Siemenss55
Fra : Kristian Witt

Dato : 23-10-03 21:34

Hej Gruppe

Jeg har lige erhvervet mig en ny S55 og har lidt problemer med opsætning af
WAP og GPRS. Hvordan ved jeg det fungere og kan man sende billedbeskeder til
sin mobil fra en side på nettet... Altså gratis selvføgelig, for at teste
det??

Fra : Knud Berggreen

Dato : 24-10-03 19:47

On Thu, 23 Oct 2003 22:33:48 +0200, "Kristian Witt"
<wwwitt@get2net.dk> wrote:

> [...]
>sin mobil fra en side på nettet... Altså gratis selvføgelig, for at teste

Gratis er det nok ikke...
Men du kan da bare wappe ind på en wapside og hvis du har
valgt at benytte gprs til wappen så er det nok sat rigtigt
op.
Mht MMS, så skal det aktiveres hvis du har et TDC-abonnement
og vil kunne modtage MMS. Hvordan det er hos andre udbydere
kan jeg ikke sige noget om.

/Knud

Fra : Claus Andersen

Dato : 25-10-03 09:57

Hej Kirsten

Til opsætning af GPRS kan du på f. eks få en gratis opsætning på TDC
hjemmeside. Ellers få en af din teleudbyder. (hvilket teleselvskab har du??)

For at benytte MMS på Siemens S55 skal du lave en manuel opsætning af MMS på
din mobiltelefon, følg guiden her under:
Tryk "Menu"
Med joysticket vælges "Beskeder". Tryk på "Vælg"
Gå til "Besked-opsæt". og tryk på "Vælg"
Gå til "MMS" og tryk på "Vælg"
Stil cursoren på et tomt felt og tryk på "Indstillinger"

Feltet "Omdøb" "high lightes" med joysticket. Tryk på "Vælg"
Under "Navn" indtastes "Mobil MMS"
Når du har indtastet navnet trykkes på højrepil på joysticket og herefter på
"OK"
Tryk på "Indstill.". Gå til "Redigér indst." og tryk på "Vælg"
Med joysticket vælges "Udløbstid". Tryk på "Vælg"

Med joysticket vælges "Maksimalt". Tryk på "Aktivér"
Tryk én gang på joystickets venstrepil
Med joysticket vælges "Standardprio.". Tryk på "Vælg"
Tryk på "Redigér"
Med joysticket vælges "Normal". Tryk på "Vælg" og herefter på "OK"

Med joysticket vælges "Afspilningstid". Tryk på "Vælg"
Indtast f.eks. så der står "010.0" sekunder og tryk på "OK"
Med joysticket vælges "Modtagelse". Tryk på "Vælg"
Tryk på "Redigér"
Med joysticket vælges "Eget net aut.". Tryk på "Vælg" og herefter på "OK"

Med joysticket vælges "MMS relaysrv.". Tryk på "Vælg"
Indtast så strengen ser sådan ud http://192.168.241.114:8002 og tryk på "OK"
Med joysticket vælges "IP-indstillinger". Tryk på "Vælg"
Under IP-adresse indtast "194.182.251.015"
Med joysticket vælges "IP-port"

Under IP-port indtastes "9201" og tryk på "OK"
Med joysticket vælges "Conn. profile". Tryk på "Vælg"
Med joysticket vælges "MMS GPRS" og tryk på "Redigér"
Under Udbyder vælges igen "MMS GPRS". Tryk på "Indstillinger"
Med joysticket vælges "Redigér indst.". Tryk på "Vælg"

Følgende besked vises "Ændring kan påvirke programmet. Fortsæt". Tryk på
"Ja"
Med joysticket vælges "GPRS-data". Tryk på "Redigér"
Under feltet "APN" indtastes "mms"
Feltet under "Bruger" skal være tomt. Tøm eventuelt med "Slet"
Feltet under "Adgangskode" skal være tomt. Tøm eventuelt med "Slet"

Tryk nu på "Gem"

> Tryk læg på indtil du er under menuen hvor du valgte "MMS GPRS" og tryk
AKTIVER (VIGTIGT)

Tryk på "læg på" indtil du står i startbilledet

Mig bekendt er der ingen hjemmeside hvor du gratis kan afprøve MMS, så du må
vist bare betale den smule det koster.

God fornøjelse

Claus

Fra : Claus Andersen

Dato : 25-10-03 10:01

Undskyld Kristian jeg kom til at skrive Kirsten

Fra : Kristian Witt

Dato : 26-10-03 21:03

Jatak... Det lagde jeg mærke til...

Tak for hjælpen, men jeg har også kigget på telmores hjemmeside og fået
samme besked... Problemet er bare, at når man skal vælge forb. profil, har
jeg ikke en, der hedder MMS GPRS... Har man lavet den tidligere eller
hvordan foregår det??? Jeg lavede selv en profil, der hed det, men jeg ved
ikke om det så virker... Kan du hjælpe mig med det??

Kristian (ikke Kirsten)

Fra : Claus Andersen

Dato : 31-10-03 08:32

Hej Kristian

Undskyld mine lange svar tider, jeg er ikke meget hjemme i øjeblikket
(fanges bedst i weekenden).

Hvis der ikke i forvejen står MMS GPRS finder du bare en "tom" og opretter
(omdøber) den.....

Efter oprettelsen (omdøbingen) fortsætter du som beskrevet tidligere, men
gentaget her:

> [...]

AKTIVER (VIGTIGT)

Tryk på "læg på" indtil du står i startbilledet

Hilsen