Motorolas markedsføring
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-10-03 18:59

Kun i få og korte perioder i tidens løb har man set annoncer og reklamer
fra Motorola og for deres (danske) forgænger Storno.

Men denne gang forekommer det mig at være meget længe siden Motoralas
produkter har været omtalt og tilbudt fx i de mange tryksager der klasker ind
ad ens dør hver uge - fra TDC, Sonofon, Fona, Merlin osv. osv.

Ved I hvorfor verdensfirmaet kører så lav profil for tiden? Er der forhandlerne
der ikke synes de tjener nok? Er selskabet simpelthen ved at dreje nøglen
om i Danmark?

--
Forbindtligst:
Jørgen www.emiGrandt.dk - hjemmeside om Storno Radiotelefoner o.m.a.

Fra : Devast8or

Dato : 25-10-03 22:38

Jørgen Grandt wrote:
> [...]
>
> Ved I hvorfor verdensfirmaet kører så lav profil for tiden? Er der
> forhandlerne der ikke synes de tjener nok? Er selskabet simpelthen

Da jeg læste havde vi en lærer der tidligere havde arbejdet meget med radio
og elektronik, og han fortalte på et tidspunkt at mobiltelefoner egentlig
ikke var nogen superforretning for Motorola, og at det absolut ikke var der
de lavede de store penge, men derimod på microchips.

Det kan være (noget af) grunden til at de holder lav profil. Men jeg ved det
selvfølgelig ikke.

Devast8or

Fra : EB

Dato : 25-10-03 23:33

Hej,

Jeg tror også forklaringen ligger et andet sted. Da Motorola startede med
mobiltelefoner var det de amerikanske systemer der havde deres største
prioritet. Da de gik ind i GSM så var Danmark sådan et lille marked man ikke
satsede stort på. England er/har været et stort marked for dem.

Egentlig er det ærgerligt for Motorola har været tidligt på banen med mange
ting. Deres Timeport model indehold(t/er) diktafon. Det har Nokia ikke haft
i deres "business" mobiler i mange år. De var de første med Triband osv. De
har måske ikke det smarteste menusystem og var heller ikke de første med
billedbeskeder(og hvad så). Men de har lavet nogen ufattelig gode telefoner.

At der så ikke produceres Motorola i Danmark men i England og vidst nok
Tyskland fremmer det heller ikke. Desværre!!!

Så det er nok også en del af forklaringen.

MvH

Fra : ASC

Dato : 27-10-03 14:32

Jørgen Grandt <UnstableBut@OnCable.dk> wrote in article
<bnedom$4qg$1@sunsite.dk>...
> [...]
forhandlerne
> der ikke synes de tjener nok? Er selskabet simpelthen ved at dreje nøglen

Uden at vide det med bestemthed, så kunne det jo også være fordi deres
produkter simpelthen ikke "passer" til det danske marked? En anden
forklaring kunne være deres forretningsmetoder, eksempelvis hvis man har en
markedsandel på 5% men forlanger, at der skal placeres minimumsordre, som
vil svare til en markedsandel på 20%. En andel forklaring kunne være, at
man ikke vil tilpasse telefonerne til det danske marked, med mindre der
bestilles oplag på 50-100.000 stk. ad gangen.

Det er ikke sikkert, at det er de rigtige forklaringer - men det kunne
måske være.......

mvh
ASC

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-03 15:08

> Ved I hvorfor verdensfirmaet kører så lav profil for tiden? Er der
forhandlerne
> der ikke synes de tjener nok? Er selskabet simpelthen ved at dreje nøglen
> om i Danmark?

Jeg tror næppe de er ved at dreje nøglen om, men Motorola er jo ikke så
store i Danmark og mon ikke der er en sammenhæng mellem markedsandel og
markedsføringskroner!?

Men jeg husker da kampagner i toge, på busser, på TV mm for C350 og T720(i)!

Det jo faktisk også de eneste modeller Motorola har til det danske marked!

Helmut Lotti

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-10-03 20:54

"Helmut Lotti" <HelmutL(SnabelA)ofir(Prik)dk> wrote in

> Men jeg husker da kampagner i toge, på busser, på TV mm for C350
> og T720(i)!
>
> Det jo faktisk også de eneste modeller Motorola har til det
> danske marked!

Der har da være flere andre motorola telefoner i DK, Mobilix havde i
sin tid en CD930 i et af deres Mayday kit.

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 27-10-03 21:35

Henrik Stidsen skrev:

> "Helmut Lotti" <HelmutL(SnabelA)ofir(Prik)dk> wrote

> Der har da være flere andre motorola telefoner i DK, Mobilix havde i
> sin tid en CD930 i et af deres Mayday kit.

Ja, selv bruger jeg da stadig en T191-model, og tidligere har jeg haft bl.a. en
Flair-etellerandet-model.

--
Jørgen Grandt

Fra : JMo.

Dato : 27-10-03 22:22

Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> wrote in

> "Helmut Lotti" <HelmutL(SnabelA)ofir(Prik)dk> wrote in

> Der har da være flere andre motorola telefoner i DK, Mobilix havde i
> sin tid en CD930 i et af deres Mayday kit.

Det er da vidst også ved at være et par dage siden at de var på markedet.
Hvad Helmut Lotti nok mener, er de telefoner der pt. udbydes.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-10-03 01:18

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> wrote in

> Det er da vidst også ved at være et par dage siden at de var på
> markedet. Hvad Helmut Lotti nok mener, er de telefoner der pt.
> udbydes.

Så kan jeg bedre få det til at passe for Motorola har da haft mange
forskellige på markedet - men det er rigtig nok længe siden man
rigtig har hørt noget fra dem.

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-03 12:31

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> skrev i en meddelelse
> Det er da vidst også ved at være et par dage siden at de var på markedet.
> Hvad Helmut Lotti nok mener, er de telefoner der pt. udbydes.

My point exactly!

Helmut Lotti

Fra : Kurt Brixen

Dato : 28-10-03 06:38

On Sat, 25 Oct 2003 19:59:15 +0200, "Jørgen Grandt" <UnstableBut@OnCable.dk>
wrote:

>Ved I hvorfor verdensfirmaet kører så lav profil for tiden? Er der forhandlerne
>der ikke synes de tjener nok? Er selskabet simpelthen ved at dreje nøglen
>om i Danmark?

I går hørte jeg hos en forhandler at Motorola kun satser på G3 nu.

Kurt Brixen