SE T68i og "ustabil" celleinformation?
Fra : Jens

Dato : 20-10-03 08:15

Hej NG

Har netop fået en SE T68i og undrer mig over celleinformationen? Har slået
både områdeoplysninger og celleinformation til, men modtager kun sporadisk
celleinformation i displayet - tilsyneladende ikke særlig systematisk og kun
i korte øjeblikke ... hvor andre telefoner (et par Nokia typer) på samme tid
og sted konstant viser celleinformation i displayet.

Telefonen kører ver. R5C001 sw og jeg kører Telmore via TDC-net. Jeg har
været tværs gennem hele landet i sidste uge, og det ser ud til at være det
samme overalt - altså ikke lokale forhold.

Er det normalt for SE T68i?? Kan det ændres?

Jens

Fra : frank damgaard

Dato : 27-10-03 13:16

Jens wrote:

> [...]
> i korte øjeblikke ... hvor andre telefoner (et par Nokia typer) på samme tid
> og sted konstant viser celleinformation i displayet.

på min T68i står det konstant på displayet når det er slået til.
(skifter dog ved senderskift)

> Telefonen kører ver. R5C001 sw og jeg kører Telmore via TDC-net. Jeg har
> været tværs gennem hele landet i sidste uge, og det ser ud til at være det
> samme overalt - altså ikke lokale forhold.

Jeg ved ikke om det er TDC, jeg har telia.
Men på ældre erriccson telefoner har det også virket med TDC.

> Er det normalt for SE T68i?? Kan det ændres?

Måske der er problemer med at finde senderne, eller den løbende
skifter mellem flere sendere ?
(hver sender kan have 3, 6 eller flere i forskellige retninger med
eget sendernavn)

Det kan også være du blot skal ind i Meddelelser->Områdeinfo->celle info
og genvælge "til"-indstillingen. Det virker som om hvis man får ind i
"modtagelse" så ophører celle-info nogen gange med at blive vist !?

--
no signature :)

Fra : Jens

Dato : 28-10-03 08:29

[klip]

> Måske der er problemer med at finde senderne, eller den løbende
> skifter mellem flere sendere ?
> (hver sender kan have 3, 6 eller flere i forskellige retninger med
> eget sendernavn)

Tvivler på, at det er problemer med svagt net eller hyppige senderskift -
jeg har i lokalområdet fuldt skral igennem og oplever det samme overalt i
landet.

> Det kan også være du blot skal ind i Meddelelser->Områdeinfo->celle info
> og genvælge "til"-indstillingen. Det virker som om hvis man får ind i
> "modtagelse" så ophører celle-info nogen gange med at blive vist !?

Er prøvet nogle gange ,-)

Jeg har haft kontakt med SE support, som svarer flg.:

"Hvor fejlen i dette ligger er svært at sige. Test med en opdatering
telefonens software. Det kan også ligge i SIM kortet, Telmore køre på TDC
net, der kan være noget der."

Det er jo ikke til meget hjælp ... har endnu ikke fået prøvet med et andet
sim kort, men hælder mest til, at en sw-opdatering måske vil kunne hjælpe.

Ku' du oplyse mig om din sw-version - jeg kører R5C001? ( tryk >*<<*<* [Yes]
, hvor > er tryk på joystick )

Mvh
Jens

Fra : Jens

Dato : 19-11-03 09:30

> [...]
> sim kort, men hælder mest til, at en sw-opdatering måske vil kunne hjælpe.

Jeg har nu fået opdateret SW til R8A015 ( inden for garantien )

Problemet er hermed løst og jeg har stabil celleinformation i telefonens
display ,-))

Konklusionen må altså være: SW fejl, mens sim-kort og sendenet kan
frikendes.

Jens