SMS pr modem
Fra : Leif Neland

Dato : 25-10-03 10:38

Kan man sende sms pr modem, altså uden en mobil?

Leif

Fra : Ivan G

Dato : 25-10-03 12:01

Ja da.....mange steder på nettet kan du sende sms´er. Stort set alle
teleselskaber har sådan en tjeneste. Dog er alle ikke gratis.

Den fede : http://www.coolsms.dk
Den gratis: http://mailkalender.tdcmobil.dk/my/servlet/my?U1=200

Den gratis er dog også ganske udemærket(fed detalje er online
adresse/tlf-kartotek), men man er begrænset til max. 10 sms´er pr. dag.

Ivan G

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 25-10-03 12:44

> Ja da.....mange steder på nettet kan du sende sms´er. Stort set alle
> teleselskaber har sådan en tjeneste. Dog er alle ikke gratis.

Tror måske ikke helt det var svar på spørgsmålet...
Mener du om du kan bruge modemet med et opkaldsprogram som så sender SMS'en
direkte, ligesom man i princippet gør med mobiltelefoner?
Jeg tror ikke man kan, for så vidt jeg ved er der ikke SMS takster på
fastnet telefoni *LOL* Men det kunne da være spændende at høre fra andre om
de har kendskab til det?

/ Jonas

Fra : Cox

Dato : 25-10-03 13:35

On Sat, 25 Oct 2003 13:43:37 +0200, Jonas M. Nielsen wrote:

> [...]
> Jeg tror ikke man kan, for så vidt jeg ved er der ikke SMS takster på
> fastnet telefoni *LOL* Men det kunne da være spændende at høre fra andre om

Det har kunne lade sig gøre med programmer som disse:

http://www.notepager.com/software.htm
http://www.gsmsoft.nu/html/engindex.html

Om det stadig virker skal jeg ikke kunne sige, det er længe siden jeg sidst
har set et modem

Man bør dog huske at de fleste fastnetoperatører tager 25 øre i
opkaldsafgift + minutpris, så hvis man bare sender en enkelt sms bliver det
rent faktisk dyrere end at sende pr. mobil hos f.eks. Telmore. Mener også
at TDC har ændret deres dial-in nummer til et 90-nummer, så man bør nok
undersøge prisen inden man går igang.

TC

Fra : Peter Anskjær

Dato : 25-10-03 14:42

"Jonas M. Nielsen" <dream@on.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg tror ikke man kan, for så vidt jeg ved er der ikke SMS takster på
> fastnet telefoni *LOL* Men det kunne da være spændende at høre fra andre

Jeg er ikke klar over om man kan sende via modem, men jeg har da set flere
trådløse telefoner hvor de reklamerer med at de kan sende sms'er.
Så man må jo kunne gøre det på en eller anden måde via fastnet.

Mvh
Peter

Fra : Soyo

Dato : 28-10-03 22:54

"Peter Anskjær" <m@ybe.not> wrote in

> [...]
> flere trådløse telefoner hvor de reklamerer med at de kan sende
> sms'er. Så man må jo kunne gøre det på en eller anden måde via

Det er falsk reklame. Det kræver nemlig at tlf centralen understøtter
det, og det er der ikke nogen danske centraler der gør (endnu).

Mvh
Oliver

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-10-03 00:32

Soyo skrev:

>Det er falsk reklame. Det kræver nemlig at tlf centralen understøtter
>det, og det er der ikke nogen danske centraler der gør (endnu).

Jeg har kun set Siemens har lavet telefoner der kan det, og der har
(hvor jeg har set det annonceret) altid været en stjernetekst der
enten fortæller, at det pt. ikke fungerer i Danmark, eller
"SMS-funktionen kræver udbyderen understøtter det".

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
Nu kan du selv låse ALLE Motorola- og Nokiatelefoner op!

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-10-03 09:44

Ivan G wrote:

> man er begrænset til max. 10 sms´er pr.