********** Telmore stiller urimeligt krav ~
Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 21-10-03 23:01

Hermed kopi af korrespondance med Telmore i.f.m. flytning. Telmore
accepterer ikke skriftlig flyttemelding.

Det giver virkelig stof til eftertanke.

-------------------------
Tak for oplysningen.

Indtil jeg får følgende materiale
1 kopi af anmeldelsen til og korrespondancen med Datatilsynet, hvori
bl.a. formålet med registreringen af CPR-numrene, hvilke øvrige
oplysninger der registreres, om oplysningerne vidergives til andre,
sletningskriterier m.v. fremgår, samt
2 kopi af de interne sikkerhedsprocedurer (som Datatilsynet har
godkendt) samt
3 navn og adresse på samtlige medarbejdere hos Telmore, der har adgang
til disse følsomme oplysninger,

er jeg også i min gode ret til ikke at ville oplyse mit CPR-nr. Da jeg
blev kunde på et tidspunkt, var der ikke krav om oplysning af
CPR-nummer og jeg havde valgt et andet teleselskab, hvis det krav var
blevet stillet ved oprettelsen.

Kopi af denne korrespondance er lagt ud på dk.teknik.telefoni.mobil
til skræk og advarsel for alle andre mobiltelefonikunder.

Med venlig hilsen

Flemming Thor Hansen
xxxx
Fra : Fischer

Dato : 22-10-03 05:54

<snip en hel masse>

Personligt rager det mig, at skulle give et firma som Telmore mit
CPR-nummer.
At du har et helt andet og mere følsomt forhold til dit CPR-nummer, er du
selvfølgelig i din gode ret til at have. Men det må generelt give dig en
masse besværligheder her i år 2003.

Telmore har ændret deres procedurer og kræver nu CPR-nummer ved oprettelse
af nummer / ændringe af personlige data.
Jeg er ret overbevist om at Telmore er i deres gode ret til dette, og rent
juridisk har en god sag.

Dine modkrav med bl.a. navne og adresser på Telmore medarbejdere er IMHO ret
fjollede, og jeg tror personligt ikke at det hos Telmore vil afføde mere end
en let rysten på hovedet.

Du er forpligtet til at ændre din adresse når du flytter, og hvis du ikke
gør, er Telmore i deres gode ret til at opsige aftalen med dig. Så hvis du
ikke ønsker at opgive dit CPR-nummer, ser jeg ikke andre udveje for dig end
at pakke dine sydfrugter og flytte dine numre til et andet selskab der ikke
kræver at du oplyser dit CPR.
Dette vil i øvrigt nok bliver svært at finde - selv ved oprettelse af et
Mixit Kontant taletidsnummer kræver TDC at man oplyser CPR.

--
*Fischer
Apropos adresser, så har ham her vist heller ikke ønsket at opgive sin:

Fra : TBC

Dato : 22-10-03 09:56

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dette vil i øvrigt nok bliver svært at finde - selv ved oprettelse af et
> Mixit Kontant taletidsnummer kræver TDC at man oplyser CPR.

Jeg er pt. også Telmore kunde, men kommer lige fra www.tele2mobilonline.dk
hvor jeg har oprettet den konto der skal afløse min Telmore konto, ikke
fordi jeg har noget CPR problem, men udelukkende på grund af prisforskellen
og at Telmore er begyndt at sløve gevaldigt af på den i den henseende på det
seneste.

Ved den nyoprettelse jeg lige har fortaget skulle man ikke opgive sit CPR
nummer, kun sin fødselsdato (dd/mm/åå), så det kan såmænd endnu lade sig
gøre at komme uden om CPR oplysning ved nyoprettelse af billige Internet
taletidsløsninger.

TBC

Fra : Fischer

Dato : 22-10-03 10:10

> [...]
> nummer, kun sin fødselsdato (dd/mm/åå), så det kan såmænd endnu lade sig
> gøre at komme uden om CPR oplysning ved nyoprettelse af billige Internet

OK, så må det jo lige være løsningen for Flemming.

*Fischer

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 22-10-03 18:06

Hej

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

> [...]

>nummer, kun sin fødselsdato (dd/mm/åå), så det kan såmænd endnu lade sig
>gøre at komme uden om CPR oplysning ved nyoprettelse af billige Internet

Det samme kan man hos Sonofon's "Selvhenter" - Dér kræves heller ikke
oplysninger om CPR.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : TBC

Dato : 22-10-03 19:31

On Wed, 22 Oct 2003 19:06:04 +0200, Ole Rasmussen
<newsgroup@FJERN.melby-online.dk> wrote:

>Det samme kan man hos Sonofon's "Selvhenter" - Dér kræves heller ikke
>oplysninger om CPR.

Ok, men persomligt skiftede jeg til tele2mobilonline grundet bedre
pris end hvor jeg kom fra, ikke modvilje mod at skulle opgive CPR
nummer. Og selvhenter har nøjagtig samme pris som Telmore som jeg kom
fra.

TBC

Fra : Søren

Dato : 22-10-03 12:42

> Dette vil i øvrigt nok bliver svært at finde - selv ved oprettelse af et
> Mixit Kontant taletidsnummer kræver TDC at man oplyser CPR.

Ja men de kræver ikke at man accepterer at de gemmer ens CPR nummer.
Når de ikke gør det må de rent juridisk ikke gemme CPR nummeret. Det skal
man give tilsagn til at de må.
Telmore kræver at få lov til at gemme ens CPR nummer. Hvorfor gør de det ?

/Søren

Fra : BG

Dato : 22-10-03 21:14

On Wed, 22 Oct 2003 06:53:35 +0200, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

-< snip >-

> [...]

>at pakke dine sydfrugter og flytte dine numre til et andet selskab der ikke

Jeg har ikke noget danskt CPR for di jeg er svensk og bor i Sverige.
Jeg er en af de förste kundene i Telmore og jeg kan ikke skifte min
adresse. Der er også jeg mer jeg ikke kan skifte i med mit konto på
Telmore.

Börje, fra Sverige (undskyld sprofejle)

====================================== phone pages
http://osbymikro.tk
====================================== free sms
http://2sms.tk
====================================== mail address
info@osbymikro.tk.remove_th.is

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-03 08:43

> Hermed kopi af korrespondance med Telmore i.f.m. flytning. Telmore
> accepterer ikke skriftlig flyttemelding.

Gør du ikke lidt meget ud af det? Du kan jo efterhånden ikke være medlem af
noget i 2003 uden dit CPR-nr, og du kan da ihvertfald hurtigt få problemer
med det offentlige mm. hvis ikke du vil oplyse dit CPR-nr.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Mr.Unlock

Dato : 22-10-03 08:47

Du er KUN ifølge dansk lovgivning pligtig til at opgive dit cpr nummer til
OFFENTLIGE instanser, ikke til teleselskaber eller andre der sælger det til
udenforstående, ihvertfald IKKE til TELMORE, anmeld dem til registertilsynet
og forlang at de omgående sletter det i deres database og tilsender dig en
kvittering på at de ikke opbevarer det mere.
Esben

Fra : Fischer

Dato : 22-10-03 09:18

> [...]
> og forlang at de omgående sletter det i deres database og tilsender dig en
> kvittering på at de ikke opbevarer det mere.

Jeg tvivler på at dette kan være rigtigt, og vil gerne høre jura-gruppen om
dette.

FUT: dk.videnskab.jura

*Fischer

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 22-10-03 09:07

> Gør du ikke lidt meget ud af det?

Om Flemming gør lidt meget ud af det. Nææ, det mener jeg nu heller ikke at
han gør. Hos alt for mange firmaer, er der kommet den meget underlige
holdning, at "kunden" bare skal opgive sit cprnr, for det *skal* de bare.

Mange virksomheder, har opbygget deres systemer/databaser, på den måde, at
kundens "CPR" nr, fungere som "Nøglen" i deres system. En nøgle, som kun kan
være der en gang. Derved er det nemt for virksomheden at, at samle alle
oplysninger omkring en person. Men hvorfor benytter virksomheder sig ikke
bare at et unikt tal i stedet for, et såkaldt kundenumre. Fordi at det er
nemt og bekvemt, at bruger CPR.nr

Du kan jo efterhånden ikke være medlem af
> noget i 2003 uden dit CPR-nr, og du kan da ihvertfald hurtigt få problemer
> med det offentlige mm. hvis ikke du vil oplyse dit CPR-nr.

De eneste som har krav på at få oplyst cpr nr. er offentlige virksomheder,
og virksomheder der har indberetningspligt til myndighederen (blandt andet
banker, forsikringsselskaber)

Og spørgsmålet er så. Har Tilmore indberetningspligt til myndighederen, og
med hvad. Det må Frank fra Tilmore jo kunne svare på.

Bach

Fra : Søren

Dato : 22-10-03 12:31

> [...]
> bare at et unikt tal i stedet for, et såkaldt kundenumre. Fordi at det er
Det må man da ikke håbe for de firmaer. Det er ikke lovligt.

Uddrag fra "lov om behandling af personoplysninger"
-------------
Offentlige myndigheder kan behandle oplysninger om personnummer med henblik
på en entydig identifikation eller som journalnummer.
Stk. 2. Private må behandle oplysninger om personnummer, når

1) det følger af lov eller bestemmelser fastsat i henhold til lov,

2) den registrerede har givet sit udtrykkelige samtykke hertil eller

3) behandlingen alene finder sted til videnskabelige eller statistiske
formål, eller hvis der er tale om videregivelse af oplysninger om
personnummer, når videregivelsen er et naturligt led i den normale drift af
virksomheder m.v. af den pågældende art, og når videregivelsen er af
afgørende betydning for at sikre en entydig identifikation af den
registrerede eller videregivelsen kræves af en offentlig myndighed.

Stk. 3. Uanset bestemmelsen i stk. 2, nr. 3, må der ikke ske
offentliggørelse af personnummer uden udtrykkeligt samtykke.

-------------
Private firmaer må ikke bruge CPR nummer til entydigt at identificerer en
person...Sådanne firmaer skal meldes til politiet.

/Søren

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-10-03 20:57

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> wrote in

> De eneste som har krav på at få oplyst cpr nr. er offentlige
> virksomheder, og virksomheder der har indberetningspligt til
> myndighederen (blandt andet banker, forsikringsselskaber)

Og alle der skal udbetale løn til dig!

> Og spørgsmålet er så. Har Tilmore indberetningspligt til
> myndighederen, og med hvad. Det må Frank fra Tilmore jo kunne
> svare på.

Temmelig sikkert ingenting. De bruger det ene og alene til at
kontrollere din adresse med - det er dybt godnat.

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 25-10-03 05:38

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> wrote in message
> "Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> wrote in

> Og alle der skal udbetale løn til dig!

Og du mener ikke at arbejdsgiver ryger ind under "virksomheder (det er jo
der du arbejder) der har indberetningspligt til (skatte)myndigheder"??????

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-10-03 20:41

"*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk.NoSpam> wrote in

> Og du mener ikke at arbejdsgiver ryger ind under "virksomheder
> (det er jo der du arbejder) der har indberetningspligt til
> (skatte)myndigheder"?

Jo jo, det var sådan set bare en præcisering/fortsættelse af din
parentes fordi det netop var en anden "type" end dem du nævnte.
Du nævner banker og forsikringsselskaber. Det er virksomheder som man
køber en ydelse af. Din arbejdsgiver falder næppe ind i den kategori
så det var såmænd blot en oplysning.

> ?????

De blev til overs :)

Fra : TBC

Dato : 22-10-03 10:36

"Flemming Thor Hansen" <a4-fjerndette@c.dk> skrev i en meddelelse

Telmore angiver:
> Det er den enkelte kundes
> ansvar at rette sin adresse via sin personlige side.

I praksis betyder det dog næppe det store, fra og med få dage efter jeg
modtog mit SIM-kort og resten af min Telmore kundetid ud har min adresse
altid været opgivet og lydt som følger:

Adresse Hemmeligt

Postnr / By 0000 lige her

Fastnettelefonnr. 00000000

Senere lavede Telmore så mulighed for hemmligt/udeladt nummer, så det ikke
var nødvendigt, men selv derefter har jeg ikke ændret det. ....Og jeg har
aldrig haft nogle problemer.

Telmore har haft det de har haft "brug for", mit Telmore telefon nummer, min
email adresse, og ikke mindst mine indbetalinger

TBC

Fra : Johnny

Dato : 22-10-03 14:44

Flemming Thor Hansen wrote:

> Blablabla en masse klippet væk.

Du kan skifte til www.selvhenter.dk
De kræver ikke CPR nummer - kun datoen hvor du blev født uden de sidste
4 cifre i dit CPR nummer...

--
Mvh. Johnny
Telefoner:S/E T310, Siemens S55/M50

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers

Fra : Søren

Dato : 22-10-03 14:51

> Du kan skifte til www.selvhenter.dk
> De kræver ikke CPR nummer - kun datoen hvor du blev født uden de sidste
> 4 cifre i dit CPR nummer...

Populært kaldet en fødeslsdato.

Flemming spørger jo ikke om hvor man kan få et andet abonnement, men deler
en mailudveksling han har haft med Telmore vedrørende deres tvivlsomme krav
om CPRnummer ved flytning af adresse. Dette er krav de ikke kan gøre
gældende for os der tilmeldte og Telmore begyndte at afkræve CPRnummer. Jeg
er ihvertifald aldrig blevet varslet med de i abonnementsbetingelserne 14
dage om at jeg nu er underlagt et krav om CPRnummer, og jeg vil tro at det
samme er tilfældet for Flemming.

/Søren

Fra : Søren

Dato : 22-10-03 14:55

Jeg retter lige de værste stave/slå fejl selv okay ?
> Dette er krav de ikke kan gøre gældende for os der tilmeldte og Telmore
begyndte at afkræve CPRnummer.
Dette er et krav de ikke kan gøre gældende for os der tilmeldte os før
Telmore begyndte at afkræve CPRnummer.

Sorry *S

/Søren

Fra : Devast8or

Dato : 22-10-03 15:47

Søren wrote:

> Jeg er ihvertifald aldrig blevet varslet med de i
> abonnementsbetingelserne 14 dage om at jeg nu er underlagt et krav om
> CPRnummer,

Heller ikke her - og de får det heller ikke :)

Jeg mener at min kammerat fik dem til at slette det igen efter at han havde
skrevet sin nye adresse ind. Om de så har gemt det et sted han ikke kan se
er jo ikke til at vide, men når han logger ind viser den ikke hans CPR
nummer under hans oplysninger.

Devast8or

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 22-10-03 20:20

Telmore fandt en anden sagsbehandler og gav en uforbeholden
undskyldning og bad mig blot bekræfte, at det var korrekt at adressen
på de 4 telefonnumre skulle rettes.
Så det kan lade sig gøre - og jeg bliver så hos Telmore med alle 4
telefoner.

M.h.t. de kommentarer om, at man nærmest ikke kan leje en video i den
lokale videoforretning uden at opgive CPR nummer kan jeg sige, at det
kan man godt. Nogle private firmaer (fx banker) er forpligtet til at
indsamle CPR-nr, og der er der ingen vej uden om. Alle de andre må
undvære. Man kan sagtens klare sig, bare man undersøger sagen og
holder på sin ret.

Når jeg gør en del ud af det, er det fordi jeg arbejder i den
offentlige forvaltning, og omgås CPR-numre og ved hvor vildt strenge
krav Datatilsynet stiller til opbevaring af følsomme data.
Bare en lille ting, som en medarbejder, der glemmer at afhente en
udskift med cpr-nr. på i printeren i printerrummet, eller at
vedkommende en enkelt gang glemmer at rydde skrivebordet og låse
papirerne inde når vedkommende går hjem er en klar overtrædelse.

Og jeg tvivler på, at private firmaer (bankerne undtaget) opfylder
kravene til punkt og prikke, hvis Datatilsynet kiggede efter i
krogene. Der er simpelthen for mange faldgrupper.

Flemming Thor Hansen

______ __
/\__ _\ /\ \
\/_/\ \/ \ \ \___ ___ _ __
\ \ \ \ \ _ \ / __ \ /\ __\
\ \ \ \ \ \ \ \ /\ \_\ \ \ \ \/
\ \_\ \ \_\ \_\ \ \____/ \ \_\
\/_/ \/_/\/_/ \/___/ \/_/

Fjern "-fjerndette " fra e-mail adressen ved e-mail svar

Fra : Søren

Dato : 23-10-03 09:34

"Flemming Thor Hansen" <a4-fjerndette@c.dk> wrote in message
> [...]
> på de 4 telefonnumre skulle rettes.
> Så det kan lade sig gøre - og jeg bliver så hos Telmore med alle 4

Det var da rart at høre at Telmore er ved at komme til fornuft på dette
punkt (det var også på tide).
Nu mangler de bare at tilrette deres webside efter dette nye forhold.

/Søren

Fra : Søren

Dato : 23-10-03 10:03

> [...]
> på de 4 telefonnumre skulle rettes.
> Så det kan lade sig gøre - og jeg bliver så hos Telmore med alle 4

Men gav Telmore dig egentlig de oplysninger du bad om ?

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 24-10-03 19:43

"Søren" <soren@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> samt
> 3 navn og adresse på samtlige medarbejdere hos Telmore, der har adgang til

Nej, men hvis datatilsynet f.eks. henvender sig, får de uden videre disse
oplysninger.

Vi kunne ikke drømme at udlevere informationer, som navn, adresse eller
lign. hverken
på kunder eller ansatte. Men mener man vi overtræder vilkårerne fra
datatilsynet, bør
man rette henvendelse til dem.

Mvh

Frank

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 24-10-03 19:56

On Fri, 24 Oct 2003 20:43:07 +0200, "Telmore - Frank Rasmussen"
<fr@telmore.dk> wrote:
> [...]
>lign. hverken
>på kunder eller ansatte. Men mener man vi overtræder vilkårerne fra

Anmeldelserne hos Datatilsynet offentliggøres på deres hjemmeside.
Det kan så undre, at man ikke kan finde Temores, når man slår op i
fortegnelsen, når Telmore siger, at registeret er anmeldt i juli
måned!!!!!!!!!!!!
Men jeg vil nu bede Datatilsynet om en kopi af anmeldelsen -
selfølgelig kun af ren nysgerrighed og ikke fordi jeg kunne drømme om
at tvivle på Telmores udsagn.

Flemming Thor Hansen

______ __
/\__ _\ /\ \
\/_/\ \/ \ \ \___ ___ _ __
\ \ \ \ \ _ \ / __ \ /\ __\
\ \ \ \ \ \ \ \ /\ \_\ \ \ \ \/
\ \_\ \ \_\ \_\ \ \____/ \ \_\
\/_/ \/_/\/_/ \/___/ \/_/

Fjern "-fjerndette " fra e-mail adressen ved e-mail svar

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 24-10-03 22:51

> [...]
> Men jeg vil nu bede Datatilsynet om en kopi af anmeldelsen -
> selfølgelig kun af ren nysgerrighed og ikke fordi jeg kunne drømme om

Nu sidder jeg her, og kan ikke spørge ind i organisationen. Så med det
forbehold.

Hvorfra har du at vi skulle påstå vi har anmeldt noget til datatilsynet ?

Hvorfor mener du vi er anmeldelsepligtige ?

Jeg mener kun vi har sagt at vores opbevaring af de pågældende informationer
er godkendt af
datatilsynet. Men jeg skal gerne checke op på mandag, har du andre
informationer, vil jeg da
meget gerne orienteres om dem.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 31-10-03 18:15

On Fri, 24 Oct 2003 23:50:34 +0200, "Telmore - Frank Rasmussen"
<fr@telmore.dk> wrote:

>Nu sidder jeg her, og kan ikke spørge ind i organisationen. Så med det
>forbehold.
>
>Hvorfra har du at vi skulle påstå vi har anmeldt noget til datatilsynet ?

Det har jeg fået på mail som i øvrigt er angivet i mit oprindelige
indlæg, men gentages her i uddrag for at du ikke skal lede:

Fra : John

Dato : 31-10-03 18:50

"Flemming Thor Hansen" <a4-fjerndette@c.dk> skrev i en meddelelse

*SNIP*

> Så jeg vil kraftigt opfordre ledelsen hos Telmore til at få bragt tingene
> overensstemmelse med lovgivningen. Datatilsynet vil sikkert gerne være
> behjælpelige med lidt assistance.

*SNIP*

Så kan du jo passende få bragt din signatur i overensstemmelse med
"lovgivningen". www.usenet.dk vil sikkert gerne være

Fra : Søren

Dato : 03-11-03 09:39

> Så kan du jo passende få bragt din signatur i overensstemmelse med
> "lovgivningen". www.usenet.dk vil sikkert gerne være
> behjælpelige med lidt assistance

Så kunne du jo passende have futtet din post til dk.admin.netikette eller
dk.snak.mudderkastning, for herinde er du totalt OT med den posting.

/Søren

Fra : John

Dato : 04-11-03 01:40

> Så kunne du jo passende have futtet din post til dk.admin.netikette eller
> dk.snak.mudderkastning, for herinde er du totalt OT med den posting.

I lige måde

Mvh

John

Fra : Søren

Dato : 27-10-03 15:42

> [...]
> lign. hverken
> på kunder eller ansatte. Men mener man vi overtræder vilkårerne fra

Det meger jeg at i gør.
Fra "Lov om behandling af personoplysninger".
Afsnit III, Kapitel 8 ,§28
Ved indsamling af oplysninger hos den registrerede skal den dataansvarlige
eller dennes repræsentant give den registrerede meddelelse om følgende:
1) Den dataansvarliges og dennes repræsentants identitet.

2) Formålene med den behandling, hvortil oplysningerne er bestemt.

3) Alle yderligere oplysninger, der under hensyn til de særlige
omstændigheder, hvorunder oplysningerne er indsamlet, er nødvendige for, at
den registrerede kan varetage sine interesser, som f.eks.:

a) Kategorierne af modtagere.

b) Om det er obligatorisk eller frivilligt at besvare stillede spørgsmål
samt mulige følger af ikke at svare.

c) Om reglerne om indsigt i og om berigtigelse af de oplysninger, der
vedrører den registrerede.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 gælder ikke, hvis den registrerede
allerede er bekendt med de i nr. 1-3 nævnte oplysninger

Hvis i ikke kunne drømme om at udleverer informationer som navn på den
dataansvarlige er I i direkte strid med stk. 1 i ovenstående paragraf.

Har du/I overhovedet læst loven om behandling af personoplysninger før i
søsatte dette intiativ ? Det virker ikke sådan.

/Søren

Fra : Morten Nielsen

Dato : 22-10-03 20:23

Jeg kan ikke lade være med at tænke på den dokumentar på DR, hvor de havde
et CPR nummer på en tilfældig person. Udelukkende med dette og et troværdigt
ansigt, lykkedes det dem at få udstedt nyt kørekort i en andens navn, men
med eget billede.
Derefter var vejen banet for at få oprettet Dankort, pas og alskens andre
vigtige papirer.

Morale: Hold dit CPR nr. tæt ind til kroppen!

Blot fordi Telmore vil sikre sig at de automatisk kender til din flytning,
så er det da en forfærdelig lille uinteressant service. Og hvad skal de
egentlig bruge din adresse til? De har kun sendt mig et brev én gang, og det
var simkortet.

/Morten

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 25-10-03 05:37

"Morten Nielsen" <spam@iter.dk> wrote in message
> [...]
> med eget billede.
> Derefter var vejen banet for at få oprettet Dankort, pas og alskens andre

Du husker TEMMELIG dårligt...

Sagen gik på at manden rent faktisk havde folkeregisteradresse hos den
person han "skiftede identitet" til, idet han boede til fremleje, da udlejer
skulle til udlandet i flere måneder.
Han kunne vha den anden persons navn og adresse, få tilsendt et nyt
sygesikringsbevis.. Da udlejer var bortrejt i flere måneder (men det ikke
var registreret noget sted at han IKKE var i landet), var der jo ingen fare
ved dette, og med det nye (falske) sygesikringsbevis, kunne han få udleveret
udlejers dåbsattest.
Med dåbsattesten i hånden, kunne han få udstedt et nyt pas...

Sagen er at manden rent faktisk IKKE kendte udlejers CPR-nummer før han fik
tilsendt sygesikringsbeviset...

Fra : Heidi

Dato : 25-10-03 11:55

*DrømmeFyren* wrote:
> "Morten Nielsen" <spam@iter.dk> wrote in message
>
> Du husker TEMMELIG dårligt...

Eller også snakker i ikke om det samme.

> Sagen gik på at manden rent faktisk havde folkeregisteradresse hos den
> person han "skiftede identitet" til, idet han boede til fremleje, da
> udlejer skulle til udlandet i flere måneder.

Det kunne jo være Morten snakker om et tvprogram hvor de har prøvet
om det kunne lade sig gøre at fremskaffe alle de ting bare med
et personnummer - bare for at bevise om det kan lade sig gøre, og
altså ikke for at udnytte det.
Sådan forstår jeg i hvert fald hans indlæg.

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 25-10-03 17:48

"Heidi" wrote in message news:bndkp9$vr85t$1@ID-64059.news.uni-berlin.de...
[klip]
> [...]
> et personnummer - bare for at bevise om det kan lade sig gøre, og
> altså ikke for at udnytte det.
> Sådan forstår jeg i hvert fald hans indlæg.

Jep, det gjorde jeg også. Og det tv-program han snakker om har jeg også
set... Og der gjorde de som han skriver...

Hygge...
Daniel