget er en langsom eller hurtig udsivning IMHO.

men når man nu ved det, vil lansom udsivning nok ikke forekomme

mvh
Jan

Fra : Madsen

Dato : 21-04-01 19:18

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> skrev:

> men når man nu ved det, vil lansom udsivning nok ikke forekomme

Nej det må man jo sørge for ikke sker ;)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 21-04-01 23:02

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> wrote in message
> "Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote in message

> men når man nu ved det, vil lansom udsivning nok ikke forekomme

hehe

Fra : Ethly Nielsen

Dato : 15-04-01 09:22

Sort uheld. Jeg håber, du får en god påske alligevel.

MVH Ethly

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 19-04-01 17:15

Hej.
Det var da godt at det ikke var en større spræk........ Føler med dig, og
håber ikke oprydnigsarbejdet tager for lang tid.
Hilsen Ditte