hjælp min nokia 6210 dør ved tastetryk
Fra : kirsten

Dato : 27-10-03 15:45

hej alle jeg har et problem med min gamle nokia 6210 efter at have tændt den
dør den ved første tastetryk ,er der nogen der ved hvad det kan skyldes, om
om det evt vil være muligt selv at fikse det hvis man åbner den (hvis jeg
ellers kan finde nogle torx bits så små ).
håber der er nogle der kan hjællpe.
venlig hilsen kirsten

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 27-10-03 16:47

"kirsten" wrote in message
> [...]
> om det evt vil være muligt selv at fikse det hvis man åbner den (hvis jeg
> ellers kan finde nogle torx bits så små ).

Om du selv kan fikse den aner jeg ikke, men prøv at åbne og se om det bare
er pga en løs forbindelse et eller andet sted til batteriet.... Du skal
bruge en torx 6....

Hygge...
Daniel

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 31-10-03 00:47

"Daniel Alstrup" <4junk@FJERNc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> er pga en løs forbindelse et eller andet sted til batteriet.... Du skal

Nogle gange kan det også være en god idé at rense batterikontakterne men LAD
VÆRE MED AT KORTSLUTTE DET.
Det er en dum idé. SKrab hårdt med en spids eller skarp genstand på
batteriets kontaktpoler og kun på een pol af gangen.
Du kan også forsøge dig med fint smegellærred som du sliver lidt på
batterikontakterne med.
Hvis det ikke hjælper skal mobilen sansynligvis skilles ad og en
løsforbindelse skal findes og efterloddes.

Steven

--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.

Fra : John

Dato : 31-10-03 18:45

"kirsten" <donner@b2mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om det evt vil være muligt selv at fikse det hvis man åbner den (hvis jeg
> ellers kan finde nogle torx bits så små ).

Har selv haft samme problem. Det er typisk fordi der er kommet støv ind i
telefonen, og fordi batteriet sidder så løst, at man skulle tro Nokia
udviklede telefonen under deres årlige julefrokost.

Jeg løst problemet ved at lægge et stykke pap mellem selve telefonen og
batteriet, så det sidder stramt. Siden har den ikke gjort det.

Mvh

John