Kalenderfunktion
Fra : K.Rasmussen

Dato : 24-10-03 08:01

Hej!

erfaringer modtages gerne med kalenderfunktionen, jeg har kigget på t610,
eller måske vente på nokia 6600, jeg skal bruge den til sync. med outlook.

mvh.Klaus

Fra : Jacob Andersen

Dato : 24-10-03 09:51

"K.Rasmussen" <hr.klaus@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller måske vente på nokia 6600, jeg skal bruge den til sync. med outlook.

Ret beset har jeg aldrig prøvet kalenderen i t610, men SE's kalendere plejer
at være gode.

/Jacob

Fra : BorreBoy

Dato : 24-10-03 11:52

"Jacob Andersen" <duk@glem.det> skrev i en meddelelse
> "K.Rasmussen" <hr.klaus@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ret beset har jeg aldrig prøvet kalenderen i t610, men SE's kalendere
plejer
> at være gode.

Jeg synes den fungerer rigtig godt i T610, og den synkroniserer let og
elegant med Outlook.

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 24-10-03 21:47

"BorreBoy" <borreYYY@lucasfilm.dk> skrev i melding

> [...]
> outlook.

> plejer
>
> Jeg synes den fungerer rigtig godt i T610, og den synkroniserer let og

Sonyericsson har en av de beste kalenderne som finnes i vanlige
mobiltelefoner.

Man kan synke avtaler, oppgaver og kontakter. Man kan sette opp hvordan
synkingen skal skje. Jeg har f.eks laget en undermappe i Kontakter (i
Outlook), som jeg kaller Kontakter_mobil. Der legger jeg kun inn de
kontakter som er relevante når jeg er på farten. Så kan man sette opp
synkroniseringen til å synkronisere denne mappen.

Synkeprogrammet kan også settes opp til å velge hvor langt frem eller
tilbake i tid (i uker) synkingen skal omfatte. Dermed slipper man å ha en
masse gamle kalenderoppføringer på telefonen.

Kalenderen viser dag- uke eller måned. Man kan bla mellom uke, måned eller
år ved å bruke nummertastene.

Oppgavene vises etter avtaler i dagsvisning. Dette letter oversikten.

Kalenderen kan settes opp til å varsle selv om telefonen er avslått.

Man kan sette opp hvilken dag uken skal starte med.

Man kan sette opp om man vil ha vist 5- eller 7-dagers uke.

Man kan velge om man vil skifte profil når f.eks et møte starter. Etter
møtet går jeg ut fra at profilen tilbakestilles.

Man kan sende avtaler, hele uker eller måneder via IR eller BT.

Selvfølgelig kan man redigere, flytte, kopiere, slette eller sende
oppføringer. Man kan også enkelt slette alle oppføringer.

MERK! Jeg har hatt Nokia 3650, som bruker Symbian, eller Nokias
operativsystem 6. Kalenderen i 3650 er god, men kommer ikke opp mot T610. Om
kalenderen på Nokia 6600 kommer til å være lik eller bedre enn 3650, vites
ikke, men 6610 har en oppgradert versjon av Symbian i forhold til 3650. Er
du heldig kan du laste ned brukerhåndboken til 6600 fra nokias supportsider.
Joda, nå er den kommet, ser jeg! Lest den ned her:
http://www.nokia.com/nokia/0,,42280,00.html
Da kan du jo bla i den (krever Adobe Acrobat), og se hva kalenderen kan og
ikke kan.

Håper dette er til litt hjelp.

Se tester av T610 på f.eks:

http://www.mobil.se/tester/visa.asp?sid=2&id=498&cat=2
http://www.mobile-review.com/review/sonyericsson-t610-en.shtml
http://www.mobileburn.com/review.jsp?Id=391
http://www.itavisen.no/art/1301359.html
http://www.mobiledia.com/reviews/sonyericsson/t610/page1.html
http://www.howardchui.com/modules.php?name=Sections&sop=viewarticle&artid=136
http://www.infosync.no/no/reviews/n/565.html

Så er det bare å si: God lesning!

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 24-10-03 21:55

> [...]
> eller måske vente på nokia 6600, jeg skal bruge den til sync. med outlook.

Hvis hovedformålet er en fed kalender skulle man da mene at P800 (evt. P900)
var den rigtige SE, mere end 610?
Mvh
Anders O, der er mere end lunken på en P900