T68i og email + Telmore
Fra : Thomas Dahl Pedersen

Dato : 27-10-03 23:51

Hejsa.

Jeg har en T68i og et Telmore-abonnement og jeg vil gerne kunne checke min
email, der ligger på en pop3-server.
Jeg kan fint oprette min emailkonto på telefonen, men jeg skal jo også have
oprettet en "data-konto". Hvor finder jeg oplysninger om dette? Jeg kan
ikke finde noget brugbart på Telmores hjemmeside.

Thomas

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 28-10-03 00:15

On Mon, 27 Oct 2003 23:51:16 +0100, Thomas Dahl Pedersen
<news@thomasdahlREMOVETHIS.dk> wrote:

> [...]
>oprettet en "data-konto". Hvor finder jeg oplysninger om dette? Jeg kan
>ikke finde noget brugbart på Telmores hjemmeside.

Jeg fik først min til at virke da jeg fik gprs

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Thomas Dahl Pedersen

Dato : 28-10-03 00:27

> Jeg fik først min til at virke da jeg fik gprs

Hmm. På Telmores hjemmeside fremgår det at man kan lave dataopkald uden
GPRS. Nogen det er lykkedes for?

Thomas

Fra : Fischer

Dato : 28-10-03 06:45

> Hmm. På Telmores hjemmeside fremgår det at man kan
> lave dataopkald uden GPRS. Nogen det er lykkedes for?

Det kan du sagtens.
Men du skal have et internet-abonnement der tillader opkald fra en
mobiltelefon.
Det er som sådan ikke noget din mobil-operatør skal levere til dig.

Men du kan prøve at oprette et data-opkald til nummer: 26265555
Blank brugernavn og password. Din SMTP-server skal sættes til:
mail.orangenet.dk

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 28-10-03 08:00

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Men du kan prøve at oprette et data-opkald til nummer: 26265555
> Blank brugernavn og password. Din SMTP-server skal sættes til:
> mail.orangenet.dk

Understøtter ovenstående indvalgsnummer HSCSD?

Claus

Fra : Thomas Dahl Pedersen

Dato : 28-10-03 09:37

> Det kan du sagtens.
> Men du skal have et internet-abonnement der tillader opkald fra en
> mobiltelefon.

Det har jeg ikke.

> Det er som sådan ikke noget din mobil-operatør skal levere til dig.

Æv. Jeg troede Telmore havde dette som en service for deres kunder.

> Men du kan prøve at oprette et data-opkald til nummer: 26265555
> Blank brugernavn og password. Din SMTP-server skal sættes til:
> mail.orangenet.dk

Tilbyder Orange gratis internetopkobling?

Thomas

Fra : Fischer

Dato : 28-10-03 10:32

> Tilbyder Orange gratis internetopkobling?

Det er egentlig vist et Wap nummer. Og Wap-numre tillader normalt ikke
adgang til de porte man bruger til POP3 og SMTP.
Men Oranges gør af en eller anden grund?

*Fischer

Fra : Jens

Dato : 28-10-03 08:31

> Hmm. På Telmores hjemmeside fremgår det at man kan lave dataopkald uden
> GPRS. Nogen det er lykkedes for?

Du skal da se at få oprettet gprs - det er i mine øjne det eneste rigtige
til formålet ,-))

Jens

Fra : Thomas Dahl Pedersen

Dato : 28-10-03 09:37

> Du skal da se at få oprettet gprs - det er i mine øjne det eneste rigtige
> til formålet ,-))

I første omgang vil jeg bare lege lidt med det for at se hvor brugbart det
er i praksis.

Thomas

Fra : Jens

Dato : 28-10-03 10:26

> I første omgang vil jeg bare lege lidt med det for at se hvor brugbart det
> er i praksis.

Med gprs-oprettelse får du den manglende smtp-server for udgående post med i
købet, og kan hente dine headere for en slik. Min erfaring er, at når du
kører e-mails via gprs, så ligger de fleste konteringer på nogle få øre,
mens e-mail via dial-in dataforbindelse, hvor opkalds- og minuttaksten
tæller, nemt løber op i et par kroner bare for at logge på og hente sine
headere. Desuden betaler du for "spildtid", når du læser og udvælger dine
headere for download, mens gprs er gratis når den står åben uden
dataaktivitet - du betaler kun for uploaded/downloaded datamængde. Typisk
ligger mine gprs-afregninger på mellem 4 og 58 øre dagligt, når jeg bare
henter en håndfuld headere og en enkelt e-mail i ny og næ. I de seneste dage
har jeg en enkelt dag på kr. 27,- men det var også 1½ times surftur ....
ville jo have kostet ca. kr. (0,25 + 90 * 0,89) ~ kr. 80,- med dail-in -
eller en stresset hverdag, for at holde on-line-tiden nede. Og så går det
ovenikøbet lidt hurtigere med gprs ,-))

Har du ikke allerede adgang til gprs, så synes jeg, at de kr. 99,- i
oprettelse ved Telmore vil være en god investering, så du kan få det fulde
udbytte af din T68i.

Jens