T610???
Fra : Henrik Andersen

Dato : 21-10-03 21:37

Hej, jeg er lidt små-forelsket i en SE T610.....

MEN jeg har hørt skidt om den, nemlig at den ikke modtager så godt,
og det er MEGET vigtigt da jeg har en kæreste der bor med DÅRLIG dækning....

Nogle siger at der er STN = Dårlig skærm på den, andre siger at det er en
TFT skærm = Super skærm....

Hvor kan man købe den i Blå???

P.S. Bor i Silkeborg, men kommer ind i mellem til Herning. Horsen og
Århus...

Mvh Henrik

Fra : Johnt

Dato : 21-10-03 22:26

"Henrik Andersen" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej, jeg er lidt små-forelsket i en SE T610.....
>
> MEN jeg har hørt skidt om den, nemlig at den ikke modtager så godt,
> og det er MEGET vigtigt da jeg har en kæreste der bor med DÅRLIG
dækning....

Dækning afhænger vel af telefonselskabet ?

> Nogle siger at der er STN = Dårlig skærm på den, andre siger at det er en
> TFT skærm = Super skærm....

Sony Ericsson siger: Farve-LCD 65.536

> Hvor kan man købe den i Blå???

Sonofon. Jeg tror også du kan få den hos TDC, ellers så kan du bestille den.

Hilsen

Johnt

Fra : John

Dato : 22-10-03 01:02

"Johnt" <listme@listme.dsbl.org> skrev i en meddelelse

> "Henrik Andersen" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> dækning....
>
> Dækning afhænger vel af telefonselskabet ?

Og af telefonens følsomhed.

Det er en STN-skærm, men så dårlig er den altså heller ikke

Mvh

John

Fra : Jacob Andersen

Dato : 22-10-03 23:54

"John" <ingen@ingen.dk> skrev i en meddelelse
> en
>
> Det er en STN-skærm, men så dårlig er den altså heller ikke

Det er en dejlig skærm, problemet med STN er at det er temmelig lysfølsomt i
forhold til TFT. Altså er skærmen ikke særlig god at bruge i sollys, men det
kan dog sagtens lade sig gøre.

Hvis man har penge og tålmodighed kan man vente på T630 der skulle komme
engang i næste måned (til en forventet pris omkring 3000) som har TFT-skærm
og et andet design (stadig lækker). Udover det er der vist ikke så mange
forskelle på de to.

/Jacob

Fra : T.B.

Dato : 22-10-03 01:15

Henrik Andersen wrote:
> [...]
>
> Nogle siger at der er STN = Dårlig skærm på den, andre siger at det er en

Det er muligt at læse et meget indgående review at netop den telefon her:

http://www.mobileburn.com/review.jsp?Id=391

Jeg må indrømme at jeg var tændt på 610'eren indtil jeg læste den
anmeldelse, og nu er jeg mere til z600.
der komme dog en t630 i starten af 2004, som er en opdateret 610, med
bedre skærm osv - skulle mere eller mindre være en z600 i 610 design.

håber at det hjælper lidt

venligst

Thomas

Fra : Sebastian Steen

Dato : 22-10-03 17:40

T.B. wrote:
> der komme dog en t630 i starten af 2004, som er en opdateret 610, med
> bedre skærm osv - skulle mere eller mindre være en z600 i 610 design.

http://www.sonyericsson.com/t630/

Sebastian Steen
"supergnu_" = spamfilter!

Fra : Søren Christensen

Dato : 22-10-03 15:04

> [...]
dækning....

> Nogle siger at der er STN = Dårlig skærm på den, andre siger at det er en

TFT skærme bliver endnu ikke rigtigt brugt da de sluger for meget strøm....

Venligst

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 22-10-03 20:12

"Henrik Andersen" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> skrev i melding
> Hej, jeg er lidt små-forelsket i en SE T610.....
>
> MEN jeg har hørt skidt om den, nemlig at den ikke modtager så godt,
> og det er MEGET vigtigt da jeg har en kæreste der bor med DÅRLIG
dækning....

Radiofølsomheten er bedre enn på T68, men det er et stykke igjen til Nokia
og ikke minst Samsung. Men T610 skal visstnok være god til å holde på
signalene under samtale. Likevel er T610 det man kan kalle middels god.

Det sies at radiofølsomheten i Z600 skal være en del bedre. Les test på
http://www.mobileburn.com/review.jsp?Id=492
Z600 er T610 i clamshellutgave, med bedre skjerm og radiofølsomhet (kalt "RF
capabilities" i ovennevnte test). Z600 kommer innen de første par ukene.

> Nogle siger at der er STN = Dårlig skærm på den, andre siger at det er en
> TFT skærm = Super skærm....

Skjermen er blant de dårligste i sollys. Det har tester vist, og det er også
et av de minus som går igjen i omtale av T610 generelt. Verst er det når man
skal ta bilder. Da er det nesten umulig å se hva som er i skjermen i sollys.
Dog er det bedre når man er inne i menyene. Forutsetningen er at man velger
et fargetema med store kontraster. En av de beste er "classical", som følger
med telefonen.

Den nye Z600 har en mer lyssterk skjerm, så det må være innlysende at
Sonyericsson har tatt tilbakemeldingene på T610-skjermen på alvor.

I Q1/2004 kommer T630. Den har også bedre skjerm enn T610, og ligner ganske
mye på T610. Se omtale her: http://www.mobileburn.com/review.jsp?Id=512

Det meste med T610 er bra. Den har en meget god kalender, og ellers en masse
funksjoner. Den er stilig, lett, og den har god batterikapasitet. Den har
32-toners polyfoni, med meget bra ringetoner. Telefonen selger enormt godt.
Den har scoret høyt i en rekke tester.

Av det negative kan nevnes: Skjermen (i sollys), litt lite minne (men dersom
man sletter en del bilder, får man fort frigjort en god del plass). Videre
har telefonen ikke høyttalerfunksjon (men den har diktafon). Telefonen er
stilig, men dekselet blir fort tilsmusset med fingeravtrykk. Det høres
kanskje idiotisk ut, men det er sant! Sonyericsson legger til og med ved en
liten pussefille i esken. Det sier det meste! Radiofølsomheten er middels.

Dersom du er avhengig av god radiofølsomhet, kan du om mulig prøve SIM-kort
fra ulike nett. Da kan du se om det er forskjeller, der din kjæreste bor.
Alternativt kan du vurdere andre merker, som Nokia og Samsung. Samsung lager
telefoner med svært lite feil. De har meget god radiofølsomhet. Dessverre
bør du ikke velge Samsung, dersom du skal ha en god kalender. Batteritidene
til Samsung er ikke det helt store, men de fleste modellene som kommer i
løpet av høsten har over 200 t. stand-bytid.

Lykke til!!

Mvh

Thorolv Valentinsen