nokia 6100, IR ??
Fra : Hasse R. Hansen

Dato : 14-10-03 16:30

Hej har lige modtaget en IR port til min laptop, installeret den som
beskrevet, installeret nokia pc suite 5.

connection manager kan godt finde min m6100,

men lige meget hvilket program jeg bruger i nokia pc suite siger den
at der ikke er nogen telecfon connected.

der er det der IR logo på telefonen hele tiden.

mvh.
Hasse R. Hansen

Fra : Bent F.

Dato : 14-10-03 17:00

Jeg havde samme problem med min DUK-5 kabeltilslutning men når
jeg slukker og tænder igen for tlf. mens det hele kører kommer "connected"
efter ca 30 sek.
Bent

Fra : Hasse R. Hansen

Dato : 14-10-03 18:26

On Tue, 14 Oct 2003 18:00:20 +0200, "Bent F."
<bent-f@jensen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg havde samme problem med min DUK-5 kabeltilslutning men når
>jeg slukker og tænder igen for tlf. mens det hele kører kommer "connected"
>efter ca 30 sek.
>Bent

jeg har prøvet alt muligt, er der slet ingen der har 6100 med IR ???

mvh.
Hasse R. Hansen

Fra : Johnny

Dato : 15-10-03 13:18

> jeg har prøvet alt muligt, er der slet ingen der har 6100 med IR ???
>
> mvh.
> Hasse R. Hansen

Du kan prøve at sætte din pc op på denne måde. Det virker på min Nokia 6100.

Problemer med USB-IrDa under Windows ?
Vil telefonen ikke holde forbindelsen, når du bruger USB-IrDa'en under
Windows XP / 2000 / 98
Ret følgende !!

Win98/Me
1. Åben kontrol-panel
2. Dobbelt-klik på netværks-ikonet
3. Dobbelt-kilk på USB-IrDA Adapter
4. Klik på fanebladet "advanceret".
5. Marker Infrared Transceiver Type og vælg "En af de typer der er " fra
vinduet i din høre side
6. Tryk OK, og genstart computeren

Win2K/XP
1. Dobblet-klik på ikonet "Sikker fjernelse af hardware"
( Ligger i bunden af dit skærmbillede / desktop ).
2. Klik på SigmaTel USB-IrDA-dongle
3. Klik på knappen for egenskaber
4. Klik på fanebladet "advanceret"
5. Marker Infrared Transceiver Type og vælg "En af de typer der er" i
din højre side af vinduet. Det kan variere fra pc til pc hvilken type den
kører bedst med. Hvis den stadig ikke kør stabilt prøv der at sænke
hastigheden.
6. Tryk OK, og genstart computern-