Data sync probs med en Nokia 6800
Fra : Mikael Jensen

Dato : 14-10-03 07:27

Hmm. Wierd case.

Jeg købte mig for nylig en 6800 og en Roline USB infrarød, for nu skulle der
fandeme være orden på kalender, kontakter og telefonen generelt.. MEN det
virker bare ikke....

Nokia PC Suite 5.1 finder godt nok telefonen, men lige så snart at den
begynder at overføre data går der et split sekund, så siger den at
forbindelse bliver afbrudt eller at enheden bliver flyttet for langt væk..

Jeg har snakket med nogen bekendte med andre Nokia mobiler i på samme alder,
men de havde aldrig set problemet før. De køre dog også alle sammen med en
ældre version af PC Suite som jeg ikke lige har fået taget mig sammen til at
finde endnu (skulle da også gerne virke med den nyeste skulle jeg mene)

Jeg er langt fra færdig med at teste, men inden jeg går helt amok kunne det
være meget rart at høre om det er et kendt problem.

Følgende problem muligheder er hvad jeg selv er kommet frem til:

PC Suite ikke 100% kompetibel med telefon (usandsynlig)
PC Suite ikke kompetibel med USB InfraRød (mere sandsynlig)
InfraRød semi defekt (virkere med min vens Panasonic GD87 på hans cpu)
InfraRød driver problem (jeg har ikke andre ird-ting, så kan ikke teste, men
jeg syntes den opføre sig lidt underligt).

Men er der ellers nogen forslag?

Fra : JMo.

Dato : 14-10-03 17:24

"Mikael Jensen" <MJe@doms.DenmarK> wrote in

> Jeg købte mig for nylig en 6800 og en Roline USB infrarød, for nu
> skulle der fandeme være orden på kalender, kontakter og telefonen
> generelt.. MEN det virker bare ikke....
[snip]
> Men er der ellers nogen forslag?

Har du mulighed for at justere på maks. hastighed på din IR?

I givet fald, så prøv at sætte den ned - evt. helt ned til 9600bps, blot
for at se om dette kunne være problemet...